ثبت برند، علامت، لوگو، نام و علائم تجاری[+مراحل، هزینه و شرایط] – ثبت آراز

این نکته را هرگز فراموش نکنید که نام و علامت برند شما باید نشان دهنده فعالیت و کالای شما باشد، پس در تحقق این مهم بسیار تلاش کنید. پیش از انجام ثبت برند ، می بایست اظهارنامه ثبت نام و علامت تجاری به اداره ثبت علائم تجاری تحویل داده شود که این کار در سریع ترین زمان توسط کارشناسان ثبت شرکت کریم خان صورت می پذیرد.سپس کارشناسان اداره ثبت علامت تجاری اقدام به بررسی نام و برند نموده و پس از سپری شدن مدتی اقدام به رد یا تایید برند می کنند.در صورتی که برند و نام تجاری مورد تایید قرار گرفت کارشناسان ثبت شرکت کریم خان اقدام به تکمیل مدارک نموده و چنانچه نام تجاری و برند مورد تایید اداره ثبت برند قرار نگرفت با توجه به نظراتی که کارشناسان ارائه داده اند میبایست نقص موجود در برند را رفع نمایند.پس از گذراندن مراحل فوق به منظور ثبت برند باید یک آگهی تقاضا ترتیب دهند.در این مرحله در صورتی که شخصی اعم از حقیقی و حقوقی شکایتی مبنی بر تکراری بودن نام یا علامت و یا کپی برداری و سوءاستفاده از نام نداشته باشد پس از گذشت زمان قانونی ثبت برند صورت می پذیرد.برای ثبت برند در ایران ، پس از استعلام های اولیه توسط مشاوران ثبت کریم خان ، می بایست اظهارنامه شما در سامانه اداره مالکیت صنعتی ثبت شود ، پس از گذشت ۴۵ الی ۹۰ روز پس از ثبت اظهارنامه کارشناسان اداره نظر نهایی را در مورد علامت مورد نظر اعلام نموده و در صورت مورد تایید قرار گرفتن نام ، آگهی تقاضا جهت ثبت علامت در ایران صادر می شود.از زمان چاپ آگهی تقاضا در روزنامه رسمی کشور ، به مدت ۳۰ روز مهلت به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می شود تا در صورت داشتن اعتراض به ثبت این برند ، اعتراض خود را با ذکر مستندات به اداره مالکیت صنعتی ارائه کنند.درصورت گذشت ۳۰ روز از زمان چاپ آگهی تقاضا و عدم اعتراض نسبت به ثبت برند در ایران ، آگهی دوم (آگهی رسمی ثبت علامت) در روزنامه رسمی کشور چاپ می شود و در پایان تصدیق ۱۰ ساله برند صادر گردید و به مالک ارائه می گردد.این نکته شایان توجه است که مشاورین و کارشناسان ثبت شرکت کریم خان جهت جلوگیری از هدر رفتن زمان به صورت تخصصی برند شما را استعلام می نمایند.در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیحی اجمالی در رابطه با استعلام برند بپردازیم.

ثبت برند یکی از مسائلی است که برای صاحبان مشاغل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دلیل این اهمیت این است که پس از ثبت برند طبق قانون ثبت علامت تجاری،شخص و یا شرکتی که اقدام به ثبت برند مذبور نموده است مجاز است که به صورت انحصاری از این برند استفاده کند،بدین معنا که از ارائه کالا یا خدمات یکسان و یا شبیه به کالا و خدمات مذبور جلوگیری بعمل آید زیرا این امر ممکن است سبب گمراهی مشتریان گردد و همچنین باعث سوء استفاده از برند ذکر شده گردد. • ثبت علامت تجاری بصورت قانونی از هرسوء استفاده احتمالی از خدمات و محصولات شما جلوگیری می کند و بابت علامت تجاری ارزش برند چند برابر می شود. به طور مثال “لوله بازکنی احمد” نام مناسبی برای برند نمی باشد. ۴- استفاده از نام های مختلط و نام های چند سیلابه به شرط نبودن عین شباهت یکی از سیلاب ها ثبت علامت در طبقات خاص (شلوغ) را راحت تر خواهد کرد. ۳- مدارک هویتی مالک علامت تجاری(ثبت برند) را باید ارائه دهید.

این یعنی برای اینکه بتوانید برند خود را در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ مشکلی به ثبت برسانید، باید ابتدا استعلام های لازم را قبل از برند بگیرید. مدارک مورد نیاز متفاوت است که در ادامه آن ها را بررسی می نماییم. • یک برند خوب (نام تجاری) می تواند مشتریان و یا مشترکان شما محصولات شما را از نوع های مشابه تشخیص بدهند و عامل بسیار مهمی در ایجاد شناخت محصولات و خدمات شما و حتی با داشتن برند و مدارک لازم جهت اخذ وام از بانک ها درخواست داده شود استفاده از علامت تجاری موجب ایجاد تفاوت و تمایز بین محصولات و تولید آن مشابه ما شود ، در قرار اعطای نمایندگی علامت تجاری یکی از مهمترین مواردی است که حتما باید قید شود. کپی تمامی مدارک ی شخص حقوقی: کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت تجاری کارت بازرگانی ، روزنامه رسمی، آخرین ثبت تغییرات شرکت، مجوز فعالیت(پروانه بهره برداری، مجوز تأسیس) ، پروانه ساخت و یا جواز کسب و تجارت. داشتن جواز مرتبط هم برای ثبت برند فارسی ضروری می باشد. فروشگاه اینترنتی دارای اسم و الگو ، که نما اعتماد الکترونیک داره هم لازمه ثبت علامت انجام بده ؟

3. ایجاد کاریزمای برند هنگام ثبت برند : سعی کنید به ارزش هایی که مخاطبانتان به آن ها پایبندند توجه کنید. این نکته را همواره باید در نظر داشته باشید که نام تجاری یا برند همواره میبایست با علامت تجاری همان محصول همخوانی داشته باشد شخصی که به ثبت برند می پردازد ، این اطمینان را دارد که شخص دیگری نمی تواند از آن نام و نشان استفاده نماید. ثبت برند یکی از اقداماتی است که میبایست در هنگام ثبت شرکت انجام بگیرد ،در ادامه این مطلب موسسه ثبت شرکت کریم خان به توضیح اجمالی در رابطه با مفهوم برند میپردازد،برند یا نام تجاری نامیست که سبب تمایز محصولات و خدمات و شرکتها از سایر خدمات و شرکت ها می شود. 3. برند شرکتی: یک شرکت که چندین محصول یا خدمات مختلف دارد. جهت کسب اطلاعات بيشتر درخصوص مدارك موردنياز، جهت ثبت يك علامت تجارتي و نحوه پركردن فرم اظهارنامه می توانید به کارشناسان ثبت برند شرکت سهاطوس مراجعه کنید. وقتی صحبت از مدت زمان ثبت برند به میان می آید باید به این مورد توجه شود وقتی که در سامانه اظهارنامه برند خود را ارسال می کنید، اظهارنامه ارسال شده در نوبت و در صف بررسی کارشناسان و رئیس اداره علامت های تجاری قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید