ثبت برند – هزینه ثبت برند و علامت تجاری – ثبت نشان و لوگو فوری

اگر متقاضی در این مرحله شخص حقوقی باشد باید مبلغی بین 500 الی 700 هزار تومان را پرداخت نماید. اداره مالکیت معنوی واقع در تهران مرجعی است که از کل ایران تقاضای ثبت برند را دریافت می نماید. ویژگی ها و مفاهیمی که به یک نام خاص مربوطند. چنانچه قصد ثبت داخلی یا خارجی داشته باشیم هر کدام از این درخواست ها به اداره کل مربوطه واصل می گردد. هر برند باید کاملا خاص و خلاقانه بوده و از سایر برندها متمایز باشد. بعلاوه ، تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکتهای ثالث بسیار آسانتر است و در نتیجه میتواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت/شخص بوجود آورد یا اساس انعقاد یک موافقتنامه اعطای نمایندگی فروش باشد. ما در این آموزش از ابتدای ثبت نام در سامانه اداره مالکیت معنوی تا ثبت اظهار برند به صورت کامل و مرحله به مرحله توضیح داده ایم. این افراد به توانایی خود اشراف دارند و به خوبی می توانند خواسته های کارشناسان اداره مالکیت معنوی را براورده نموده و برند شما را با بهترین نحو به ثبت برسانند.

برای اینکه این حالت پیش بیاید لازم است تا این مدارک و اسناد مورد نیاز تهیه شده و همچنین اظهارنامه ثبت نام تجاری به صورت صحیح و دقیق تنظیم شده و همچنین طبقه بندی برند مورد نظر به صورت کامل به اداره علائم تجاری ابلاغ گردد. برای ثبت علامت مورد نظر انتخاب نام و عنوان مناسب ، گامی موثر در جهت ثبت علامتی مطمئن و فاقد ایراد می باشد. برای انجام ثبت برند و علامت تجاری باید فردی به عنوان نماینده شرکت برای موارد نیاز و هماهنگی های لازم معرفی شود. قابلیت انعقاد قرار داد تحت عنوان مجوز بهره برداری را خواهد داشت. مثلا برند باید کاملا قابلیت ایجاد تمایز را داشته باشد، دارای اصالت باشد، بدون استفاده از حروف لاتین، حروف و کلمات تعریفی، کلمات و نشان های خارج عرف و مغایر فرهنگ ایرانی اسلامی باشد. کسی که نام تجاری را ثبت می کند، با ثبت آن، مطمئن است که هیچ کس دیگری، حق استفاده از آن نام و نشان را ندارد. ابلاغیه رفع نقص که در مدت ۳۰ روز باید آن نقص را رفع نمود.

بخش ثبت انواع درخواست (رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و …) امکان پذیر است. در نظر داشته باشید که اظهارنامه های ثبت برند بر اساس اولویتی خواهد بود که در سامانه ثبت شده و نیازی به حضور مداوم در اداره ثبت مالکت صنعتی نمی باشد. پس زمانی که اسم برندتان مشخص شد ابتدا استعلام قابل ثبت بودن آن را بررسی کنید. در یکی از این حالات نتیجه دریافتی از ثبت را به شما ارائه می دهد. یکی دیگر از رایج ترین سوالات در مورد ثبت نام تجاری، نحوه تمدید آن است. ثبت یک نام، عبارت یا علامت یا ترکیبی از این ها است. این مسئله در راستای حمایت از مشتریان و اطلاع رسانی به آن ها بسیار حائز اهمیت است. اما برند در واقع، ثبت هویت نشان تجاری است. شرایطی که برای ثبت برند مورد نیاز است اینکه برای برند انتخابی خود در طبقه ی که می خواهید آن را ثبت کنید باید مجوزی مبنی بر اجازه نامه یا همان مجوز فعالیت در آن حوزه ی کاری داشته باشید و بر همین اساس آن را از طریق مراجع ذی صلاح دریافت و سپس برای اخذ برند به اداره ی علامت تجاری ارسال نمایید .

برای این منظور باید از طریق مشاوران خبره و با صلاحیتی که واجد شرایط لازم بوده و به خوبی قوانین مرتبط با آن را می دانند اقدام به ثبت نام در سایت مالکیت معنوی نموده و مدارک مورد نیاز را تهیه و به صورت الکترونیکی برای این اداره ارسال نمایید. بدین منظور حدود هزینه ای که در نظر گرفته شده است، 155 هزار تومان خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که برای ثبت بین المللی برندتان ابتدا باید برند خود را در ایران به ثبت رسانده باشید. توجه گردد که داشتن اظهارنامه ثبت الزامی است. به همین دلیل ثبت برند فروشگاه نیازمند وکلایی است که دسترسی به مرجع صالح داشته باشند. دلیل مراجعه بسیاری از دارندگان فروشگاه به مشاورین و وکلای ثبت برند تهران همین امر است. ۶ به اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید و ضمن ارائه رسید، سند برند خود را تحویل بگیرید. هنگامی که اظهارنامه برند و علامت تجاری خود را در سامانه ارسال می نمایید این اظهارنامه در نوبت و صف بررسی کارشناسان (۳ کارشناس) و همچنین رئیس اداره علائم تجاری در سامانه مرکز مالکیت معنوی قرار می گیرد و در واقع نوبت شما و این موضوع که اظهارنامه علامت تجاری چند نفر قبل از شما در صف انتظار بررسی است، تعیین کننده مدت زمان ثبت نهایی برند مورد نظرتان است.

دیدگاهتان را بنویسید