تعریف برند، مراحل ثبت و مدارک مورد نیاز، هزینه های ثبتی و پروسه انجام کار

ساخت لوگو با رنگ و شکل خاص که باعث جذب مشتری شود . ایده پردازی و روابط عمومی بالا که باعث برگشت دوباره و دائمی شدن مشتری می شود . در اینصورت باید تعیین کنید که هر کدام از اشخاص مذکور، مالک چند درصد از برند هستند. اگر یکی از قوانین مندرج برای انتخاب برند را رعایت نکنید، برند شما برگشت خواهد خورد. ثبت تغییرات هم هزینه جدایی را برای شما به دنبال دارد که البته اگر این تغییرات در انتقال مالکیت باشد، هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد، در هنگام پرداخت هزینه ها به شرکت های ثبتی به این مورد توجه داشته باشید. توجه داشته باشید اگر در طبقه ای که قصد ثبت برند در آن را دارید برندهای مشابهی پیش از این ثبت شده باشند برند پیشنهادی شما رد خواهد شد. با بررسی اعتراض فرد متقاضی،با تأیید اعتراض حق الثبت وی تایید شده و در غیر اینصورت رد می شود. برای آنکه کار ثبت در سامانه با تاخیر روبه رو نشود، بهتر است تمامی مدارک مهم و موردنیاز برای ثبت برند را از پیش آماده کرده باشید. بعد از انتخاب نام برند، شاید از نظر خودتان برندی که برای شرکت یا واحد صنعتی، تولیدی یا خدماتی خود در نظر گرفته اید برند تک و منحصر به فردی باشد و تا به حال مشابه به آن را ندیده باشید؛ اما شما نمی توانید این ادعا را داشته باشید که تمام برندهای ثبت شده در حوزه فعالیت خود را جهت مشابهت با برند خودتان، بررسی و به این نتیجه رسیده اید که نام که انتخاب کرده اید تک است.

6. اعطای نمایندگی از طریق ثبت علامت تجاری. به عنوان موردی که در این باره نمی توان آن را نادیده گرفت گفته می شود که برند ثبت شده قابلیت نقل و انتقال دارد. همچنین بیشتر شرکت هایی که قصد اعطای نمایندگی دارند و بدین روش می خواهند تعداد شعبات شرکت خود را افزایش دهند بایستی این مهم را در نظر بگیرند که ثبت برند اولین اولویت آنها در دستیابی به موفقیت و گسترش فعالیت شان است. در قاون تجارت کشور ما یک ماه بدین منظور فرصت داده می شود. مدت زمان اعتبار برند ثبت شده ۱۰ سال است که بعد از به اتمام رسیدن این زمان تا ۶ ماه میتوان برای تمدید برند اقدام نمود. آنچه در ثبت علامت تجاری مهم است این است که طبق قانون،ثبت علائم تجاری اختیاری بوده مگر اینکه دولت خود آن را اجباری نماید و این به دلیل حساسیتی است که این مباحث دارند و مستقیماً با جان انسانها سروکار دارند و باید با نظارت دقیق دولت همراه باشد. هر شرکت به منظور دستیابی به بازار کار، تجارت محصول و خدمات رسانی، اقدام به ثبت علامت تجاری می نماید. زمانی که شرکت شما برند خود را ثبت نماید شاهد جذب سرمایه گذاران بیشتری برای همکاری و مشارکت در فعالیت آن خواهید بود.

لذا به همین خاطر تصمیم گرفتیم شما را با مراحل ثبت برند و مدارک مورد نیاز آن بصورت گام به گام و ساده آشنا نماییم. پس از اینکه از صفحه استعلام برند ، از قابل ثبت بودن برند مورد نظرتان اطمینان خاطر پیدا کردید، می توانید با اطمینان بیشتری و آزمون و خطاهای کمتری نسبت به ثبت برندتان اقدام نمایید. اما منظور از این طبقه و طبقه بندی در ثبت برند چیست؟ ⭐ مدت زمان ثبت علائم تجاری چقدر است؟ طبق قانون زمان 30 روزه ای برای انتظار به اعتراض در نظر گرفته شده است. طبق قانون اعتبار هر برند 10 سال میباشد . در ابتدای اقدام به ثبت برند اظهارنامه ای تکمیل می شود که اعتبار برند ثبت شده از تاریخ تکمیل آن آغاز می شود و تا 10 سال ادامه دارد. ممکن است به دلایلی از قبیل، مشابهت برند با برند دیگر، ثبت به نام دیگری، عدم رعایت ضوابط قانونی ثبت برند و یا نقص در مدارک ارسالی، عدم شایستگی آنها تأیید شده و به این ترتیب، رد صلاحیت شود. برندی که تقاضای آن یکبار از سوی کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد شود، برای دفعات بعدی شانس بسیار کمی برای ثبت شدن دارد و اصطلاحاً سابقه چنین برندی خراب میشود.

فقط بعد از تایید اولیه برند در سایت است که باید نسخه فیزیکی مدارک را تحویل اداره ثبت بدهید و تا قبل از آن نیاز نمی باشد. در واقع برند شامل همه احساسات مفاهیم و ویژگی هایی است که با یک نام گره خورده است. در ادامه این دسته از نام ها را ذکر کرده ایم. زیرا پس از ثبت برند در آگهی ها باید نسخه لازم همراه با امضا را تحویل بگیرید که نشان از طی مراحل ثبت خواهد داشت. زیرا دیگر مانعی برای تاسیس شرکت در مقابل او وجود ندارد. در صورت تأیید ثبت علامت تجاری از طرف کارشناسان مربوط به ثبت علائم تجاری، ۲ نسخه از قرارداد مذکور به آدرس شما ارسال می شود و شما مؤظف هستید که پس از امضای هر دو نسخه از قرارداد، یکی از آنها را با مدارک دیگربرابر اصل کرده و به همراه واریز میزان هزینه درخواست شده در نسخهمجدد، به آدرس مرکز ارسال نمایید تا روند کاری ثبت علامت تجاری،فرآیند رسمی خود را آغاز کند. کپی برابر اصل شده کارت ملی تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند. ابن نظام،آگاهی و امکان سرمایه گذاری جهت تولید و فروش کالا ها و خدمات را در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم می دهد و از این راه تجارت بین المللی را تسهیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید