تعریف برند، مراحل ثبت و مدارک مورد نیاز، هزینه های ثبتی و پروسه انجام کار

در صورت ثبت برند (نام تجاری) در صنف خود، می توانید انحصار آن را در اختیار خود گرفته و به رقبای خود اجازه استفاده و کپی برداری از آن را ندهید. 2. کپی از تمامی مدارک شناسایی شخص حقوقی شامل: کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی یا همان کارت تجاری، آگهی مندرج در روزنامه رسمی، آخرین تغییرات شرکت، مجوز فعالیت یا جواز کسب، پروانه ساخت و پروانه بهره برداری. نکته 1: اگر علامت را به صورت فارسی ثبت کرده دیگر نیازی به کارت بازرگانی ندارد و گاها می توان با داشتن جــواز تــاسیس با 40 درصد پیشرفت فیزیکی، یا کسب یا هر مجوزی که نشان دهنده فعالیت شما در آن حوزه باشد، برند فارسی را ثبت نمود. 2. در صورتی که می خواهید برندتان را به صورت لاتین ثبت کنید باید کارت بازرگانی داشته باشید. در صورتی که برند شما در روزنامه ها درج شود و کسی با عنوان جعل نام از شرکت دیگری شکایتی به دادگاه ببرد، باید با اعتبار خود در آینده کاری به طور کامل خداحافظی کنید. لازم به ذکر است که برخی افراد در مراجعه به منابع مربوط به طبقه بندی کالاها و خدمات نمی توانند صنف مورد نظر خود را بیابند؛ به یاد داشته باشید که هر یک از مواردی که در طبقه خاصی قرار می گیرند خود دارای زیر شاخه هایی هستند که ممکن است فعالیت مورد نظر شما در زیر مجموعه وجود داشته باشد.

طبقه 43 – خدمات عرضه اغذيه و نوشابه؛ تأمين مسكن و محل اقامت موقت. طبقه 33 – … طبقه 2 – رنگ، روغن؛ جلا؛ لاك؛ موادضدرنگ زدگي و جلوگيري كننده از فاسد شدن چوب؛ مواد رنگي؛ مواد تثبيت رنگ، رزين يا صمغهاي خام طبيعي؛ فلزات به صورت پودر يا ورق براي نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان. مدت زمان گواهی 10 ساله علامت تجاری قابل تمدید است و شرکت ها می توانند با پرداخت هزینه مربوطه به مراجع قانونی برند مورد نظر را برای شرکت خود تمدید کنند. در صورتی که برای کارهای خود در شرکت از وکیلی کمک می گیرید، باید مدارک او را نیز در کنار مدارک شناسایی خود وارد سامانه کنید. پس اینکه کلیه مدارک را در سایت مالکیت معنوی آپلود کردید؛ باید هزینه ی آن را در همان سامانه پرداخت کنید. واژه ها بعنوان صفات محصول قابل ثبت نیستند؛ مگر اینکه بخشی از نام تجاری باشند. مثلا مصرف کننده به جای اینکه در همه کالا ها بگردد تا محصول مورد نظر خود را پیدا کند میتواند برند محبوب را دنبال و نیازش را برطرف کند. این هزینه ها شامل وکالتنامه وکیل، حق التمیر دادگستری و حق الزحمه موسسه می باشد که با توجه به تخصص و تعهد و سیاست هر موسسه متفاوت می باشد.

بطور خلاصه، نام تجاری (برند) تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه ای از ویژگی ها، مزایا، و خدمات خاصی به خریداران است. مراحل ثبت علامت شرکت یا همان برند تجاری درست مانند ثبت نام شرکت به صورت اعلامی انجام می شود. زمانی برندها دارای ارزش مالی می شوند که اصولی در رابطه با ثبت آن ها مانند انتخاب نام یکتا، ارائه کالاها و خدمات سودآور، و تبلیغات موثر رعایت شود. یعنی باید استعلام آن را بگیرید و متوجه شوید که آیا شخص دیگری قبلا نام تجاری که برای شرکت خود انتخاب کرده اید را نگرفته باشد. با ثبت نام تجاری و توسعه و پیشرفت کسب و کار، صاحب یک دارایی می شوید. همچنین، می توانند برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کرده و باعث افزایش ورودی شرکت شوند. لازم به ذکر است که نام تجاری که از قبل برای شرکت دیگری به ثبت رسیده؛ غیر قانونی نیست اما عرفا استفاده از نام تجاری رقبا مناسب نیست. اما در نهایت اختلاف زیادی بین برند های مختلف وجود ندارد. در این مرحله باید روزنامه رسمی انجام شود، یعنی درخواست تایید شده پرونده شما در روزنامه های کثیرالانشار چاپ می شود. نکته: یک برند می تواند بیش از چند مالک داشته باشد.

چرا که هر شرکتی باید دارای یک ویژگی های منحصر به فردی باشد تا در ذهن مخاطب در جایگاه متمایزی قرار بگیرید. در صورت تمایل به ثبت سریع و تخصصی انواع برند و علامت تجاری می توانید با کارشناسان مجرب پایش تماس بگیرید. با ثبت یک علامت تجاری مناسب، از ثبت آن نام توسط شخص دیگر و سو استفاده های تجاری جلوگیری می شود. نام برند تجاری با نام شرکت چه تفاوتی دارد؟ چه برندی را نمی توان ثبت کرد؟ پرچم ها، نشان های سلطنتی، و علائم رسمی دولتی نیز قابل ثبت نمی باشند. نشان تجاری (لوگو) باید در بردارنده و نشان دهنده ویژگی های محصول بوده و از طرح، رنگ، و نقش های واضح و ساده، در آن استفاده شده باشد. مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایهگذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود. با ثبت نام تجاری حق اعطای نمایندگی به شخص ثالث امکان پذیر می شود. با ثبت علامت تجاری محصولات و یا خدمات متمایز و قابل تشخیص می شوند. 4. بعد از هر مرحله، کلید اتمام را زده و کد رهگیری ثبت علامت تجاری را دریافت نمایید. بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز ثبت برند با مراجعه حضوری به شرکت ثبت نارین یا ارسال مدارک خود برای ما میتوانید با خیال راحت ثبت برند خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید