ثبت برند تجاری و راهنمای دقیق هزینه ثبت علائم تجاری سال 1400

این علامت جهت حفاظت شدن از هر نوع سوء استفاده به ثبت می رسد و انحصارا متعلق به شرکت شما می شود. از آنجا که پروسه مذکور بسیار پیچیده و زمان بر می باشد لذا قبل از هر اقدامی حتما با مشاورین موسسه ثبتیکال به صورت رایگان در تماس باشید تا با انجام این پروسه توسط کارشناسان مجرب موسسه پروسه ثبت برند را بدون مانع پشت سر گذاشته و به نام مورد نظر خود دست یابید. از جمله مزیت ثبت برند در موسسه حقوقی ایلیا پایین بودن هزینه های تمام شده و سرعت کار توسط تیم حقوقی و ثبتی این مجموعه می باشد، از این رو شما تنها با یکبار تماس و یا با مراجعه حضوری خیال خود را از بابت سرعت انجام روند ثبت برند و هزینه معقولانه در این مسیر آسوده می کنید. البته یکی از قوانین نام تجاری این است که اگر بعد از تمام شدن زمان استفاده از آن، صاحب برند بیشتر از شش ماه برای تمدید کردن آن هدر بدهد، حق استفاده از برند را از دست می دهد و باید همه ی مراحل ثبت آن را از اول انجام دهد.

۲- قبل از اقدام به ثبت نام مورد نظر در طبقات درخواستی مورد استعلام و تمام ابعاد حقوقی آن بررسی و در صورت قابلیت ثبت نسبت به طی فرآیند ثبت اقدام خواهد شد در غیر اینصورت از موکل نام جدیدی درخواست می شود. در آخرین مرحله همراه با کپی برابر با اصل مدارکی که قبلا ذکر شد و نسخه کاغذی روزنامه رسمی مرحله ی اول و دوم به مرکز مالکیت معنوی رفته و سند برند خود را تحویل بگیرید. ثبت برند در ایران در اداره مالکیت معنوی کشور انجام می شود و تمامی مدارک باید به اداره واگذار شده تا تمامی امور به صورت قانونی انجام شود. پس از آن، این روند در بین تاجران و تولید کنندگان محصولات مختلف در سراسر جهان انجام شد. در این مرحله وارد صفحه شخصی خود خواهید شد. لازم به ذکر است که برخی افراد در مراجعه به منابع مربوط به طبقه بندی کالاها و خدمات نمی توانند صنف مورد نظر خود را بیابند؛ به یاد داشته باشید که هر یک از مواردی که در طبقه خاصی قرار می گیرند خود دارای زیر شاخه هایی هستند که ممکن است فعالیت مورد نظر شما در زیر مجموعه وجود داشته باشد. ۳- در صورت اقدام چنانچه به هر دلیلی برند درخواستی منجر به صدور اخطار رد گردید متعهد به اقدام به ثبت برند جدید بدون اخذ هرگونه هزینه ای به نام موکل خواهد بود.

برای آنکه ثبت برند شما در کشور مقصد با موفقیت انجام شود، باید درخواستی مبنی بر ثبت برند را به سازمان مربوطه در کشور مقصد ارسال کنید. ثبت لوگو در واقع همان ثبت علائم تجاری است با این تفاوت که همراه اسم برند یک لوگو و نشان تجاری نیز هنگام ارسال درخواست، ارسال می شود. برای تنظیم و ارسال اظهار نامه شما نیازی به مراجعه ی حضوری نداشته و می توانید با مراجعه به سایت مرکز مالکیت معنوی در بخش ثبت اظهار نامه علامت تجاری اقدام به تکمیل اظهار نامه نمایید. نام مناسب برند باید از سوی متقاضی ثبت علائم تجاری به اداره مالکیت معنوی فرستاده شود. برای درج اطلاعات باید دقت بالایی داشته باشید هر نوع مغایرت اطلاعات موجب رد درخواست شما خواهد بود. مسلما هر شرکتی برای شناخته شدن برند خود چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی تلاش زیادی می کند. به همین سبب شخصی که برای برندی فعالیت دارد و در آن حیطه کار می کند که شناخته شده تر می باشد و مردم بیشتر به آن علاقه مند می شوند، رضایت و علاقه بیشتری به منظور کار خود دارد. به عنوان مثال اگر می خواهید نتیجه ثبت برند خود را بدانید، کافیست به قسمتی در سامانه که مربوط به پیگیری ثبت برند است و برای همین کار طراحی شده است، مراجعه کنید.

پس از اخذ گواهی امضاء، باید اطلاعات مربوط به این گواهی امضاء را در سامانه مرکز مالکیت معنوی وارد کنید تا اکانت کاربری شما تایید شود و بتوانید اظهارنامه برند خود را تنظیم و ثبت کنید. از این رو سوء استفاده ها و برخی سود جویی ها از اعتبار برند ها و نماد های تجاری موجب بروز قوانین مالکیت معنوی در این زمینه شد. ۱- انعقاد قرارداد کاملا شفاف بوده و بعد از انعفاد قرارداد مبلغ قرارداد تا تحویل سند به هیچ وجه تغییر پیدا نمی کند و الزاما هر تعداد برندی که موضوع قرارداد می باشد بدون اخذ هزینه مجدد بنام موکل ثبت خواهد شد. در واقع، با ثبت برند قطعی حق استفاده از آن برای اشخاص ثالث نیز فراهم خواهد شد. در ادامه ابتدایی ترین گام های حقوقی برای ثبت برندتان را به شما آموزش می دهیم . 4. ارائه رونوشت مجوز فعالیتی که از سازمان های نظارتی و حاکمیت دولتی صادر شده است. 3. ارائه رونوشت روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت. دفتر وکیل برند با مدیریت وکیل متخصص ارائه دهنده خدمات ثبت علامت تجاری، ثبت برند و ثبت لوگو به صورت حرفه ای خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید