ثبت برند – موسسه ثبت دلتا

قبل از آنکه برند بین المللی در اداره مالکیت ثبت شود باید کالای تولید شده توسط شرکت متقاضی از نظر کیفیت و مرغوبیت مورد بررسی قرار گیرند و در صورتی که اجازه انجام این کار داده نشود اظهارنامه ثبت برند او نیز باطل می شود. به عنوان مثال اگر محصول یا خدماتی که یک شرکت ارائه می کند از کیفیت بالایی برخوردار باشد، به دلیل جلب رضایت مخاطب، آن لوگو در ذهن او باقی خواهد ماند. تصور کنید با استفاده از نشان تجاری و لوگویی خاص، تولید کننده کالا و یا محصولی با کیفیت هستید و یا خدماتی خاص و حرفه ای ارائه می نمایید، به گونه ای که کیفیت و تعهد خدمات و کالاهای ارائه شده و تولید شده از سوی شما زبانزد، محبوب و مشهور است. چرا که موجب تصور اشتباه و گمراهی مصرف کنندگان شده و خریداران ممکن است چنین محصولی را با تصور عسل خریداری نمایند. به دلیل پیچیدگی های خاصی که مراحل ثبت لوگو و همچنین ثبت برند دارند لازم دیدیم تا در این نوشته، راهنمایی هایی را در این خصوص، خدمتتان ارائه کنیم. هزینه ثبت برند بین المللی بعد از ارائه اظهارنامه به اداره مالکیت معنوی بر مبنای تعداد طبقات برند و کالاهای مورد نظر و البته کشورهای مورد تقاضا، تعیین و به فرانک سوئیس به حساب WIPO قابل پرداخت می­باشد.

پرداخت هزینه ثبت از طریق تکمیل فرم برآورد هزینه موجود در سایت WIPO و به فرانک سوئیس تعیین می­گردد. در ابتدای این مطلب هم اشاره کردیم که لوگوی طراحی شده اگر به ثبت نرسد ممکن است به سوءاستفاده از آن منجر شود. این سیستم تحت موافقتنامه و پروتکل مادرید که ثبت بین المللی علائم را در برمیگیرند اداره میگردد. هزینه به ثبت رساندن اظهارنامه در صورت انتخاب هر طبقه: حدود 20 هزار تومان. برای انکه دیگر نیاز به ثبت علامت تجاری به صورت جداگانه نباشد، سازمان جهانی WIPO سیستمی را برای ثبت بین المللی علائم تجاری ایجاد کرده است. خب حالا که اهمیت طراحی لوگو برای ساخت برند را درک کردید نوبت به اهمیت ثبت لوگو می رسد که باید بدانید که لوگوهایی که طراحی می شوند بدون آن که ثبت شوند به عنوان نماد و نشانی برای یک کسب و کار استفاده می شوند ممکن است تکراری بوده و به تبع آن دیگر جذابیتی برای مخاطب نداشته باشند. پس باید یاد بگیریم چطور لوگو برند را ثبت کنیم. امروزه همگام با پیشرفت تکنولوژی روزانه افراد زیادی قصد ارائه محصولی جدید یا خدماتی ویژه دارند.این افراد تصمیم به جذب مخاطبان و مشتریان خود را از راه هایی همانند رسانه های ارتباط جمعی،تبلیغات محیطی و …

3. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضاء شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شرکت (اشخاص حقوقی) و ارائه کپی برابراصل شناسنامه و کارت ملی (اشخاص حقیقی) و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری . ممکن است به دلایلی از قبیل، مشابهت برند با برند دیگر، ثبت به نام دیگری، عدم رعایت ضوابط قانونی ثبت برند و یا نقص در مدارک ارسالی، عدم شایستگی آنها تأیید شده و به این ترتیب، رد صلاحیت شود. مشورت با یک متخصص لوگو هم میتواند در این زمینه به شما کمک کند. برای همین خلاقیت در کار طراحی لوگو و طراحی نشان تجاری بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال اگر می خواهید نتیجه ثبت برند خود را بدانید، کافیست به قسمتی در سامانه که مربوط به پیگیری ثبت برند است و برای همین کار طراحی شده است، مراجعه کنید. ثبت لوگو و ثبت برند به دغدغه ای بزرگ برای صاحبان کسب و کار ها تبدیل شده است؛ زیرا لازم است تا برای جلوگیری از سو استفاده از یک برند، در ابتدا لوگو یا علامت تجاری آن برند به ثبت برسد. ابتدا با اخذ مجوز فعالیت که نشان می دهد در چه حوزهای فعالیت می کنید و تکمیل مدارک سپس با درخواست از اداره ی ثبت علامت تجاری ( لازم به ذکر است که نام مورد نظر خود را از قبل مشخص کرده باشید علامت مورد شما باید اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، تصویر و نقش که باعث می شود میان کالاها و خدماتی که شما روانه بازار می کنید با دیگر کالاها و خدمات مشابه وجه تمایزی ایجاد گردد برند است.

در دنیای مدرن امروزی، شرکت ها نقش بسیار مهمی در توسعه کسب و کار به عهده دارند به طوری که برخی از آن ها به اندازه ای قدرتمند هستند که قادرند بر سیاست های دولت و زندگی مردم جامعه اثر بگذارند. برای جلوگیری از سوءاستفاده های رقبا از اعتبار یک کسب و کار، سفارش طراحی لوگو باید انجام شده و سریعاً ثبت شود. به عنوان مثال، رنگ صورتی از عایق پشم شیشه یا شکل منحصر به فرد بطری کوکاکولا ممکن است به عنوان ویژگی های شناسایی خدمت یاد شود. پس ممکن است رقیب شما سعی کند تا از شبیه و یا حتی خود لوگو یا علامت تجاری محبوب شما استفاده کنند و بازار را به نفع خود در دست بگیرند. سرمایه گذاران مطمئنا در پی سرمایه گذاری در شرکتی هستند که سود سرمایه گذاری در آن بالا باشد. • علامت تجاری موجب می شود که در بازارهای بین المللی و مذاکرات تجاری طرف قرارداد تولید کننده دارای علامت تجاری را به عنوان شرکتی دارای سابقه و برنامه و اعتبار ببینند. 4. اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علائم تجاری درایران جهت رؤیت و کپی آن جهت ضبط در پرونده یا ارائه کپی برابراصل گواهی ثبت علامت تجاری . 2. معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت همراه با امضاء مدیران و دارندگان حق امضاء همراه با مهر شرکت (اشخاص حقوقی) و درصورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری.

دیدگاهتان را بنویسید