ثبت برند تجاری و راهنمای دقیق هزینه ثبت علائم تجاری سال 1400

شاید در حال حاضر شما در حال ارائه یک نوع محصول و یا خدمات باشید و نام برند خود را مرتبط با همان انتخاب کنید. اصل و اساس شروع هر فعالیت حرفه ای در حوزه کسب و کار یا تولید یک محصول انتخاب یک نام تجاری و متعاقبا ثبت برند آن برای جلوگیری از کپی برداری سایر می باشد. بعد از مدتی هم در حوزه بین الملل سازمان جهانی مالکیت معنوی برای حمایت از برند های بین المللی ایجاد شد. واژه های توصیف کننده: این کلمات به منظور توصیف محصولات و اجناس به کار م روند. پس از اتمام این 10 سال به مالک برند فرصت 6 ماهه ای برای تمدید داده می شود که در صورت عدم اقدام به تمدید، برند مذکور می توان به نام شخص حقیقی یا حقوقی دیگری ثبت شود. نکته مهم: پس از تایید کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری و اعلام بلامانع بودن ثبت علامت تجاری مورد تقاضا، برای پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول صرفاً ۳۰ روز فرصت دارید و اگر این فرصت ۳۰ روزه را از دست بدهید، ثبت برند مورد نظر شما کان لم یکن تلقی خواهد شد.

رعایت این موارد می تواند روند ثبت برند شما را تسریع نمایند در غیر این صورت ممکن است پرونده مربوطه پس از بررسی توسط کارشناسان قابل ثبت تشخیص داده نشود و شما مجدد مجبور به تکرار مراحل ثبت خواهید بود. همانگونه که اشاره شد برای ثبت برند باید به برخی از موارد توجه نمود در غیر این صورت امکان ثبت برند مربوطه وجود نخواهد داشت. نکته ای که در خصوص الزام به ثبت برند وجود دارند این است که به موجب قانون برخی از کسب و کارها ملزم به ثبت برند و علامت تجاری هستند. در خصوص اشخاص حقوقی علاوه بر موارد فوق کپی روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت نیز مورد نیاز است. برند اخلاقی نماینده سازمان یا شخص است که محصولات یا خدمات آن بر اساس اصول اخلاقی بوده و هیچ آسیبی به مردم و محیط زیست وارد نمی کند، علاوه برآن به شیوه ای پایدار و مسئول به عموم مردم کمک می کند. اگر برندایجاد شده به درستی تعریف شود منجر به افزایش متقاضیان استخدام شده، در نتیجه سازمان به حجم انبوهی از نیروهای با استعاداد و آگاه دست خواهد یافت. پس از آن باید مدارک برابر شده با اصل را به آدرس نشان داده شده بفرستید.

پس از اتمام این مرحله و دریافت کد پیگیری، لازم است یک نسخه از فرم های تکمیل شده را پرینت گرفته و به همراه مدارک درخواستی به آدرس مرکز مالکیت معنوی ارسال کنید. تا روزنامه چاپ شده و به آدرس مشخص شده توسط شما، ارسال گردد. اگر مشکلی وجود نداشته باشد و برند شما تأیید شود، مراحل ثبت برند با پرداخت حق¬الثبت نهایی و انتشار آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی قوه قضاییه به پایان می رسد. پس ثبت لوگو یکی از مهم ترین مراحل ثبت نشان تجاری به حساب می آید و می بایست در این زمینه با دقت کافی گام بردارید.بعد از کلیه این کارها اکنون نوبت تبلیغات کسب و کار شماست. حالت سوم نیز وجود دارد که به عنوان بدترین حالت ممکن از آن یاد می کنیم این مورد معمولاً در مواردی پیش می آید که به عنوان مثال فرد متقاضی نسبت به رفع نواقص اعلام شده از سمت سازمان مربوطه دیر اقدام نماید و یا اینکه برای ثبت نام تجاری مورد نظر شما قبلاً تشابهی در برند دیگر در همان طبقه و زمینه که توسط شخص دیگری به ثبت رسیده وجود داشته باشد. گاهی اوقات برای دریافت و اعطای نمایندگی وجود برند ثبت شده امری ضروری تلقی میگردد و باید طرفین این ویژگی تجاری را داشته باشند.

در کنار این موارد لوازم آرایشی و بهداشتی که به طور مستقیم با پوست بدن انسان در تماس هستند برای عرضه شدن در بازار و انجام تبلیغات باید از علامت تجاری ثبت شده و منحصر به فرد خود استفاده نمایند. این مساله را می توانیم با یک مثال ساده به شما نشان دهیم، زمانی که اسم اپل می آید ناخودآگاه شکل و شمایل لوگوی آن با سیب گاز گرفته به ذهن شما می رسد، یا این که نام گوگل می آید به همین ترتیب. بهترین راه برای ثبت کردن یک برند این است که با یک موسسه ثبتی مانند موسسه ثبت کاف مشورت کرده و کار را به متخصصین بسپارید. که با توجه به حوزه فعالیت شرت متغیر است. تمامی اسناد مربوط به حوزه کاری خود را به سامانه ارائه دهید. با ثبت برند شما مالکیت خود بر بازار و حق فروش را تثبیت می کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به دو بخش افراد حقوقی و افراد حقیقی تقسیم میشود، افراد حقیقی علاوه بر مدارک شناسایی برای انجام ثبت برند باید کپی مجوز فعالیت نظیر جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، مجوز کسب یا کارت بازرگانی را ارائه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید