ثبت برند – ثبت برند در ایران توسط متخصصین حرفه ای☑️☑️☑️

در صورتی که اشکالی در ضمیمههای ارسال شده یا مجتوای اظهارنامه باشد، کارشناس سامانه یک اخطار رفع نقص را برای متقاضی ارسال میکند و او ۳۰ روز فرصت دارد تا نسبت به رفع نواقص اقدام کرده و بار دیگر از بخش ارائهی اظهارنامه و زیرمجموعهی درخواست پاسخ به اخطار نسبت به ارسال مدارک صحیح اقدام کند. خوب تا اینجا بیشتر کار انجام شده و باید منتظر بمانید تا نتیجه کارشناسی و نظر کارشناس مشخص شود. در مرحلهی اول ثبت نام، باید نوع شخصیت موردنظر را مشخص کنید. مرحلهی آخر، پرداخت هزینهی ثبت اظهارنامه است که در حال حاضر برای شخصیتهای حقیقی، ۲۰ هزار ریال و برای شخصیتهای حقوقی، ۴۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است. ما در این آموزش، حالت ثبت اظهارنامه جدید را بررسی میکنیم. بر اساس این که طرح برند شما بهچه صورتی باشد، باید یکی از گزینههای موجود در فرم را انتخاب کرده و نسبت به پر کردن موارد درخواستی اقدام کنید.

فرآیند ثبت برند کاملا بهصورت الکترونیکی و از طریق سامانه مرکز مالکیت معنوی انجام میشود. اولین مرحله برای ثبت برند، ثبتنام متقاضی در سامانهی مرکز مالکیت معنوی به آدرس بالا است. سامانهی ثبت برند در این بخش، ریزترین جزئیات طرح را نیز از متقاضی درخواست میکند. این مواد تاثیر زیادی در سلامت جسمی مردم دارند پس طبیعی است که کشور از شرکت ها انتظار داشته باشد تا از همان ابتدا مسئولیت تمام موارد حقوقی محصولات خود را بر عهده بگیرند که فقط در صورت داشتن یک اسم تجاری ممکن است. اولین مرحله از وارد کردن اطلاعات اظهارنامه، ثبت مالک است. نکتهی مهم دیگر این که در هر مرحله از وارد کردن اطلاعات، میتوان از دکمهی ثبت موقت استفاده کرده و شمارهی رهگیری دریافت کرد. بههرحال در صورت وارد کردن هریک از گزینهها، باید اطلاعات هویتی نماینده را بهصورت کامل در سامانه وارد کنید. علاوه بر هزینه های واریزی ، هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت . شما باید مواردی جزئی همچون نحوهی تلفظ نام، حروف موجود در تصاویر، سهبعدی بودن یا دوبعدی بودن، رنگها، توصیف طرح و معنی کلمههای درخواستی را در این بخش وارد کنید.

وظیفه دفتر از ثبت نام تجاری آن را به یکی از کشورهایی که عضوی از تعهدات ژنو هستند، ارسال کند. در صورتی که پس از مدت ده سال فرد در تمدید تأخیر کند، میزان هزینه جریمه به آن اضافه خواهد شد. پس از ورود به پرتال و تایید تعهدنامهی آن، باید نوع عملیات خود را انتخاب کنید. اگر مدت زمان زیادی است که نام و یا نشان تجاری خاصی را دارید، در آن به فعالیت می پردازید، عملکرد شما در بخش بازاریابی، تبلیغات، کیفیت محصولات و خدمات مطلوب بوده و در میان مشتریان خود محبوبیت زیادی دارید و تا کنون اقدام به ثبت شرکت و نام تجاری خود نکرده اید، عملاً امکان سوء استفاده از برند خود را برای دیگران ایجاد کرده اید. آنچه که محبوبیت یک محصول را در بین مردم تثبیت می کند. برای صادرات یا واردات محصول حتما باید برند بین المللی داشته باشید تا بتوانید در سایه آن فعالیت های خود را به انجام برسانید. چطور می توان برند را ثبت بین المللی کرد؟ زیرا خواه یا ناخواه تعدادی از مشتری های شما به سمت نام مشابه کشیده می شوند و آن را خریداری می کنند.

پس از این مرحله، اطلاعات اولیهی برند در سامانه ثبت میشود و میتوانید نسبت به بارگزاری ضمیمههای مورد نیاز برای بررسی، اقدام کنید. به یاد داشته باشید که این مرحله از ثبت نام، تنها برای احراز اطلاعات هویتی است و نیازی به بارگزاری مدارک برند و علامت تجاری در این مرحله نیست. ۶ سانتیمتر در بخش پیوستها بارگزاری شود. پس از طی نمودن و تکمیل مراحل مورد نیاز برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری و پرداخت هزینه مربوطه، در سامانه برای شما برگهای نمایش داده میشود که باید آن را پرینت نموده و با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی اقدام به تایید اطلاعات وارد شده در سامانه نموده و از دفترخانه مذکور گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری دریافت کنید. پس از این مرحله، اطلاعات مورد نیاز بسته به انتخاب نوع شخصیت باید در فرم زیر وارد شوند. یا اینکه روند ثبتی برند و علائم تجاری خودتون رو به فرداد رسا بسپارید و از خدمات مشاوره رایگان و همراهی تا صدور گواهینامه برند خود بهرمند شوید . مراحل پیچیدهتر مانند مالکیتهایی با حضور دانشگاها، اتباع خارجی، درخواستهای اصلاح و موارد مشابه، قطعا نیاز به آشنایی بیشتر با قوانین ثبتی دارد در صورت نیاز به مشاوره در زمینه قوانین ثبتی از مشاوران برتر کارمنتو در هر زمان و مکان کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید