تعریف برند، مراحل ثبت و مدارک مورد نیاز، هزینه های ثبتی و پروسه انجام کار

استفاده از مشاوره ثبت برند قطعی اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار میدهد. برای راهنمایی اختصاصی و رایگان ثبت برند می توانید با کارشناسان مجرب ایلیا تماس گرفته تا به صورت آنلاین و تماس تصویری در فضای مجازی امور مربوط به ثبت برند را فرا بگیرید و از مشاوره های مشاورین مجرب این مجتمع حقوقی بهره مند شوید و با راهنمایی های موثری که از آن ها دریافت می کنید به صورت رایگان و قابل اطمینان امور ثبت علامت تجاری و برند را انجام دهید. درپایان پیشنهاد میشود که درخواست کنندگان قبل از اقدام هرگونه برند سازی با کارشناسان مرتبط ما در این حوزه با سوابق قابل توجه در زمینه مشاوره برندسازی، ثبت شرکت و اخذ رتبه نیک پارس ارتباط حاصل کرده و اطلاعات جامع و کاملی را جهت تنظیم اظهارنامه، علامت تجاری ، ثبت شرکت، چگونگی برندینگ، تکمیل فرم ثبت ، فرایند ثبت نام، انواع برند سازی و سایر موارد به دست آورند. در نهایت نیز با ارائه اصل مدارک می توانید تصدیق نامه برند را از اداره مالکیت صنعتی واقع در تهران و پس از مراجعه حضوری به این استان دریافت کنید. بدین منظور می بایست برند مزبور را طبق قانون در اداره ی ثبت شرکت ها و علائم و اختراعات ثبت نماید.

برای برآورد تمامی هزینه های ثبت برند بر طبق تقاضا و طبقه بندی برند خود بهتر است با کارشناسان مجرب مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا در ارتباط باشید . حتی در مواردی هم دیده شده که به دلیل ثبت زودتر شخص سو استفاده گر ، موسسین و ارائه دهندگان آن خدمت تمامی تلاش های خود را در سال های قبل از دست داده اند و در واقع ورشکست شده اند . هر برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند. متوجه فعالیت و تجارت شخص یا شرکت شود. اما باید این را بدانید که در کشور عزیزمان ایران ، پروسه ثبت برند و علامت تجاری امری اختیاری بوده که بنابه خواسته و نیاز دارنده شرکت و صاحبان سهام اخذ می گردد. این را بدانید که برای تکمیل فرآیند ثبت برند حتما نیاز به درج در روزنامه خواهد بود. سپس باید اقدام به واریز هزینه مربوطه نمایید که پس از سپری شدن حدوداً یک هفته، روزنامه چاپ و به آدرس شما ارسال میشود.

امّا حدوداً ۱۵ روز بررسیهای اولیه طول میکشد و بعد از تایید نیز، پروسه نهایی کار حدوداً ۴۵ روز زمان میبرد. ثبت برند چقدر زمان می برد؟ و اینکه وقتی یک نام تجاری یا برند ثبت میشه هیچکس به جز مالک برند حق استفاده از اون اسم رو نداره درسته؟ برند یا لوگو چیست؟ اما منظور از این طبقه و طبقه بندی در ثبت برند چیست؟ 2. کپی از تمامی مدارک شناسایی شخص حقوقی شامل: کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی یا همان کارت تجاری، آگهی مندرج در روزنامه رسمی، آخرین تغییرات شرکت، مجوز فعالیت یا جواز کسب، پروانه ساخت و پروانه بهره برداری. پس از واریز هزینه مربوط به روزنامه رسمی نوبت اول تقاضای ثبت برند پیشنهادی شما شاید پس از یک هفته به چاپ برسد. این روزنامه اطلاعیه تقاضای ثبت برند می باشد. در صورتی که در مدارک لازم برای شخص حقوقی همه ی مدارک و مجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت می بایست در موضوع شرکت بیان گردد. به بیان دیگر برندسازی دانشی است که با برتری دادن به یک برند سبب افزایش مشهوریت و معروفیت آن برند در عرصه رقابت می گردد، وقتی برندی مشهور و معروف باشد سبب می شود تا محصولات و خدمات به صورت مستقیم به فروش برسد و قیمت محصولات و خدمات گرانتر شود.

در این مطلب ابتدا مزایای ثبت برند را بیان نموده و در ادامه، مدارک الزامی برای ثبت علامت تجاری و فرایند ثبت برند به اختصار تشریح می گردد. در عنوان قبلی به بیان توضیحات لازم درباره هزینه های پرداختی اشخاص حقوقی پرداخته شد. ثبت اظهارنامه علامت تجاری: بعد از تکمیل مدارک لازم، باید در وب سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام نموده و جهت تایید حساب کاربری گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی دریافت نمایید. بنابراین یک برند خوب با به ثبت رسیدن دارای حق مالکیت خواهد بود و بدین ترتیب از نظر اقتصادی نیز به دارنده آن مزایایی تعلق خواهد گرفت . اما از سویی باید این را در نظر داشت که با ثبت برند و علامت تجاری خاص خود می توانید در بازار های هدف و نیز در بین مشتریان خود مطرح شده و بدین صورت آینده خود را با یک نشان یا نام معتبر تثبیت کنید. بدین ترتیب اسم برند، نباید مشتری را به اشتباه بیاندازد. درواقع با این کار مردم را از آینده برند خود آگاه خواهید کرد و جذب مشتری از همین زمان آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید