راهنمای شرایط مراحل و مدارک لازم ثبت برند ۱۴۰۰

5. تسهیل فرآیندهای تبلیغاتی. 3. تسهیل در بازاریابی. یعنی با تائید پرونده شما در روزنامه های رسمی و کثیر الانتشار آگهی می شود. درخواست ثبت علامت تجاری می تواند به صورت نوشته لاتین یا فارسی باشد جهت ثبت برند لاتین نیاز به کارت بازرگانی یه کارت عضویت اتاق بازرگانی و جهت ثبت برند فارسی نیاز به کارت عضویت یا بازرگانی یا مجوز فعالیت یا بهره برداری می باشد که در جهت دریافت هر کدام از این مجوزها یا کارت ، موسسه نیک پارس می تواند با شما همکاری لازم را داشته باشد. همچنین ثبت برند بصورت فارسی مستلزم داشتن کارت عضویت بازرگانی بوده و یا بایستی فرد دارای مجوز فعالیت اقتصادی باشد. اگر با ما همکاری می کنید دیگر نیازی نیست که خود اقدام به طی این مراحل کنید یا حضورا به مرکز مالکیت معنوی کشور بروید بلکه تمامی امور اداری، پرداخت هزینه های روزنامه رسمی، حق ثبت و تشکیل پرونده توسط موسسه کاج انجام می شود. برای آنکه کار ثبت در سامانه با تاخیر روبه رو نشود، بهتر است تمامی مدارک مهم و موردنیاز برای ثبت برند را از پیش آماده کرده باشید. موضوع مهم دیگر در ثبت علامت تجاری، تقدم زمانی ثبت درخواست اظهارنامه ها می باشد. به عنوان مثال هزینه ثبت برند برای شرکت های سهامی عام، شرکت های سهامی خاص و شرکت های مسئولیت محدود تفاوت هایی دارد که البته این هزینه برای شرکت های سهامی عام بیش از دیگر شرکت ها می باشد، لازم به ذکر است که این موضوع برای برندهای حقوقی کاربرد دارد و هزینه ثبت برند برای شخص حقیقی متفاوت خواهد بود.

در این صورت شما حتی در صورت آگاه شدن از این موضوع نیز نمی توانید برای مقابله با آن اقدام قانونی نمایید چرا که زمانی مطابق قانون تجارت کشور استفاده از برندی خاص منحصر به شرکت شماست که با طی روال قانونی آن را به ثبت رسانده باشید. در قانون تجارت کشور طبقه بندی علامت تجاری در 45 طبقه صورت گرفته است که طبقات 1 تا 34 مخصوص محصولات و کالاها و طبقات 35 تا 45 طبقات مخصوص خدمات هستند. علامت تجاری موسسات رسمی مانندهلال احمرو صلیب سرخ ، رجاء ، همراه اول و … ثبت برند تجاری و واگذاری آن به سایر شرکت ها، منبع درآمدی جدید برای شرکت خواهد بود. مادامی که برند و یا نشانه تجاری به ثبت نرسیده باشد، حق انحصاری برند در گرو شخص نخواهد بود. برند شما نماد فعالیت و خدمتی است که شما قصد ارائه آن را دارید. در این زمینه می بایست برند انتخابی خود را همراه با نام و محصولاتی که قصد دارید در شرکت خود به فروش رسانید، در روزنامه های رسمی بیان کنید. به همین منظور قصد داریم تمامی نکات مربوط به ثبت برند را برای شما توضیح دهیم. برای اشخاص حقوقی باید تمامی مدارک کسانی که در شرکت حق امضا دارند، تهیه و ثبت شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان و مشاوران ثبت شرکت و اخذ رتبه نیک پارس تماس حاصل فرمایید. ممکن است به دلایلی از قبیل، مشابهت برند با برند دیگر، ثبت به نام دیگری، عدم رعایت ضوابط قانونی ثبت برند و یا نقص در مدارک ارسالی، عدم شایستگی آنها تأیید شده و به این ترتیب، رد صلاحیت شود. برای ثبت برند کجا باید رفت؟ لذا در انتخاب عنوان یا نام علامت در این نوع از طبقات باید نهایت دقت را جهت انتخاب نام های هوشمندانه و خاص به کار برد. علامت تجاری یا نشان تجاری هر شرکت که به نوعی معرف آن شرکت می باشد، گرید یا برند نامیده می شود. این وام ها می تواند گام مهمی در جهت گسترش سطح فعالیت های شرکت اعم از محصولات یا خدمات آن باشد. شخص متقاضی می تواند هم قبل از ثبت علامت تجاری و هم بعد از ثبت، بر فرآیند ثبت برند خود اعتراض نماید. زمانی که شرکت شما برند خود را ثبت نماید شاهد جذب سرمایه گذاران بیشتری برای همکاری و مشارکت در فعالیت آن خواهید بود. در صورتی که اظهارنامه تنظیم شده به اصلاح نیاز داشته باشد، هزینه ای هم بابت این اصلاح پرداخت خواهید کرد.

همچنین با درج نهایی برند در آگهی های روزنامه، نسخه ای به صورت الکترونیکی در سامانه مربوطه قرار می گیرد. اسامی و علائمی که غیر اسلامی و مخالف با موازین اجتماعی باشند. لازم به ذکر است که در صورتی که برند بین المللی باشد باید به صورت مادرید ثبت گردد. برای ثبت برند به چه مدارکی نیازمندیم؟ اما براساس ماده ۲ قانون اداره ثبت و علائم و اختراعات یک برند یا علامت تجاری تا زمانی به ثبت نرسد کسی حق انحصار آن را ندارد و زمانی به ثبت رسانده شود، حق استعمال انحصاری آن متعلق به او خواهد بود؛ بنابراین باید برای ثبت برند یا علامت تجاری حتماً فرایند کار و مدارک و شرایط آن به درستی انجام شود. برخی از شرکت ها که مدیران آن تصمیم به انحلال شرکت گرفته باشند در صورتی که برند خود را ثبت نموده اند به هنگام انحلال می توانند آن را به شرکتی دیگر واگذار کنند. لذا به همین خاطر تصمیم گرفتیم شما را با مراحل ثبت برند و مدارک مورد نیاز آن بصورت گام به گام و ساده آشنا نماییم. زیرا پس از ثبت برند در آگهی ها باید نسخه لازم همراه با امضا را تحویل بگیرید که نشان از طی مراحل ثبت خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید