تعریف برند، مراحل ثبت و مدارک مورد نیاز، هزینه های ثبتی و پروسه انجام کار

ممکن است مدارک دیگری نیز بسته به نوع درخواست علامت شما، مورد نیاز باشد. در آن زمان کارخانه های صابون سازی در آمریکا برای متمایز کردن محصولات خود اقدام به درج نام و نشان تجاری خود روی صابون ها می کردند. در حال حاضر سیستم مادرید به تاجران فرامرزی اجازه می دهد تا برند خود را در تمام کشورهای عضو این مجموعه خرید و فروش کنند و در عین حال از تمام حق خود درباره برند دفاع کند.مهم ترین مزیتی که یک برند جهانی می تواند داشته باشد این است که تاجر با یک بار طی کردن این مسیر، راه خود را به بازار جهانی باز می کند و لازم نیست که برای ورود به بازار هر کشور برند را جداگانه ثبت کند. کپی برابر اصل شده شناسنامه تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند. این هزینه ها شامل وکالتنامه وکیل، حق التمیر دادگستری و حق الزحمه موسسه می باشد که با توجه به تخصص و تعهد و سیاست هر موسسه متفاوت می باشد. علامت یا نام تجاری که عینا یا به شکلی گمراه کننده مشابه یا ترجمه علامت یا نام تجاری برای همان نوع کالا ، خددمات و طبقه ، اما متعلق به موسسه یا فرد دیگری باشد.

مرحلهی آخر، پرداخت هزینهی ثبت اظهارنامه است که در حال حاضر برای شخصیتهای حقیقی، 20 هزار ریال و برای شخصیتهای حقوقی، 40 هزار ریال در نظر گرفته شده است. این امر درصد رد اظهارنامه ثبت برند شما را به صورت قابل توجهی کاهش خواهد داد. با اخذ جوابیه استعلام برند قادرید اظهارنامه ثبت علامت تجاری و یا برند خود را از راه سامانه اداره مالکیت صنعتی ارسال نمایید. در صورتی که در مراحل ثبت برند دچار مشکل شده و یا به دنبال شخصی امین و متخصص به عنوان نماینده قانونی شرکت خود هستید، می توانید با مراجعه به سامانه کارمنتو، پروژه ثبت برند خود را در حوزه حقوقی، ثبت برند تعریف کنید و منتظر پیشنهاد قیمت از سمت مشاوران متخصص در این حوزه بمانید و از بین پیشنهادات ارائه شده بهترین از نظر زمان و هزینه را انتخاب و ثبت برند خود را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت انجام دهید. پس چنانچه یک نام شبیه نام درخواستی شما، قبلا توسط شخص یا شرکت دیگری، حوزه فعالیت شما، ثبت شده باشد، شما دیگر قادر به ثبت آن نخواهید بود. همچنین زمینه فعالیت شرکت را به عرصه نمایش بگذارد.

3. فتوکپی مجوز فعالیت. فتوکپی از شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی(کارت تجاری)، آگهی درج شده شرکت با قید آخرین تغییرات آن در روزنامههای کثیرالانتشار و رسمی، جواز کسب و کار و پروانه بهرهبرداری. اگر در علامت تجاری از حروف لاتین استفاده شده باشد، متقاضی باید فتوکپی کارت بازرگانی خود را ارائه دهد، در غیر اینصورت نیازی به ارائه آن نیست. به یاد داشته باشید که این مرحله از ثبت نام، تنها برای احراز اطلاعات هویتی است و نیازی به بارگزاری مدارک برند و علامت تجاری در این مرحله نیست. پس از این مرحله، اطلاعات اولیهی برند در سامانه ثبت میشود و میتوانید نسبت به بارگزاری ضمیمههای مورد نیاز برای بررسی، اقدام کنید. مرحلهی بعدی، بارگزاری مدارک است. پس از آن، متقاضی باید با همراه داشتن این مدرک چاپی و همچنین مدارک احراز هویت، بهصورت حضوری به ساختمان مجاور مرکز مالکیت معنوی قسمت پاسخگویی مراجعه کند. این در حالی است که اشخاص حقوقی باید حتما به طور قانونی برای ورود به کسب و کار تجاری اقدام کنند. 2: هزینه ثبت برند مالک حقوقی: این هزینه برای مالکین حقوقی دو برابر مالکان حقیقی و به میزان 400 هزار ریال است. به همین خاطر با در نظر گرفتن دو مرحله بالا مجموع مدت زمان مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری و دریافت سند مرتبط با آن تقریبا 50 روز به طول می انجامد.

معمولا هزینه های مشاوره در خصوص ثبت برند، در طول زمان تغییر می کند و ما در این جا نمی توانیم هزینه ای ثابت را خدمت شما عزیزان اطلاع رسانی کنیم، پس بهتر است جهت اطلاع از هزینه های ثبتی در ارتباط با برند شما، با کارشناسان ما در این زمینه ارتباط بگیرید تا به صورت کامل و به روز این هزینه ها را خدمت شما عزیزان اطلاع رسانی کنند، هم چنین در خصوص مراحل و موارد تکمیلی مربوط به ثبت علامت تجاری می توانید از مشاوره ما در این زمینه کمک بگیرید. در ادامه قصد داریم تا به یکی دیگر از مباحث مهم مربوط به ثبت برند یعنی مدارک ثبت برند اشاره کنیم. اعتراض قبل از ثبت برند باید در ظرف 30 روز از تاریخ انتشار آگهی مربوط به تقاضای ثبت علامت به عمل آید. قبل از توضیح در رابطه با آموزش گام به گام ثبت برند، ابتدا تعریف مختصری از برند خواهیم گفت. تصویر به خوبی این هزینه را در قالب یک مثال توضیح داده است. تصویر زیر به خوبی نحوه محاسبه هزینه ثبت برند را برای مالک حقیقی توضیح میدهد. مالک یا مالکین حقیقی باید مبلغ 200 هزار ریال پرداخت کنند که به ازای هر طبقه اضافه، به میزان 20 هزار ریال به آن افزوده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید