ثبت برند و راهنمای مراحل جدید ثبت برند و علائم تجاری در ایران 1400

اما انتخاب نام برند شاید ساده نباشد؛ چرا که طبق مصوبه های قانونی نام برند تجاری باید دارای یک سری ویژگی هایی باشد و از قوانینی تبعیت کند. به طور کلی می توان گفت که برند تجاری، یک علامت اختصاری است که هر شرکتی جهت معرفی خدمات و یا کالاهای خود از آن استفاده می کند. نظر اطرافیان تان می تواند به شما کمک کند و حتی می تواند ایده های خوبی به شما بدهد. هزینه ثبت برند بستگی با انتخاب موسسه خدماتی ثبتی شما متغیر است آشنایی با قوانین ثبت علامت و ویژگی های برند می تواند سبب تسریع درج و تایید علامت و نشان شود.مهم ترین ویژگی های علامتد که در ثبت نشان تجازی باید مد نظر قرار گیرند همواره به این نکته توجه داشته باشید که ثبت لوگو وعلامت به معنای این است که محصول تولیدی شما و خدمات شما از خدمات و محصولات تولیدی توسط رقبایتان متمایز می شود، به همین سبب لوگو شما باید در حوزه ی کسب و کار و محصول تولیدی منحصر به فرد باشد، به عنوان مثال فرض می کنیم که شما تولید کننده ی کفش یا پوشاک هستید، برای ثبت علامت مخصوص خود باید اسمی را انتخاب نمایید که قبلا توسط هیچ تولید کننده ی پوشاک یا کفشی انتخاب نشده باشد.

مدارک لازم برای ثبت برند حقیقی : کارت ملی، کپی برابر با اصل جواز فعالیت مانند پروانه بهره برداری، پروانه ی ساخت یا جواز کسب، کپی شناسنامه، تاییدیه ها و جوازهایی که از طرف دولت یا سازمانی صادر شده باشد، تصویر لوگو در ابعاد ۶ در ۶ و در صورت استفاده از حروف لاتین در لوگوی برند داشتن کارت بازرگانی الزامی می باشد. علامت تجاری یا نشان تجاری هر شرکت که به نوعی معرف آن شرکت می باشد، گرید یا برند نامیده می شود. این روزا به دلیل بالا بودن هزینه ثبت برند و نیز هزینه های جانبی برندسازی مثل حق الزحمه یک طراح گرافیست خوب برای طراحی برند و لوگوی موردنظر، بعضی از سودجویان با وعده های دروغین اقدام به ارائه یک برند و علامت تجاری از قبل ثبت شده می کنند که این امر نوعی تقلب بوده که با ارائه برند به اداره مالکیت صنعتی و بازرسی های لازم که توسط کارشناسان قبل از ثبت انجام می گیرد رد می شود و بدین ترتیب متقاضی ثبت برند علاوه بر صرف هزینه اضافی ، در زمان خود نیز تلفاتی خواهد داشت . می باشد. و شرکت دیگری حق ثبت چنین اسم هایی را ندارد.

حق ثبت برای هر طبقه: حدود 150 هزار تومان. ثبت برند مواد غذایی در کشور ما یا هر کشور دیگری اجباری است. ما از صفر تا صد مسیر را همراه شما هستیم. زمانی که ما شناخته می شویم برای ثبت برندینگ دیر است، چون هر لحظه ممکن است شخص و یا سازمان اسم و علامت تجاری ما را بدزد و به سادگی مشتریانی که با زحمت توجه آن ها را به سمت خود جلب کرده ایم را از ما بگیرند. علاوه بر این باید نامی که انتخاب کرده اید را در شبکه های اجتماعی هم جستجو کنید. پس در صورتی که قصد ثبت علامت تجاری برای شرکت خود را دارد؛ قبل از هر چیز باید امکان ثبت شدن آن را بررسی کنید. پس از اینکه از بابت آزاد بودن نام تجاری انتخابی خود مطمئن شدید؛ آن وقت است که باید برای ثبت آن هر چه زودتر اقدام کنید؛ در غیر این صورت ممکن است شرکت دیگری برای ثبت آن دست به کار شود. پس بهتر است قبل از این که به شکل کامل در جامعه هدف شناخته شویم برای این کار اقدام کنیم. برای انتخاب یک برند جذاب و منحصر به فرد با تلفظی راحت پیشنهاد می کنیم قبل از ثبت آن بازخوردهای اطرافیان را به خوبی بررسی کنید و از آن ها نظر بخواهید.

لازم به ذکر است که نام تجاری که از قبل برای شرکت دیگری به ثبت رسیده؛ غیر قانونی نیست اما عرفا استفاده از نام تجاری رقبا مناسب نیست. در واقع علامت تجاری شرکت باید به یاد ماندنی و جذاب باشد. نیاز می شود. به طوری که با مشاهده آنها بتوان آن شرکت را با تمام خدماتش به یاد آورد. شاید در حال حاضر شما در حال ارائه یک نوع محصول و یا خدمات باشید و نام برند خود را مرتبط با همان انتخاب کنید. به عبارت سـاده تر، می توان گفت با ثبت علامت تجای است که یک شرکت به مشتریان خود معرفی می گردد. مراحل ثبت علامت شرکت یا همان برند تجاری درست مانند ثبت نام شرکت به صورت اعلامی انجام می شود. نام هایی مانند بامیلو، دیجی کالا، فیلیمو، اسنپ، تپسی و .. بسیار نام خاص و جذابی می باشند. این ویژگی ها به طور کلی تحت عنوان “لباس تجاری” قرار میگیرند با این وجود، چنین ویژگی هایی محافظت نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید