ثبت لوگو و برند – مراحل و شرایط ثبت برند و علامت تجاری

با ارائه پروانه کسب از اتحادیه یا پروانه بهرهبرداری از سازمان صنعت (صنعت، معدن و تجارت) و یا پروانه ساخت سازمان غذا و دارو می توانید برای به ثبت رساندن علامت تجاری اقدام کنید. به عنوان مثال هزینه مربوط به ثبت اظهارنامه، به ثبت رساندن برند، به تاخیر افتادن تمدید ثبت برند و مواردی از این قبیل را باید به حسابی که سامانه در اختیار شما قرار می دهد، واریز کنید. اگر نتوانید برند خود را در بازار رقابتی و بزرگ تهران به اثبات برسانید خیلی سریع از دور رقابت خارج شده و چیزی جز ضررهای بزرگ برای شما باقی نخواهد ماند. قسطا این شرایط را برای شما فراهم کرده است که بتوانید هزینه ی ثبت برند را بوسیله قسطاکارت به صورت قسطی بپردازید. زیرا در این دنیای رقابتی کسب و کارها یکی از عوامل موفقیت شما همین برند شماست. به نظر شما چگونه می توان از این دارایی ارزشمند و بی نظیر در کسب و کار خود حمایت و حفاظت کنیم؟ در صورتی که این مهلت را از دست بدهید، ثبت برند شما کنسل خواهد شد.

دوستانی که مایلند هزینه ثبت برند را به صورت اقساطی از طریق سایت قسطا انجام دهند، کافیست به وب سایت قسطا مراجعه نمایند و یک حساب کاربری ایجاد نمایند. پس از این مرحله شماره ثبت نام الکترونیک و رمزعبوراز طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود. برای اینکه برند خود را جهانی یا به اصطلاح ثبت بین المللی کنید، ابتدا باید آن را در کشورمبدا ثبت و سپس از طریق معاهده مادرید آن را به ثبت برسانید تا علاوه بر محافظت از برندتان در ایران در 85 کشورعضو معاهده مادرید از حمایت قانونی برخوردار شوید. وقتی فرد یک ایده جدید را به کار می برد و مطابق آن یک کالای جدید به بازار عرضه می کند، باید از ایده و اختراع خود محافظت کند. اتودهای مختلف را چک کنید، رزومه شرکت های مختلف را بررسی کنید، هزینه ها و شرایط ثبت لوگو را بدانید و سپس اقدام به شروع کارهای آن کنید.

در قدم بعدی لازم است بدانید برند قبلاً به ثبت نرسیده باشد و استعلام برند مورد نظر را بگیرید. برای اینکه شما با مفهوم ثبت برند آشنا شوید، در ابتدا باید بدانید برند یا همان علامت تجاری چیست؟ حداکثر اعتبار قسطاکارت ۲۰ میلیون تومان میباشد که با توجه به اعتبارسنجی، قسطاکارت شما شارژ میشود. علاوه براین، با استفاده از خدمات قسطا امکان دریافت وام برای استارتاپ و یا دریافت وام برای تامین مالی پروژه امکان پذیر میباشد. نام کاربری و رمز عبور را باید به دقت نگه دارید زیرا برای پیگیری های بعدی و دریافت اطلاعات لازم، به آن نیاز خواهید داشت. یکی از مواردی که در بحث ثبت برند پیش می آید و به عنوان بهترین حالت از آن یاد می شود از اداره مالکیت معنوی به شما اعلام می گردد. آیا می دانید که شما باید برند یا نام تجاری خود را ثبت کرده باشید، در غیر این صورت دیگران می توانند از برند شما استفاده نمایند و شما نمی توانید قانونا هیچ اقدامی نمائید. صدور ابلاغیه پذیرش و بلامانع بودن ثبت برند مورد نظر شما است مراحل مربوط به ثبت برند به صورت کاملا دقیق و اصولی و همچنین رعایت شده و مطابق با مواردی که از سمت اداره مورد نظر اعلام شده انجام می گردد.

علامت تجاری یا برند یک کسب و کار، که شامل لوگو و سایر طرح هایی می شود که شما برای معرفی و ارائه محصولات و خدمات خود از آن ها استفاده می کنید، از کلیدی ترین مواردی است که صاحبان کسب و کار باید برای آن به درستی سرمایه گذاری کنند تا بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند و در مسیر موفقیت، گوی سبقت را از آن ها بربایند. این نشان می تواند شامل انواع شکل ها و رنگ ها یا کلمات و حروف باشد. می تواند رنگ های گوناگون داشته باشد و یا سیاه و سفید باشد. دغدغه بسیاری از تاجران، حمایت از علامت تجاری خود می باشد که با ثبت برند محقق خواهد شد.ما در سرتاسر دنیا با علامت های تجاری و برندهایی روبرو هستیم که ممکن است در یک کشور، در یک منطقه جغرافیایی یا یک قاره شناخته شده باشند.علامت های تجاری بسیاری وجود دارند که در سرتاسر دنیا شناخته شده هستند. در دنیای امروزی با گسترش حمل و نقل های بین المللی تولید کنندگان در تمام دنیا می توانند محصولات خود را در عرصه جهانی عرضه کنند و در تلاش هستند تا کسب و کار خود را در عرصه های بین الملل به فروش برسانند و برای این کار و برای جلوگیری از هر گونه کپی و تقلب و یا هر مشکل احتمالی دیگری نیاز است که شما از برند و نام تجاری خود حفاظت نمایید تا کسب و کاری که برای ان تلاش نموده اید به خطر نیافتد.

دیدگاهتان را بنویسید