تعریف برند، مراحل ثبت و مدارک مورد نیاز، هزینه های ثبتی و پروسه انجام کار

پروسه ی ثبت لوگو حداقل 2 ماه کاری زمان میبرد چرا که باید بررسی های لازم در خصوص منحصر به فرد بودن آن لوگو و نام تجاری برند مربوطه انجام شود. اگر فرد درخواستکننده حقوقی باشد به ازای هر طبقه اضافی باید هزینهای معادل با 40.000 تومان را پرداخت کند. برای اظهارنامه با توجه به این واقعیت که محصول مورد نظر تاجر در چه طبقه ای وجود دارد و همین طور برای ایجاد اطلاعیه های روزنامه باید هزینه هایی را بپردازیم و ثبت نهایی برند آخرین هزینه ای نیست که تاجر مجبور به پرداخت آن است. در مرحله آخر باید علامت تجاری در 2 نوبت به فاصله 30 روز در روزنامه های رسمی آگهی شود. منظور ما از ثبت برند، اظهارنامه و درخواستی است که شما به سامانه اداره مالکیت صنعتی ارائه می دهید و با قبول شدن آن دو آگهی با فاصله زمانی مشخص در روزنامه چاپ می کنید که باید بدون اعتراض به پایان برسند.

در حالت پایه برای مرحله ثبت درخواست اظهارنامه به ازای هر طبقه باید 200000 ریال، برای هزینه درج در روزنامه رسمی برای بار اول 2300000 ریال و برای بار دوم درج کردن نیز (آگهی دوم) 2300000 ریال پرداخت کنید. با ثبت برند خود در روزنامه ها این اطمینان را به آن ها خواهید داد که شما در کار خود صداقت دارید. در این موارد امکان دارد که لوگوی شما بعد از ثبت شدن مورد اعتراض واقع شود. 6. پرداخت هزینه ثبت لوگو برندی که تقاضای آن یک بار از سوی کارشناسان رد شود شانس بسیار کمی برای ثبت شدن در دفعات بعدی دارد. در صورتی که در مراحل مربوط به ثبت برند دقت لازم را در نظر نگرفته باشید و مواردی که در بخش ثبت برند لازم اجرا هستند را به درستی اجرا نکرده باشید با خطای رفع نقص مواجه میشوید. در صورتی که بخواهید از نظر کارشناسان اطلاع یابید، باید وارد سامانه شوید و نتیجه ثبت برند خود را چک کنید. ممکن است به منظور دریافت منابع مالی یا وام از موسسات مالی استفاده شود که بطور فزایندهای از اهمیت علائم برای موفقیت کسب و کار آگاه میشوند. برای این کار می توانید اقدام به گرفتن استعلام برای ثبت لوگوی تجاری خود از طریق این لینک کنید؛ زیرا ممکن است کسی قبلاً آن را به ثبت رسانده باشد و در آن صورت نام انتخابی شما دیگر به یک نام برای برندتان تبدیل نخواهد شد و البته باید یادآوری کنم که آن لوگوی طراحی شده نیز به ثبت نخواهد رسید.

اگر برند ثبت نشود، شرکتهای رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازهای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایهگذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود. یک لوگو خوب باید بین نام برند و تجارتی که به آن مشغول است ارتباط دو طرفه ایجاد نماید و اعتبار نام تجاری را ارتقاء بخشد. 1. انتخاب یک نام برای برندی که می خواهید لوگویی برای آن به ثبت برسانید. اگر برند و لوگوی شما تکراری باشد، قبلا توسط کسی ثبت شده باشد و یا شباهت زیادی به لوگوی یک شرکت دیگر داشته باشد و یا افرادی مدعی باشند که برند و لوگوی شما متعلق به آنها است. ثبت برند یا نام تجاری سبب محصولات و خدمات و شرکت ها از سایر خدمات و شرکت ها می شود در واقع شرکت را از بین هزاران شرکت متمایز می نماید. لوگوهای ناخوانا که متمایز نیستند و مفهوم خاصی ندارند رد خواهند شد. صاحبین مشاغل تولید و توزیع کنندگان محصولات یا ارائه دهندگان خدمات همواره به دنبال انتخاب نامی جهت متمایز ساختن محصولات خود از سایرین و بهره مندی از تبلیغات با بازدهی بالا بوده اند .

قبل از ثبت لوگو یا نشان تجاری خود باید بررسی کنید که آیا برندی که انتخاب میکنید قبلا ثبت شده یا خیر؟ ثبت برند مزایای زیادی دارد که در ادامه به بخشی از آنها اشاره میکنم. هرشخصی که بطریقی (به لحاظ ملیت، اقامت و یا استقرار بنگاه صنعتی یا تجاری) به یک کشور طرف قرارداد و به یکی یا هردو معــــاهده مذکور مرتبط باشد، میتواند با ثبت یا درخواست ثبت علامت تجاری خود در اداره ثبت علائم تجاری آن کشور از مزایای ثبت بین المللی که تأثیر آن در همه یا برخی از دیگرکشورهای عضو سیستم مادریداست برخوردار گردد. 2)کسانی که آن علامت با علامت آن ها به اندازه ای شباهت دارد که مصرف کنندگان عادی را به اشتباه می اندازد. البته قوانین مشترکی در درباره آن ها وجود دارد. البته توجه داشته باشید که برخی اوقات هزینه توسط شما پرداخت می شود، اما با مشکلات بانکی مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید