تعریف برند، مراحل ثبت و مدارک مورد نیاز، هزینه های ثبتی و پروسه انجام کار

یکی از موارد بسیار مهمی که وکیل تجاری به آن اشراف دارد، مسئلهی تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری در سامانه مالکیت صنعتی است. شرط دیگر برای ثبت برند این است که نام انتخابی قبلا ثبت نشده باشد و از علائم رسمی کشور در آن استفاده نشده باشد. مدارک لازم برای ثبت برند را تهیه و اسکن نمایید و سپس آن ها را بارگذاری کرده و تایید نمایید، سپس با متصل شدن به درگاه پرداخت هزینه ثبت برند تجاری را بپردازید . برای اعلام هزینه نهایی ثبت یک نام و علامت تجاری ابتدا می بایست کارشناسان و متخصصان ثبت برند کریم خان نام و علامت شما را بررسی نموده و نسبت به استعلام برند اقدامات لازم را انجام دهند ، اما شما می توانید با مشاورین ثبت کریم خان تماس گرفته و به کسب اطلاعات از هزینه ثبت برند بپردازید. هزینه ثبت برند در فرآیند رونق دهی به کسب و کار اهمیت زیادی دارد.

یکی از مهم ترین نکاتی که میبایست در ثبت برند مورد توجه قرار دهیم همخوانی برند با لوگو می باشد به صورتی که این دو کاملا با یکدیگر مرتبط باشند.لوگو در واقع تصویری است که با شنیدن نام تجاری شما در خاطر مشتری مرور می گردد ، پس باید نتیجه گرفت که لوگو های تصویری مرتبط با برند بسیار موثر واقع می شوند.البته ناگفته نماند که برند و لوگو باید با ذات کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند و باید قدرت شما را در کار منعکس نمایند تا امکان رقابت با رقبا را داشته باشید. پس از طی تمامی مراحل بالا شما میتوانید گواهی ۱۰ ساله برند خود را در یافت نمایید. هنگامی که میخواهید برای ثبت برند اقدام کنید از مشورت با افراد غیر متخصص خودداری کرده و فرآیند ثبت برند و علامت تجاری خود را به و کیل متخصص بسپارید. نام و نشان تجاری (Trade Mark)، علامت مخصوصی است با رنگ، شکل، حرف، شعار، آهنگ و تصاویر خاص.

به عنوان مثال فرق بین یک برند که در 2 طبقه قرار است ثبت شود با برندی که در تمایمی طبقات یا مثلا 10 طبقه قرار است ثبت شود متفاوت است. ثبت برند / برند یک نام تجاری با یک اصطلاح ، علامت ، نشان ، یا طرح یا ترکیبی از این ها است که برای شناسایی کالای شما و تمایز بین یک محصول با محصولات دیگر و مشابه و جهت شناسایی شما به کار می رود به طور خلاصه نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می شود. در ابتدا باید نامی را انتخاب کنید که قبلاً ثبت نشده است و بتوان آن را ثبت کرد. متقاضی ثبت بین المللی برند و علامت تجاری علاوه برتکمیل اظهارنامه ثبت بین المللی باید مبلغ مشخصی را به فرانک سوئیس (۶۵۳ فرانک) برای علائم سیاه وسفید و۹۰۳ فرانک سوئیس جهت علائم رنگی به دفتر بین المللی بپردازد و همینطور مبلغ دیگری را برای ثبت علامت درهریک ازکشورها لازم است پرداخت کند و نیز برای کالا و خدمات مازاد برسه طبقه (هریک ۷۳ فرانک) را باید به شماره حسابهای مربوطه که در انتهای اظهارنامه ها درج شده است، واریز نماید.

ثبت علامت تجاری همه راه برندسازی و شناخته شدن نیست و عوامل دیگری هم چون روش های تبلیغات شرکت، چگونگی مدیریت ارتباط با مشتریان، میزان کیفیت محصولات و خدمات ما نیز در برندسازی بسیار مهم است. در صورتیکه ثبت برند را به ما بسپارید دیگر نیازی نیست که این مراحل را انجام دهید و تمامی پروسه ها از جانب تیم تخصصی مجموعه برای تان صورت می گیرد. اگر زمینه فعالیت تان لوازم آرایشی مورد استفاده روی پوست، محصولات غذایی بسته بندی شده ، نوشیدنی های گازدار و داروهای مخصوصی است که پزشکان از آن استفاده می کنند، نیاز به ثبت برند تجاری دارید و این طور نیست که اختیاری باشد. این گونه فعالیت های تجاری شما به نوعی نشانه گذاری می شود و کالا یا خدمات شما را از سایر کالاها و خدمات متمایز می کند. در این راه چنانچه نیاز به مشاوره حقوقی تلفنی و رایگان دارید می توانید بر روی لینک کلیک کرده و یا مستقیما با تیم وکیل پرس تماس بگیرید. وکیل تجاری به دلیل تجربهای که در زمینه ثبت برند دارد از نحوه ارجاع مدارک به کارشناس اداره مالکیت صنعتی اطلاع دارد و این مسئله باعث میشود پروسه با کمترین خطا و در سریعترین زمان ممکن تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید