تعریف برند، مراحل ثبت و مدارک مورد نیاز، هزینه های ثبتی و پروسه انجام کار

مدارک لازم جهت ثبت برند و علائم تجاری، با توجه به برند شخصی یا شرکتی بودن متفاوت می باشد. بعد از آن موجود بودن جواز فعالیت که می تواند به یکی از صورت های جواز تأسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهاد های نظارتی و حاکمیتی دولتی باشد، نیاز است. مراحل ثبت علائم به این صورت توصیف می شود: در قدم اول اسمی مناسب که بتواند محصولات تجاری مورد نظر را تعریف کند انتخاب کرده و بعد مطمئن می شوید که این نام قبلا توسط فرد دیگری به کار برده نشده باشد. در واقع با اوج گرفتن این رقابت بین آن ها، بازار پر از محصولات و خدمات مشابه شده است. هر تولید کننده یا صاحب کسب و کاری باید برای محصولات خود یک نام تجاری انتخاب کند تا کالاهای او توسط مشتریان شناخته و خریداری شوند. این نام یا علامت تجاری (برند) به مدت 10 سال متعلق به شخص ثبت کننده است و هر شخص یا شرکت فقط با برند خودش مجاز به تبلیغات است و این نام بعد از 10 سال قابل تمدید است و می تواند درخواست دهد.. بعد از آن مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایید.

این یعنی برای اینکه بتوانید برند خود را در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ مشکلی به ثبت برسانید، باید ابتدا استعلام های لازم را قبل از برند بگیرید. در نظر داشته باشید در صورتی که قصد دارید برند خود را به صورت لاتین نیز به ثبت برسانید، باید ابتدا برای دریافت کارت بازرگانی حقیقی اقدام نموده و سپس کپی کارت را نیز همراه با دیگر مدارک ارائه نمایید. کپی مدارک شناسایی فرد متقاضی مانند شناسنامه و کارت ملی از مدارک مهم و معلوم الحال هستند. کپی کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی برای ثبت برند لاتین. ثبت برند چه شرایطی دارد؟ آیا ثبت برند مالیات دارد؟ یک برند باید کلیه احساسات، مفاهیم و ویژگی های نام شرکتی که به آن تعلق دارد را بتواند نشان دهد. اگر قبلا شرکت خود را به صورت رسمی به ثبت رسانده اید، می توانید با ارائه مدارک زیر برای ثبت برند به صورت حقیقی اقدام نمایید که می تواند مزیت های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. نحوه ثبت برند در سایت مالکیت معنوی بسیار ساده و در عین حال مهم است و طی کردن مراحل آن برای افرادی به قوانین آشنایی دارند، ساده خواهد بود.

بدون شک اگر در وادی ثبت علامت تجاری و مسائل مربوط به آن وارد شده باشید بسیار دیده اید که گفته می شود برند پیشنهادی باید در طبقه خاص خود منحصر به فرد باشد. در روش اول شما می توانید از طریق سامانه مالکیت مرکزی معنوی ایران اقدام به ثبت اطلاعات و درخواست های مربوط به برند خود را ارائه نموده و سپس وارد مراحل اداری و تشکیل شوید. لذا باید این نشان و علامت تجاری براساس قوانین اداره ثبت شرکتها و علائم و اختراعات به ثبت رسمی برسد تا حق انحصار آن فقط مربوط به خود شخص و محصول و خدمت وی باشد. اگر شما برند خودتان را به صورت بین المللی به ثبت برسانید؛ می توانید در 85 کشور از مزایای ثبت برند خود بهره مند شوید. چگونه ثبت برند انجام دهیم؟ همچنین اطلاع رسانی با پیام مذکور در صورتی به دست شما خواهد رسید، که هنوز انتشار آگهی انجام نشده است. اگر فردی با تخصص اقدام به ثبت برند کند، تقریباً سه الی چهار ماه برای ثبت برند زمان نیاز است. یعنیدر صورتی که برندی که شما برای محصول و یا خدمات خود انتخاب کرده اید بتواند در بازار ارزش و شهرت پیدا کند، خود علامت تجاری شرکت به تنهایی می تواند ارزشمند شود.

اگر قصد داشته باشید در نام برند خود از حروفی غیر از حروف فارسی استفاده کنید، باید کارت بازرگانی داشته باشید. برای ثبت هر کدام از دو تقاضای فوق باید مدارکی مبنی بر ثبت برند ارائه شود. چنانچه پرونده شما دچار نقص باشد رفع نقص میگردد و در آخر پرداخت مبالغ دولتی به ادره مالکیت صنعتی با گذر مدت زمان مقرر و انتشار آگهی ثبت برند وکیل پرونده ثبت علامت شما به اداره رفته و تشکیل پرونده می دهد و آگهی تقاضای ثبت برند را تحویل می گیرد . سوال دوم اینکه تو ثبت برند قید میشه که مشاغل خانگی هستش؟ یک برند یا علامت تجاری ثبت شده که محبوبیت کسب کرده است. ثبت برند به عنوان یکی از مهم ترین خدمات سامانه آنلاین پایدار این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن و البته به صورت کاملاً آنلاین تمامی مراحل و شرایطی که برای برندینگ کردن کسب و کار خود لازم است را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید