ثبت برند و راهنمای مراحل جدید ثبت برند و علائم تجاری در ایران 1400

چرا که موجب تصور اشتباه و گمراهی مصرف کنندگان شده و خریداران ممکن است چنین محصولی را با تصور عسل خریداری نمایند. اما این تنها مشکلی نخواهد بود که با انتخاب اشتباه برند به وجود می آید. زیرا با اطلاع کارشناسان از این قضیه در کنار عدم تایید برند، صداقت کاری شما نیز به خطر می افتد. در صورتی که کارشناسان مربوط به ثبت علائم تجاری، برند مورد نظر را تأیید نمایند از طریق پست پیشتاز دو نسخه از قرارداد به آدرس شما ارسال می گردد. شما باید یکی از این نسخه ها را نزد خود بایگانی نموده و نسخه دیگر را با مدارک خواسته شده و واریز هزینه های درخواست شده، که در ضمیمه قرارداد آمده، مجدداً به آدرس مرکز ارسال نموده تا روند ثبت ، براساس روال اداری و رسمی خود دنبال گردد. پس از ده سال شما می توانید مجدداً برای تمدید اعتبار برند خود اقدام نمایید. ⭐ هزینه ثبت برند در سال 1400 چقدر است؟ در ابتدا فرد متقاضی لازم است اظهارنامه علائم تجاری را تحویل اداره ثبت شرکت ها نموده و از قبل، مدارک الزامی اسکن شده فوق را که مورد نیاز برای ثبت برند است، آماده نماید تا در هر مرحله از فرایند، مدارک براحتی و در جای مناسب الصاق شده و بارگذاری آنها بدون فوت وقت به انجام برسد.

چه مراحلی باید بعد از ارائه مدارک ثبت برند انجام شود؟ در این شرایط کارشناسان باید از صداقت شما در انتخاب برند مطمئن شوند. درنتیجه به گونهای این دو لازم و ملزوم یکدیگر بوده و پویاییشان در گرو یکدیگر شکل میگیرد. اشخاص حقیقی در حوزه تجارت به تاسیس شرکت برای رسیدن به اهداف خود نیاز ندارند. ازسوی دیگر ثبت علامت تجاری باعث آن میشود که اشخاص دیگر، آن را متعلق به خود ندانسته و از آن سوء استفاده نکنند. در مرحله دوم معرفی نامه ای با مضمون مشخصات تمام سهامداران شرکت که تمایل به ثبت برند دارند بایستی تنظیم شود. به عنوان مثال، کلمه “Coppertone” حاوی لوسیون آفتابگردان است، اما محصول پایه ای خاصی را توصیف نمیکند. برند، علامتی اختصاری است که هر شرکت برای معرفی محصول و خدمات خود از آن بهره می برد. ازآنجایی که در صنعت مواد غذایی، لوازم خانگی، مواد بهداشتی رقابت بسیار است بایستی از نامی که بتواند در بازار اقتصادی و تجاری بدرخشد و همگام با دیگر اسامی نباشد، بهره برد. لازم به ذکر است که برای دریافت گواهی ده ساله برند چند روز دیگر به 60 روز طی شده باید اضافه کنید. ۱۴- علائمی که حق تقدم افراد دیگر (چه حقیقی و چه حقوقی) را در تقاضای ثبت علامت تجاری مورد نظر تضییع نماید.

عموما خیلی از افراد نمی دانند که ثبت برند تجاری خیلی سخت نیست و فرآیند تکمیل مدارک آن هم به راحتی و با مشاوره رایگان، بسیار هم راحت است. طبقه 19 – مواد و مصالح ساختماني (غيرفلزي)؛ لولههاي غيرفلزي سخت و غيرقابل انعطاف براي استفاده در ساختمان؛ آسفالت، قير و قطران؛ ساختمانهاي متحرك غيرفلزي؛ بناهاي يادبود غيرفلزي. در این وضعیت این امکان وجود دارد که سودجویان از برند شما سوء استفاده کنند و دسترنج سالها فعالیت و تلاش و کوشش و اعتبار محصولات، کالاها و خدمات شما را به تاراج ببرند. در این صورت بایستی برای انتخاب مجدد برند اقدام کنید. اسمی که انتخاب می کنید شانسی و یا ساختگی باشد شانس قبولی آن بیشتر است. از آنجا که پروسه مذکور بسیار پیچیده و زمان بر می باشد لذا قبل از هر اقدامی حتما با مشاورین موسسه ثبتیکال به صورت رایگان در تماس باشید تا با انجام این پروسه توسط کارشناسان مجرب موسسه پروسه ثبت برند را بدون مانع پشت سر گذاشته و به نام مورد نظر خود دست یابید.

در این مرحله نوبت به انتشار برند در روزنامه های رسمی و شناساندن آن به مردم می رسد. این فرم کاملا رسمی است و ارزش قانونی دارد. این درست است که برند انتخابی شما باید براساس قوانین کشور مقصد باشد، اما باید به صورت ملی نیز اجازه ثبت برند در کشور دیگری به شما داده شود. زمانی که تمامی مدارک موردنیاز را به سامانه ثبت برند فرستادید، باید منتظر بررسی کارشناسان بمانید. به همین دلیل هنگام ثبت برند باید مدرک دال بر اخذ مجوز شرکت را آماده کنید. استعلام از قابلیت ثبت برند: شما قبل از ثبت برند و لوگو یا هر علامت تجاری باید بررسی کنید که آیا این برند قبلا ثبت شده است یا خیر؟ چنانچه یک نام یا یک علامت تجاری در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت شده باشد شما نمی توانید دیگر آن نام را برای خود به ثبت برسانید. هر برندی امکان انتخاب شدن برای شروع یک کسب و کار را نخواهد داشت و باید توسط کارشناسان این حوزه بررسی و تایید شود. برای ثبت آن چقدر باید هزینه پرداخت کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید