ثبت برند، علامت، لوگو، نام و علائم تجاری[+مراحل، هزینه و شرایط] – ثبت آراز

حتی مجموعه های خدماتی نیز هم اکنون با برند خاص خود در بازار فعالیت خواهند داشت. برند ثبت شده ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت. در نتیجه اگر نام و نشان تجاری معتبری دارید که بنا به هر علتی تا کنون به ثبت نرسانده اید و یا اگر تصمیم به شروع فعالیت و ورود به کسب و کار و بازار پر رقابت امروزی را دارید، توصیه اکید ما این است که حتماً در اسرع وقت اقدام به شروع مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری خود نمایید. در این مقاله به صورت کاملاً تخصصی اطلاعات در رابطه با ثبت برند ، مراحل ثبت برند ارائه میدهیم ، همچنین از مواردی که می توانیم با تکیه بر انها بدون درد سر ، علامت تجاری خود را ثبت کنیم اشاره می کنیم ، برای دریافت راهکارهای موثر در این زمینه پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ثبت برند به ما کمک می کند تا بتوانیم خدمات و محصولاتمان را در جامعه از دیگر رقبا متمایز کنیم و به تولید کننده یا کارفرما این اطمینان را بدهد که از نام و نشان آن،شخص دیگری نمی تواند سو استفاده کند چرا که نام و نشان یک مجموعه اعتبار معنوی آن می باشد و همچنین مخاطبین شمارا با آن نام می شناسند.

علامت تجاری یا ثبت برند مصرف کننده را در انتخاب کالای مورد نظر مساعدت می نماید، به گونه ای که هزینه مصرف کننده در انتخاب کالای مورد نیاز به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد. 7. قرارداد دو نسخه خواهد بود که یکی از آن ها را باید خودتان نگهدارید و دیگری را در کنار مدارک خواسته شده و همچنین هزینه گفته شده به مرکز مجدداً ارسال کنید. فرض کنید این بار نام یک برند ایرانی مانند «اسنپ» را میشنوید یا در خیابان یکی از بنرهای تبلیغاتی آن را مشاهده میکنید. اگر ذهنیت مشتریان نسبت به برند یک شرکت مثبت گردیده و انتظار آن ها رفع شود، حسی از اعتماد و رضایت مندی در آن ها ایجاد شده و این بزرگ ترین هدف شرکت های تجاری است که با استفاده از برند معتبر به آن دست خواهند یافت. لوگوی انتخابی برای برند بهتر است شکل خاص و رنگ زیبایی داشته باشد تا مشتری جذب آن شود. فقط ثبت برند نمی تواند باعث جذب مشتری و افزایش سرمایه شما شود بلکه باید تبلیغات هدفمندی نیز انجام دهید. نوع بسته بندی محصولات یکی از مهم ترین عواملی می باشد که با برند سازی می تواند تأثیر زیادی بر جذب مشتری داشته باشد.

حقوق مربوط به علائم تجاری (ثبت برند) یکی از شاخه های حقوق مالکیت صنعتی می باشد که این حقوق نیز بخشی از حقوق مالکیت فکری است. رسیدگی اداره ثبت محدود است به اینکه علامت مخالف مقررات قانونی نباشد و شباهتی با علامات ثبت شده قبلی نداشته باشد. در حالت تکمیل یافته باید آگهی به ثبت رسیده باشد و امضای موردنیاز نیز انجام شود. 1. اولین کاری که باید برای ثبت برند انجام شود دریافت اظهارنامه علائم تجاری و تکمیل آن می باشد. با ثبت برند افراد سرمایه گذار اعم از حقیقی یا حقوقی (سایر شرکت ها) تمایل بیشتری برای همکاری با شرکت پیدا می کنند. بعد از ثبت شرکت با توجه به نوع فعالیت خود به احتمال زیاد نیاز به ثبت برند و علامت کسب و کار یا خدماتی که عرضه می کنید نیز پیدا خواهید کرد. توجه کنید که برای ثبت برند اشخاص حقیقی، کپی کارت ملی و شناسنامه به علاوه کپی کارت بازرگانی و مجوز فعالیت الزامی است؛ و برای اشخاص حقوقی کپی آگهی روزنامه به چاپ رسیده شده به علاوه کپی کارت ملی و شناسنامه اعضای هیئت مدیره سازمان الزامی است. در مدت زمان ثبت برند بهتر است شرکت ها چه اقداماتی انجام دهند؟

مطابق با قانون، از تاریخ انتشار روزنامه رسمی مرحله اول برای اشخاص ثالث ۳۰ روز فرصت وجود دارد که اگر ثبت علامت تقاضا شده را مغایر با حقوق قانونی خود میدانند نسبت به ثبت آن رسماً اعتراض نمایند. چه زمانی متقاضی امکان اعتراض دارد؟ روابط عمومی بالا، خدمات باکیفیت و خلاقیت نیز در کنار برند اهمیت بسیار زیادی برای پولسازی دارد. انجام تبلیغات مختلف: برای دیده شدن برند خود می توانید از روش های مختلف برای تبلیغات استفاده کنید توجه کنید که نوع تبلیغ اهمیت زیادی دارد زیرا در صورت مناسب نبودن ممکن است نتیجه عکس بدهد. برای مثال برخی از شرکت های بزرگ در ابتدا کار خود را فقط با چند محصول شروع کرده اند و بعد از معروف شدن حوزه فعالیت خود را گسترش دادند. کپی از تمامی مدارک شناسایی شخص حقوقی شامل: کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی یا همان کارت تجاری، آگهی مندرج در روزنامه رسمی، آخرین تغییرات شرکت، مجوز فعالیت یا جواز کسب، پروانه ساخت و پروانه بهره برداری.

دیدگاهتان را بنویسید