راهنمای شرایط مراحل و مدارک لازم ثبت برند ۱۴۰۰

ثبت برند لاتین یعنی می توانید لوگو و یا برند خود را یا به صورت فارسی و یا لاتین ثبت کنید، اما اگر می خواهید به صورت لاتین برند شما به ثبت برسد می بایست کارت بازرگانی و عضویت در اتاق بازرگانی را به ثبت رسانیده باشید، پس جهت مشاوره در این زمینه می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید. با بهترین و سریع ترین روش، به صورت قانونی با هزینه مناسب و اقتصادی به ثبت رساند. ثبت برند یا نشان تجاری در ایران و خارج از کشور، یکی از خدمات آگاه ثبت می باشد و می توانید با ارزان ترین قیمت در سریع ترین زمان، علامت تجاری خود را بصورت رسمی و قانونی به ثبت رسانید. این اتفاق در مواردی نظیر عدم اقدام به موقع برای رفع نواقص اعلامی (مورد قبلی)، وجود تشابه در برند مورد تقاضا با برندی که قبلاً در همان طبقه و زمینه برای شخص دیگری به ثبت رسیده است و یا حتی زودتر تقاضا شده (ولو یک روز زودتر تقاضا شده) و در حال طی کرد مراحل ثبت برند از سوی متقاضی آن است، عدم طبقهبندی صحیح برند با توجه به مجوز فعالیت، عدم انجام صحیح مراحل ثبت برند که در بالا بصورت مشروح ذکر کردیم و مواردی نظیر آن است.

طبقه 15 – آلات موسيقي. متقاضی در زمان تمدید نام برند یا همان علامت تجاری خود می تواند طبقه محصول و یا خدمات را کاهش و یا افزایش دهد. لازم به ذکر است که از تاریخ ارسال و انتشار روزنامه رسمی در مرحله ی اول، متقاضی به مدت ۳۰روز فرصت دارد تا نسبت به ثبت نام برند خود اعتراض کند. هزینه چاپ دوم در روزنامه رسمی حداقل ۲۳۸ هزار تومان می باشد. به طور مثال برای چاپ آگهی یک برند سه طبقه حاوی لوگوی رنگی، حداقل ۳۸۸ هزار تومان می باشد. در این زمینه هزینه تعریف شده حدود 230 هزار تومان است که در هر بار آگهی کردن برند خود باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. پس این موضوع را جدی بگیرید و با دریافت مشاوره از ما بهترین و مناسب ترین نام تجاری را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید . تمامی محصولاتی که تمایل دارید با نام برند خود در کشور مقصد تولید و به فروش برسانید، باید به طور کامل بیان شود. ما در این مقاله به مفصل نکات لازم را بازگو کردیم و با توجه به اینترنتی شدن برخی از دوستان خود اقدام به اجرای روند ثبتی علامت می کنند و چون ریزه کاری های این موضوع آشنا نیستند باعث هدر رفتن هزینه و زمان خود می شوند پیشنهاد ما این است از متخصصین این امر کمک بگیرید و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید .

در گذشته برای تفکیک دادن حیوانات و مشخص شدن صاحبان آنها به کمک وسیله آهنی بر روی بدن آن ها نماد هایی را درج می کردند تا قابل شناسایی باشند. بعد از این مرحله نوبت اطلاع رسانی عمومی در روزنامه است. اگر با گذشت ده سال هنوز به تجارت با این برند تجاری ادامه می دهید باید آن را تمدید کنید. برای توضیح مراحل ثبت علامت بهتر است که در ابتدا با تعریف برند آشنا شوید. در مرحله دوم فردی که به عنوان مالک برند محسوب می شود، باید اطلاعات شخصی خود را در بخش مربوطه وارد کند. به همین دلیل تمامی دقت خود را در حین پرکردن فرم به کار بگیرید. ثبت برند مهم ترین بخش در زمینه برندسازی است، زیرا اگر به صورت قانونی این کار را انجام ندهیم تمامی زحمات و تلاش های ما در گذشته بی نتیجه خواهد ماند. شرایط و مدارک لازم برای ثبت برند تجاری، هزینه های مورد نیاز، مراحل ثبت، آموزش و راهنمای کلی قوانین و مقررات آن، از مهم ترین مواردیست که به آن اشاره خواهیم کرد. انتخاب و ثبت نام تجاری جزو اصلی ترین کارهایی است که باید پیش از شروع هر کسب و کاری به آن توجه داشته باشید.

یکی دیگر از موضوعات اصلی در مورد ثبت نام برند تجاری، هزینه آن می باشد. به طبع این کار نیازمند پرداخت مبلغی خواهد بود که در کنار به وجود آوردن حساب کاربری، ارزش بسیاری دارد. بعد از اینکه متقاضی هزینه حق الثبت را پرداخت کرد باید جهت اعلام نهایی نام برند تجاری به عموم، مجدد یک آگهی در روزنامه رسمی چاپ شود. در ادامه هزینه ای از شما دریافت می شود که به حق الثبت معروف می باشد، این هزینه برای ثبت نشان تجاری شما دریافت خواهد شد. پس از این مرحله در خواست متقاضی در کارتابل قرار گرفتن درخواست در کارتابل کارشناس تغییرات قرار کرده و تمامی مدارک و متن درخواست مورد بررسی سازمان قرار می گیرد. بعد از اینکه متقاضی اظهارنامه را تکمیل می کند و مراحل را به طور کامل انجام می دهد؛ تمامی مدارک، متن و اطلاعات وارد شده توسط چندین نفر بررسی می شود. علاوه بر این در متن تمدید ثبت نام برند باید مشخصات برند از جمله لوگو، رنگ قید شود. ثبت برند و هرآنچه باید درباره آن بدانید. در مورد هزینه ثبت نشان تجاری لازم است بدانید که هزینه ی واریزی بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت علائم تجاری متفاوت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید