ثبت برند و راهنمای مراحل جدید ثبت برند و علائم تجاری در ایران 1400

چرا که در دنیای امروز کار و تجارت زمانی شکوفا می شود که وارد اینترنت و فضای مجازی شده باشد، پیدا کردن نامی که برای وب آشنا باشد را می توان لازمه این کار دانست . در حوزه تجارت شخصیت هایی وجود دارند که به آن ها اشخاص حقیقی و حقوقی گفته می شود. به صورت تخصصی اقدام به استعلام برند شما می نمایند که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. و چنانچه که نام و یا علامت دچار نقصی باشد با توجه به نظر کارشناس اقدام به رفع نقص و ارسال مجدد می نمایند. 11. تشابه زیاد دو برند و نام به طوری که تشخیص کالا و خدمات آن ها از هم ممکن نباشد. البته این موضوع در صورتی ممکن خواهد بود که تمامی مراحل را به درستی و بدون بروز هیچ مشکلی انجام دهید. دقت داشته باشید که بعد از ثبت برند ممکن است یک ماهی به طول بینجامد تا تاییدیه شما از سازمان ثبت اسناد و املاک برسد به همین دلیل در این مدت به فکر تقویت برند خود باشید.

همینطور اگر برند را برای یک فرد حقوقی ثبت کنید باید اسناد اصلی شرکت را هم در بین اسناد دیگر ارائه کنید. از نکات مهم ثبت بین المللی عدم تاثیر تحریم ها بر برند یا نام تجاری می باشد که در سالهای گذشته گریبان گیر کشور ایران شده است. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند فارسی و لاتین بنام شخص حقوقی (شرکت یا موسسه)، با مدارک مورد نیاز برای ثبت برند بنام شخص حقیقی (افراد)، با یکدیگر متفاوت است. این افراد سعی می کنند تا مخاطبان و مشتریان خود را از هر طریق اعم از رسانه های ارتباط جمعی، تبلیغات محیطی و … و برای متمایز بودن خود از دیگران چه راهکارهایی دارید تا به وسیله آن برند شما به سایرین معرفی شود. به همین دلیل گذراندن تمام این مراحل بدون بروز مشکل برای آنکه چیزی از اعتبار کاری شما کم نکند، بسیار اهمیت دارد. برای این که اهمیت ثبت برند را به خوبی درک کنید. فرآیند ثبت برند آنلاین بدون حضور شخص متقاضی و صرفاً با یک تماس توسط کارشناسان مجرب ثبت برند ایلیا ، کاملاً تخصصی انجام می گردد.

که اگر شخصی از قبل اقدام به ثبت برندی مشابه یا عین برند شما انجام داده باشد، شما مجاز به ثبت برندی که انتخاب کردید نخواهید بود. زمانی که تمامی مدارک موردنیاز را به سامانه ثبت برند فرستادید، باید منتظر بررسی کارشناسان بمانید. البته که هم نام تجاری هم علامت تجاری باید با ذات بیزینس و کسب و کار شما مرتبط باشد و باید قدرت شما را در کار منعکس کند تا بتوانید با رقبا رقابت کنید. نکته ای که در سادگی نام تجاری می توان آن را مد نظر قرار داد استفاده از کلماتی می باشد که شکل تلفظ با شکل نگارشی آن یکی باشد تا فرد متقاضی به راحتی با یک سرچ ساده در اینترنت بتواند آن را پیدا کند . اولین شرط برای ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان داشتن یک نام و یا علامت تجاری خاص و منحصر به فرد است. مرحله بعدی تعیین نام تجاری یا برند شماست که می تواند الهام گرفته از یک نام خاص محلی یا حتی برگرفته از برخی حروف از چندین کلمه باشد! در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و تکامل فکری بشر هر دقیقه به تعداد افرادی که تمایل به ارائه محصولات نوین و یا خدمات منحصر به فرد خود دارند افزوده می شود.

کاملا مشخص است برای اینکه شما همواره در ذهن مخاطب ماندگاری داشته باشید باید یک نام و یا علامت تجاری خاص و منحصر به فرد را ارائه دهد. علامت تجاری باعث متفاوت بودن و خاص بودن خدمات و محصولات یک شرکت، نسبت به سایر شرکت ها می گردد. استفاده از برند یعنی استفاده از انحصار یک امتیاز از یک کالا یا خدمات خاص به طوریکه حق سوء استفاده یا کپی و یا حتی اعمال تحریم از آن سلب می شود. ۵- برای انتخاب لوگو یا انتخاب لوگوتایپ از طرح های ساده و قابل فهم و در عین حال زیرکانه استفاده شود. طبق قانون، اظهارنامه ی ثبت برند به همراه نمونه علامت و فهرست کالاها یا خدماتی که ثبت برند برای آن ها درخواست شده و بر اساس طبقه بندی قابل اجرا یا طبقه بندی بین المللی باشد به اداره ی مالکیت صنعتی تسلیم می شود. به طور مثال اگر بانک های دولتی ایران قبل از اعمال تحریم ها برند خود را در یکی از معاهدات بین المللی ثبت می کردند تحریم ها در آنها تاثیر نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید