ثبت برند : در سریع ترین زمان توسط موسسه حقوقی های ثبت – Hisabt.com

ذکر این نکته اهمیت دارد که در تهیه اظهارنامه ثبت علامت تجاری و تقاضانامه ثبت خود دقت داشته باشید تا اطلاعات غلط و شبه انگیز ارائه نکرده و یا تمامی موارد حقوقی را در نظر گرفته باشید.در این مورد مشاوران ثبت برند ویونا می توانند شما را یاری رسانند. کار ثبت شما به اتمام رسیده و اکنون فرصت سرمایه گذاری و مدیریت آنرا برای رسیدن به خواسته های شرکت می باشد. در این مرحله اگر مستندات مشکلی داشته باشد با دادن زمانی به متقاضی درخواست اصلاح می شود. افرادی که ادعای مالکیت طرح را دارند و انهایی که معتقدند طرح شما از انها الگو برداری شده و یا به برند انها اسیب می زند می توانند در این مرحله با طرح شکایتی جلوی ثبت نهایی برند را بگیرند. وکالتنامه وکیل در صورتی باید ارائه شود که شما از خدمات موسسه حقوقی و یا یک وکیل استفاده نمایید. لطفا با موسسه تماس حاصل نمایید. بهترین راه برای ثبت کردن یک برند این است که با یک موسسه ثبتی مانند موسسه ثبت کاف مشورت کرده و کار را به متخصصین بسپارید.

در مورد کسانی که موسسه ی آن ها در خارج از ایران واقع است حق اعتراض مشروط به شرط معامله ی متقابل مذکوره در فقره ی دوم ماده ی 4 می باشد. مدت اعتبار ثبت برند به مدت 10 سال از زمان ارائه اظهارنامه می باشد و قبل از اتمام دوره اعتبار برند باید برای تمدید ان اقدام شود. مدت زمان اعتبار برند هایی که ثبت می شوند از تاریخ ارائه اظهارنامه به مدت زمان 10سال می باشد. برند های قابل ثبت باید حداقل هایی را داشته باشند و از مواردی پرهیز نموده باشند. این کارشناسان با انجام استعلام هایی و بررسی شرایط طرح شما و همچنین بررسی موارد قانونی نتیجه درخواست شما را اعلام می کنند. شرایط این موارد هم در قانون تعریف شده که باید اطلاعات و قوانین حقوقی ان را به خوبی بدانید. در این قسمت هزینه ثبت برند براساس طبقات و شخص حقیقی و حقوقی کاملاً متفاوت است. مثلا: برند دی جی کالا متعلق به شرکت نو آوران فن آوازه می باشد. از آن جا که در طول روز به تعداد محدودی از درخواست ها پاسخ داده می شود، مدت زمانی رسیدگی به درخواست ها کمی طولانی می شود. اظهار نامه شما با شرایط و ضوابط قانونی کشور و تجارت سنجیده خواهد شد و در صورتیکه مشکلاتی برای ان وجود داشته باشد از طریق ابلاغیه رفع نقص به شما اطلاع رسانی خواهند شد و در غیر اینصورت چنانچه اظهارنامه شما مورد توافق باشد و ایرادی برای ثبت نباشد اجازه انتشار اگهی ثبت برند در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیر الانتشار داده می شود.

به طور کلی شما می توانید برند خود را به دو صورت حقیقی و یا حقوقی با رعایت کردن تمامی شرایط به ثبت برسانید که برای هر کدام از آن ها مدارک خاصی نیز در نظر گرفته شده است. به مشتری های خود این اجازه را می دهید که شما را به یاد داشته باشند. آگاهی از مراحل ثبت برند، موجب صرفه جویی در هزینه ها و وقت شما می شود. ثبت علامت های تجاری همواره توصیه می شود تا جلوی هرگونه سو استفاده از برند و علامت های شما گرفته شود ولی برای این موضوع در هیچ کجای قانون الزامی تعریف نشده است مگر در مواردی که قانون عملا ثبت برند را الزامی کرده است. درواقع نام شرکت میتواند هر نام سه کلمه ای باشد که متفاوت از نام برند است و نام برند است که معروف می شود و مهم است. اظهارنامه اولین سند و مهم ترین آنها برای تقاضای ثبت برند است. همان طور که گفته شد علامت های انتخاب شده به عنوان برند نباید مخالف با موازین اسلامی و اجتماعی باشند.

یعنی اینکه متقاضی ثبت نام تجاری، با تنظیم اظهارنامه و مطابق تشریفات قانونی، درخواست ثبت علامت تجاری را به اداره ثبت به طور رسمی اعلام می کند. به طور مثال “لوله بازکنی احمد” نام مناسبی برای برند نمی باشد. در صورتیکه فردی تقاضای علامت تجاری را داشته باشد که فرد دیگری نسبت به ان معترض باشد و ان را مشابه برند خود بداند و یا ان را متعلق به خود بداند باید در زمان انتشار اگهی و یا بعد از ان در صورت داشتن عدله کافی و اینکه واقعا شباهت برند بتواند مصرف کننده و مشتریان انها را دچار اشتباه کند نسبت به این موضوع اعتراض نماید. مورد دیگر اینکه برای پرداخت هزینه حتما باید از طریق سامانه ثبت علامت های تجاری اقدام شود و نمی توان برای پرداخت هزینه از بانک اقدام نمود. پیشنهاد می کنیم این کار را به دست افراد و گرافیست های متخصص در این زمینه واگذار نمایید تا بهترین شکل و نشان تجاری را برای شما به ثبت برسانند. شما باید هزینه را در بانک ملی محل خود شرکت پرداخت نموده و گواهی بانکی مورد نظر را به اداره تحویل نمایید تا پیش نویس اگهی برای شما آماده شود.

دیدگاهتان را بنویسید