راهنمای شرایط مراحل و مدارک لازم ثبت برند ۱۴۰۰

بیشتر نام های تجاری ضامن سطح معینی از کیفیت هستند، اما می توانند سمبل موارد پیچیده تری مانند ماهیت، فرهنگ استفاده، و مصرف کننده محصول نیز باشند. منظور از اعتبار یک برند ، میزان تاثیرگذاری و نیز حیات یک برند بین مشتریان خواهد بود . بخش دوم: مدت زمان مربوط به تشکیل پرونده فیزیکی علامت، پرداخت هزینههای روزنامه رسمی نوبت و چاپ آن و الزاماً سپری شدن ۳۰ روز از تاریخ انتشار آن، پرداخت هزینه روزنامه رسمی دوم و چاپ آن، پرداخت حق الثبت، مراجعه حضوری مجدد به اداره مالکیت معنوی و دریافت سند برند که تمامی این موارد تحت هیچ شرایطی کمتر از ۴۵ روز نخواهد بود. در این صورت رمزی در اختیار شما قرار می گیرد که با استفاده از آن قادر خواهید بود در هر زمان از مراحل طی شده برای ثبت برند خود آگاه شوید. اگر می خواهید برند تان به صورت کاملاً سریع به ثبت برسد فقط کافی است مدارک تان را تکمیل کرده و منتظر اطلاع ما بمانید در اسرع وقت برند شما به ثبت خواهد رسید. 4. در صورتی که می خواهید برندتان را به صورت لاتین ثبت کنید باید کارت بازرگانی داشته باشید. در صورتی که برند شما با موفقیت به ثبت برسد، در سامانه تمامی اعمالی که باید بعد از آن انجام دهید، به اطلاعتان خواهد رسید.

در صورتی که شما یک محصول و یا خدماتی برای ارائه داشته باشید بهترین روش این است که برند ثبت کنید هیچ گاه برای ثبت برند اجباری در کار نبوده اما به دلیل اینکه دیگران به راحتی می توانند از کار شما سو استفاده و یا کپی برداری کنند و حتی زودتر از شما برند شما را با خدمات پایین و بی کیفیت برای خودشان ثبت کنند و حتی مدعی شوند و آنها زودتر دست به کار و ثبت کنند این شرایط موجب می شود که شما مجبور به ثبت شوید تا از تمام سو استفاده ای احتمالی جلوگیری و از همه مهم تر بتوانید کار خودتان را با نام و مشخصات خود ارائه دهید . ابتدا باید بدانید نام برندتان چیست ایا نیاز به طراحی دارد بعد از آن نوبت به قرار گرفتن نام برند شما در رسته ی کاری مورد نظر دارد ، که آیا در آن طبقه ثبت شده یا خیر که برای این کار باید وارد سایت استعلام شوید و استعلامات مورد نظر را انجام دهید این کار را با پرکردن اظهار نامه و ارسال آن به اداره ثبت علامت تجاری میسر است . در خصوص این مورد شاید برندی مانند د-یجی-کا-لا به ذهن تان برسد، در حالی که این برند بزرگ در یک سال اول تنها بر روی یک الی دو محصول کار می کرد و به تدریج حوزه فعالیت خود را گسترش داد.

برای برند خود باید نامی انتخاب کنید که به راحتی نشان دهنده نوع فعالیت شما باشد و در ذهن مخاطب بماند. همچنین اگر در مورد مراحل، مدارک مورد نیاز و هزینه ثبت انوع علائم تجاری نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید میتوانید به راحتی از طریق تماس با شماره ۴۳۰۰۰۴۳۰-۰۲۱ با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور مشاوره تخصصی رایگان داشته باشید. ابتدا با اخذ مجوز فعالیت که نشان می دهد در چه حوزهای فعالیت می کنید و تکمیل مدارک سپس با درخواست از اداره ی ثبت علامت تجاری ( لازم به ذکر است که نام مورد نظر خود را از قبل مشخص کرده باشید علامت مورد شما باید اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، تصویر و نقش که باعث می شود میان کالاها و خدماتی که شما روانه بازار می کنید با دیگر کالاها و خدمات مشابه وجه تمایزی ایجاد گردد برند است. مدارک لازم باید در سایت اداره مالکیت معنوی درج شود. در این مرحله باید به سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام کنید و اکانت کاربری خود را ساخته و آن را تایید نمایید. گام سوم : متقاضیان محترم باید کالاهای خود را برای ثبت با توجه به مجوز خود انتخاب نمایید وجه ثبت را که در سامانه ثبت برند و لوگو مشخص شده به صورت اینترنتی واریز کرده و منتظر بررسی کارشناس اداره مالکیت معنوی بمانید .

برای طبقه بندی علامت تجاری باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که طبقه بندی برند را باید با توجه به مجوز فعالیت خود انجام دهید. با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد ، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است. ثبت برند تجاری انتخابی با شباهت۵۰ درصدی به برندی دیگر، ممکن نیست. موسسه حقوقی پایش در زمینه اعتبار یک برند و علامت تجاری خوب در وفاداری مشتریان پرداخته تا برای انتخاب و گزینش یک برند خوب و ترغیب کننده برای مشتریان بلقوه یک محصول اقدامات لازم را انجام دهید . پس از آن باید هزینه های ثبتی و هم چنین هزینه چاپ و نشر دو روزنامه رسمی را هم پرداخت کنید و در نهایت برند شما ثبت و تصدیق نامه ثبت برند تقدیم شما می شود. 10. از استفاده کردن نشانه های سلطنتی، سازمان های بین المللی و …

دیدگاهتان را بنویسید