ثبت برند و راهنمای مراحل جدید ثبت برند و علائم تجاری در ایران 1400

سرمایه گذار با امضای فرمی که توسط کارشناسان تایید شده است، تا حدی مراحل لازم را طی می کند. مراحل ثبت برند چیست؟ به صورت تخصصی اقدام به استعلام برند شما می نمایند که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. و در نتیجه می تواند باعث ورود محصولات و خدمات دیگر توسط همان برند بدون پرداخت هزینه اضافی برای ساختن یا ثبت برندی جدید و حضور در عرصه رقابت بدون هزینه برند سازی بشود. حتی گاهی مشتری نام برند مورد نظرش را اشتباه به یاد می آورد ولی لوگو حافظه تصویری افراد را هدف قرار می دهد و به یاد آوردن آن به صورت ناخودآگاه انجام می شود. در این جا به معرفی و کارهای انجام شده جهت این فرآیند کاری می پردازیم پس شما را دعوت به خواندن این مطلب می کنیم.ثبت برند در ایران با سایر کشورها یک تفاوت عمده دارد. ثبت کدام برند ها ممنوع می باشد؟ علامت تجاری در کنار نام و نشان تجاری معرف خدمات و محصولات شرکت ها و اشخاص می باشد. پس در نتیجه ثبت برند یا به عبارتی داشتن یک نام تجاری (انتخاب نام برند) می تواند به بهره وری و حاشیه امنیتی شرکت ها و ارگان ها و کارخانجات کمک کند.

برند ها به صورت نوشته تجاری یا لوگو تایپ یا نوشته تجاری و لوگو جداگانه می باشند که نمونه های مختلف آن که توسط ثبت سفیر در تهران طراحی می شود و در سایت قرار گرفته است. امروزه یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی، دنیای مجازی بر بستر وب و شبکه های اجتماعی گوشی های همراه است که کمک شایانی به رونق کسب و کار می نماید. انتخاب و ثبت نام تجاری جزو اصلی ترین کارهایی است که باید پیش از شروع هر کسب و کاری به آن توجه داشته باشید. زمان حدودی اخذ برند بین ۳۰ تا ۶۰ روز کاری می باشد . و برای متمایز بودن خود از دیگران چه راهکارهایی دارید تا به وسیله آن برند شما به سایرین معرفی شود. توجه داشته باشید اگر در طبقه ای که قصد ثبت برند در آن را دارید برندهای مشابهی پیش از این ثبت شده باشند برند پیشنهادی شما رد خواهد شد. برندهای غیر لاتین یا فارسی برندهایی هستند که به صورت فارسی در اداره مالکیت صنعتی و معنوی طی مراحلی که جزئیات آن در همین سایت موجود است به ثبت می رسند.

هنگامی که یک نام تجاری یا برند برای محصول خود انتخاب می کنید، در اداره مالکیت معنوی باید برند را به نام خود به ثبت برسانید. و ملاک ثبت آن در اداره مالکیت صنعتی و معنوی داشتن مجوز فعالیت مرتبط به انضمام کارت بازرگانی مرتبط می باشد. اولین شرط برای ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان داشتن یک نام و یا علامت تجاری خاص و منحصر به فرد است. از این رو، در این مقاله، قصد داریم، به بررسی این موضوع بپردازیم که منظور از ثبت برند چیست و نحوه و مراحل ثبت آن، چگونه است؛ سپس، مدارک و شرایط لازم برای ثبت یک علامت تجاری را بگویم و توضیح دهیم، چه برندهایی را نمی توان انتخاب کرد. هزینه ثبت برند چقدر است؟ در همین راستا و از آنجا که این موضوع، از لحاظ قانونی و حقوقی نیز بسیار حائز اهمیت است، در سال 1386، قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، تصویب گردید. همانگونه که گفتیم، برند، یک نام رسمی و تجاری بوده که کسب و کار فرد، با آن، معرفی می شود و اهمیت آن، به اندازه ای می باشد که موادی از قانون ثبت طرح های صنعتی، اختراعات و علائم تجاری، به آن اختصاص داده شده است.

نامی است که محصولات و خدمات و شرکتها را از سایر شرکت ها متمایز می کند. در این باره استقبال از برند شرکت های ورشکسته زیاد نیست اما شرکت هایی که به دلایل دیگر و حتی در اوج معروفیت برند تصمیم به انحلال شرکت می گیرند بسته به محبوبیت برند شان می توانند سود بالایی از واگذاری برند به شرکتی دیگر بدست آورند. از این رو اشخاص برای دریافت خدمات مربوط به ثبت علائم تجاری و ثبت برند، ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی باید به سیستم اداره ثبت شرکت ها ورود پیدا کنند. از نکات مهم ثبت بین المللی عدم تاثیر تحریم ها بر برند یا نام تجاری می باشد که در سالهای گذشته گریبان گیر کشور ایران شده است. برای ثبت برند به صورت بین المللی ابتدا باید برند در نقطه مبدا ثبت شود سپس به معاهده مادرید ( ثبت جهانی) ارجاع شود. سپس باید اقدام به واریز هزینه مربوطه نمایید که پس از سپری شدن حدوداً یک هفته، روزنامه چاپ و به آدرس شما ارسال میشود. برای ثبت برندهای فارسی باید از یک مجوز یا جوازی دال بر فعالیت مرتبط با آن نام تجاری ارائه گردد. توجه داشته باشید ثبت برندهای معروف که به اسامی مشهوره شهرت یافته اند خلاف قوانین بین المللی می باشد و غیر قابل ثبت نیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید