ثبت لوگو و برند – مراحل و شرایط ثبت برند و علامت تجاری

تنها کافیست که تقاضانامه خود را به یکی از زبان های فرانسوی، انگلیسی یا اسپانیولی ترجمه کنید. درخواست ثبت برند باید به زبان فارسی و در سه رونوشت، روی نمونه های چاپی مخصوصی که از جانب اداره ثبت مالکیت صنعتی در اختیار متقاضیان گذاشته می شود صورت بگیرد. هزینه های ثبت یک برند فقط به طراحی لوگوی شرکتی و لوگوی صنعتی و یا به طور کلی ثبت لوگوها و نشان های تجاری ختم نمی شود. پس اولین گام برای ثبت بین المللی لوگو و برند این است که شما اظهارنامه علامت تجاری را تکمیل و به اداره مالکیت صنعتی ارائه دهید. 10سال؛ اما بسته به درخواست شما قابل تمدید نیز می باشد، چنانچه از مدت 10 ساله 6 ماه گذشت و برای تمدید آن اقدامی صورت نگرفت، صاحب گواهینامه می بایست جهت ثبت نام و علامت تجاری خود دوباره اقدام نماید. مدارک لازم جهت ثبت برند تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی بایکدیگر متفاوت است.برای شخص حقیقی تمامی مدارک باید به نام شخص حقیقی و در خصوص فعالیت شغلی مورد نظر باشد. این دسته از هزینه های پرداختی بسته به نوع برند و افراد تقاضا کننده یعنی اشخاص حقیقی یا حقوقی متغیر خواهد بود. دومین نوبت روزنامه ، روزنامه رسمی ثبت علامت تجاری می باشد که بعد از گذشت ۱ ماه از روزنامه تقاضا می توان هزینه چاپ روزنامه رسمی را پرداخت نمود.

هزینه ثبت آگهی تقضای ثبت علامت تجاری ( روزنامه رسمی نوبت اول ) و روزنامه رسمی نوبت دوم که در حکم مرحله نهایی ثبت برند جهت دریافت گواهی ده ساله می باشد. این اظهارنامه شامل علامت تجاری، لیست کالاها و خدمات شما و طبقات علائم تجاری می باشد. ثبت برند یعنی اینکه شما آن نام تجاری را در سامانه اداره مالکیت معنوی کشور ( که متولی ثبت علائم تجاری در ایران است ) به ثبت برسانید تا رسمیت یابد و هیچ شخص یا شرکتی بعدا نتواند از آن علامت یا نام در حوزه فعالیت شما، استفاده کند. 4. تاریخ ثبت و محل و شماره ثبت علامت در کشور مبدا در صورتی که علامت خارج ایران به ثبت رسیده باشد. شما باید هزینه را در بانک ملی محل خود شرکت پرداخت نموده و گواهی بانکی مورد نظر را به اداره تحویل نمایید تا پیش نویس اگهی برای شما آماده شود. این معرفی نامه باید روی سربرگ شرکت باشد. این در حالی است که برای طبقات اضافی هم باید حق الثبت بیشتری بپردازید.

اگر تعداد مدارک بیشتر از فایل های مشخص شده برای بارگذاری بود با انتخاب گزینه ی» افزودن ضمائم اختیاری می توانید مدارک بیشتری را نیز بارگذاری کنید. در مرحله دوم به مدارک ذکر شده برای ثبت برند آپلود می گردد و در سامانه قرار می گیرد. چنانچه برای ثبت برند و یا لوگو دو متقاضی وجود داشته باشد کدامیک بر دیگری ارجحیت داده می شود؟ چه مدارکی برای ثبت برند نیاز است؟ در این صورت چه تفاوتی بین محصول شما و دیگر محصولات مشابه در بازار وجود دارد. پس ابتدا طبقات برند را بخوانید تا بدانید که برند شما در چه طبقه ای باید ثبت شود. داشتن برند و لوگوی مخصوص می تواند مزیت ها و عواقب فوق العاده ای برای شما به دنبال داشته باشد. متقاضی ای که تاریخ انقضای گواهینامه ثبت آن ارجحیت داشته باشد اجازه به ثبت رساندن لوگو و یا برند خود را دارد. ۶ سانتی متر و در صورت ثبت برند لاتین، کارت بازرگانی خود را در سیستم آپلود نمایید.

4. اصل گواهی ثبت برند یا نشان تجاری در ایران را باید ارائه دهید. برای بین المللی کردن برند ابتدا باید برند را در ایران ثبت و بعد درخواست ثبت برند بین المللی کرد . یعنی ابتدا با توجه به قوانین داخل کشور بررسی می شود و سپس وارد مرحله بررسی ثبت بین المللی می شود. در آخر پس از بررسی مجدد دکمه تایید را بزنید و سپس اقدام به پرداخت هزینه کنید. در کل می توان گفت که از گام اول یعنی درخواست ثبت لوگو و برند شما 15 روز طول می کشد تا بررسی های اولیه و کارشناسی ها انجام شود. خیر، همان طور که در این مقاله اشاره شد، برند ها به دو صورت حقیقی و حقوقی قابل ثبت میباشد و شماره ثبتی مجزا از هم دارند اما به یک میزان از اعتبار برخوردارند. مردم باید با برندها ارتباط بگیرند و ان هرا سر بان ها بیاورند و حس مالکیت نسبت به آن ها بیابند. 1. اولین مرحله این است که درخواست بین المللی خود را به اداره ثبت علائم تجاری و برندها ارائه دهید. چون ممکن است اشخاص ذی نفع متوجه آگهی تقاضای ثبت برند نشوند یا آنکه بعد از ثبت علامت طریقه ی استعمال آن طوری باشد که مصرف کنندگان عادی را به اشتباه اندازد طبق ماده ی 22 قانون ثبت علائم و اختراعات اشخاص ذی نفع می توانند در ظرف سه سال بعد از تاریخ ثبت برند نسبت به آن اعتراض کنند.

دیدگاهتان را بنویسید