ثبت برند راهنمای کامل و کاربردی – افق نیکان

طبقه ٢٣- انواع نخ و رشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی . طبقه ٢۴- محصولات نساجی و پارچه ای که در طبقات دیگر ذکر نشده اند انواع روتختی و رومیزی . طبقه ٢۵- انواع لباس و پوشاک پاپش و پوشش سر. طبقه ٣- ترکیبات سفید کننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس مواد مخصوص تمیز کردن براق کردن لکه گیری و سائیدن صابون عطریات روغن های اسانس مواد آرایشی لوسیونهای مو گرد و خمیردندان . اگر تایید شود، باید اطلاعیه دیگری را به چاپ برسانید و بعد از آن مراحل ثبت کردن نام تجاری را کامل کرده اید. از این رو به پروسه ای که سبب ایجاد خلق ارزش مطلوب برند برای مشتری می گردد، برندسازی گفته می شود. ثبت برند به عنوان یکی از مراحل شناسایی برند مورد علاقه شما به اداره ثبت شرکتهاست که دارای مراحل مختلف بوده و برای این که بتوانید به یک وضعیت مطلوب برسید باید طبق فرمهای خواسته شده، مراحل را به خوبی انجام دهید. لوگوی تصویری به سرعت توسط بینندگان از هر قوم و ملیتی مشاهده شده و در ذهن افراد ماندگار می شود. ۳- در طبقات مصرفی و خاص نظیر طبقات مواد غذایی، آشامیدنی، سلولزی لوازم خانگی و ایمنی، آرایش و بهداشتی انتخاب و ثبت برند بسیار مشکل و دارای محدودیت انتخاب نام به دلیل تشابه می باشد.

طبقه ۵- مواد داروئی و بیطاری مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی مواد رژیمی برای مصارف پزشکی غذای کودکان انواع گچ شکسته بندی لوازم زخم بندی مواد پرکردن دندان موم دندان سازی ضدعفونی کننده ها مواد نابود کننده حشرات موذی قارچ کش مواد دفع نباتا هرزه . طبقه ١٠- آلات و ابزار جراحی پزشکی دندانسازی وبیطاری اندام های مصنوعی دندان و چشم مصنوعی اقلام ارتوپدی مواد بخیه زنی . طبقه ٢- رنگ روغن جلا لاک مواد ضد زنگ زدگی و جلوگیری کننده از فاسد شدن چوب مواد رنگی مواد تثبیت رنگ رزین یا صمغ های خام طبیعی فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان چاپگرها و هنرمندان. در هریک از دو حالت فوق اگر معترض کسی باشد که علامت قبلاً به اسم او ثبت نشده است باید در حین اعتراض برای علامت خود مطابق مقررات این قانون تقاضای ثبت کرده حقالثبت و تمام مخارج مربوط به آن را قبلاً تادیه نماید. طبقه ١۶- کاغذ مقوا و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند مطاب چاپ نشده مواد صحافی عکس نوشت افزار چسب برای مصارف تحریری یا خانگی لوازم نقاشی قلم مو نقاشی ماشین تحریر و لوازم ملزومات دفتری ( به استثنای مبلمان) مواد آموزشی و تدریس ( به استثنائ دستگاها) مواد پلاستیکی برای بسته بندی ( که در سایرطبقات ذکر نشده اند) حروف و کلیشه چاپ.

توجه نمایید که با توجه به نوع فعالیت خود ، باید نسبت به اخذ جواز کسب از سازمان مربوطه اقدام کنید. زیرا قانون ثبت علایم تصریح میکند که شباهت علامت با علامت دیگری که ثبت شده است به اندازهای باشد که مصرفکنندگان عادی یعنی اشخاصی را که اطلاعات مخصوصی ندارند به اشتباه اندازد. چون تشخیص شباهت بین دو علامت امری است نظری، ممکن است علامت طوری معرفی شده باشد که در بدو امر شباهت با علامت ثبت شده قبلی معلوم نگردد یا اینکه صاحب علامت قبلی راجعبه درجه شباهت با اداره ثبت موافق نباشد. بنابراین اعتراض به ثبت برند ممکن است قبل از ثبت به عمل آید و یا بعد از ثبت آن. ثبت علائم تجاری تنها در مواردی که الزام از طرف قانون وجود داشته باشد اجباری است، در غیر این صورت کاملاً اختیاری می باشد. می توانید به صورت مستقیم و حضوری به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه کنید و کارهای ثبت برند خود را انجام دهید. در چنین حالتی موضوع رسیدگی به اعتراض شما در نوبت بررسی کمیسیون مربوطه قرار میگیرد که این نوبت معمولاً بسیار زمانبر و طولانی خواهد بود.

پس از پرداخت این هزینه و گذشت یک هفته، روزنامه نوبت دوم چاپ شده و به آدرس شما ارسال می گردد. بعد از انتخاب یک نام مناسب و طراحی لوگو تجاری برای برند خود می توانید با تهیه مدارک ثبت برند از طریق سامانه آنلاین به راحتی برند و لوگو تجاری را به صورت قانونی به ثبت برسانید. طبقه ٣۶- بیمه امور مالی امور پولی امر مربوط به معاملات املاک و مستغلات . تمامی دفاتر ملی یا ناحیه ای مدارک مربوط به ثبت و تمدید اطلاعات برندها را نگه داری می کنند. نحوه ثبت برند را باید به صورت تک به تک و در مراحل جدا یاد گرفت و اجرا کرد. اظهارنامهای مبنی بر استعلام نام تجاری شما ارسال میگردد تا مشخص شود نام انتخابی شما در طبقه یا طبقات درخواستی شما به ثبت رسیده یا خیر؟ در صورتی که برند مربوطه در حوزه فعالیتی درخواستی تان قبلا به ثبت رسیده باشد امکان ثبت آن وجود ندارد . سیستم ثبت برند در ایران طریقه اعلامی است. در حال حاضر سیستم مادرید به تاجران فرامرزی اجازه می دهد تا برند خود را در تمام کشورهای عضو این مجموعه خرید و فروش کنند و در عین حال از تمام حق خود درباره برند دفاع کند.مهم ترین مزیتی که یک برند جهانی می تواند داشته باشد این است که تاجر با یک بار طی کردن این مسیر، راه خود را به بازار جهانی باز می کند و لازم نیست که برای ورود به بازار هر کشور برند را جداگانه ثبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید