ثبت لوگو و برند – مراحل و شرایط ثبت برند و علامت تجاری

سپس در قسمت ثبت علائم تجاری، فرم موجود در سایت را پر کرده و مدارک را بارگذاری کنید. پس از تکمیل فرم برای شماره ای که در سایت ثبت کرده اید، پیامکی مبنی بر ثبت درخواست و اظهارنامه برای شما ارسال می شود. خلاصه، از آن جائیکه با در نظر گرفتن موارد بالا ، هزینه های انجام کار برای هر شخص یا شرکت می تواند متفاوت باشد، شما عزیزان می توانید برای اطلاع از هزینه دقیق ثبت برندتان فرم زیر را تکمیل نمایید و پس از ارسال منتظر محاسبه هزینه ها و تماس کارشناسان بمانید. همچنین این هزینه برای متقاضی بسته به حقیقی و حقوقی بودن نیز متفاوت است. در طبقات مصرفی و خاص نظیر طبقات مواد غذایی ، آشامیدنی ، سلولزی لوازم خانگی و ایمنی ، آرایش و بهداشتی انتخاب و ثبت برند بسیار مشکل و دارای محدودیت انتخاب نام به دلیل تشابه می باشد. 5 – در صورت عدم ثبت علامت در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل، طرح ، رنگ ، شکل و … باشد. طبقه ٩- اسباب و آلات علمی دریانوردی مساحی عکاسی سینمایی بصری وزن کردن اندازه گیری علامت دادن کنترل ومراقبت (نظارت) نجات و آموزش اسباب و لوازم هدایت قطع و وصل تبدیل ذخیره سازی تنظیم یا کنترل جریان برق آلات واسباب ضبط ماشینهای فروش خودکار و مکانیسم دستگاههایی که با سکه کار می کنند صندوق های ثبت مبلغ دریافتی ماشینهای حساب تجهیزات داده پردازی و رایانه ای دستگاه آتش نشانی .

علامت های عام را نمی توان به ثبت رساند . پس از آن، به آگهی ثبتی برند شما در روزنامه رسمی خواهیم رسید. درخواست متقاضی حقیقی یا حقوقی باید در دو نوبت در روزنامه رسمی یا کثیرالانتشار چاپ شود. پس از گذشت یک ماه از چاپ آگهی، اگر اعتراضی به آن وارد نشود، باید هزینه روزنامه نوبت دوم را بپردازید که درخواست شما چاپ شود. پس از آنکه به اداره مربوطه مراجعه کردید، پرونده ای برای شما تشکیل می شود. با در دست داشتن مدارک خود به صورت حضوری به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و اقدام به تشکیل پرونده کنید. در صورت رد کامل (ثبت علامت ) : پرونده دچار نقص است و قابلیت پیگیری ندارد. ارزش دارایی شما نیز با ثبت قانونی برند به صورت کامل افزایش پیدا می کند و حتی شما در آینده می توانید برند خود را با قیمت گذاری به فروش برسانید و از سود بالایی برخوردار شوید.

به صورت کامل می پردازيم. برند لغتی خارجی است که به معنای نشان و علامت تجاری می باشد و هر شرکتی با نام و نشان مشخص و مختص به خود شناخته می شود. این نام و نشان علامتی تجاری است که مختص آن شرکت بوده و باید به اسم آن شرکت به ثبت برسد؛ لذا شرکت ها جهت به دست آوردن بازار کار، تجارت کالا، خدمات رسانی با کیفیت و سریع تر، به ثبت برند شرکت خود اقدام می کنند. اولین گام برای ثبت برند تجاری مشاوره کاملاً تخصصی و رایگان با کارشناسان باتجربه یک موسسه حقوقی مشهور در ارتباط با مسائلی نظیر: مراحل ثبت برند و مدارک مورد نیاز آن، مدّت زمانی که حدوداً به طول میانجامد تا برند شما به ثبت برسد، هزینه ثبت برند و علامت تجاری ،انتخاب برند یا لوگو که یک واژه مناسب، شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو است و باید این موارد را به گونهای انتخاب نمایید که برند شما معرف کالا یا خدمتی باشد که ارائه مینمایید. شباهت در برند مورد نظر تا آنجایی باشد که قابل تمیز و تشخیص از طرف مصرف کننده نباشد. برای اینکه بتوانید برند خود را در کشورمان به ثبت برسانید باید از یکی از دو نوع ثبت برند یعنی ثبت برند حقیقی و حقوقی استفاده کنید که هر کدام از این ها دارای مدارک و ضوابط خاصی برای ثبت شدن هستند.

امروزه متقاضیان ثبت علامت تجاری بسیار زیاده شده است؛ زیرا با ثبت برند و لوگو اعتبار ویژه ای بین مشتریان و مصرف کنندگان خود پیدا می کنید و قادر به رقابت در بازار جهانی هستید. مطابق با قانون ثبت برند و اختراعات مصوب سال ۱۳۱۰ آئین نامه اجرایی این قانون، ثبت برند و ثبت علامت تجاری مبنای حمایت قانون از محصولات یک شرکت میباشد. در مرحله آخر حدود یک هفته زمان می برد که آگهی نوبت دوم چاپ شود. برای چاپ آگهی در نوبت اول باید مبلغی را بپردازید. توجه داشته باشید باید هزینه های لازم را در هر مرحله پرداخت نمایید. به این موضوع توجه داشته باشید که قادر می باشید برند خود را برای سال های طولانی و ده ها سال با اقدام به موقع و پرداخت هزینه ها و تعرفه های مربوطه و برای دوره های پی در پی 10ساله تمدید کنید و از در اختیار داشتن برندی با قدمت بالا و حرفه ای به خودتان ببالید. تخمین دقیق هزینه ثبت برند با توجه به اوضاع اقتصادی و تورم های موجود امکان پذیر نیست برای دریافت راهنمایی در مورد هزینه ها بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید که پیشنهاد ما ارتباط با موسسه ثبت فردا برای دریافت راهنمایی است.

دیدگاهتان را بنویسید