راهنمای مراحل، مدارک و هزینه ثبت نام تجاری

هر کالایی در بازار تنها از طریق نام و علامت ثبت شده روی آن می تواند قابل معرفی باشد.این علامت تجاری در اصطلاح عموم برند نامیده می شود.ثبت برند و لوگو موجب افزایش اعتبار مادی و معنوی برای شرکت یا تجارتخانه است.بنابراین ثبت برندو لوگو اهمیت زیادی دارد.تاجران ،مدیران عامل و هیئت مدیره شرکت جهت محافظت از برند خود حساسیت ویژه ای دارند.در واقع برند تجاری که همان علامت تجاری است معرف یک عنوان،نام،عبارت،نام یا طرحی است که درتمایز محصولات یک شرکت به کار می رود. در هنگام ثبت یک برند، هزینه ای هم به اداره مالکیت معنوی پرداخت خواهید کرد که حق الثبت نامیده می شود. این در حالی است که برای طبقات اضافی هم باید حق الثبت بیشتری بپردازید. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم برای اشخاص حقیقی و حقوقی تفاوت هایی در ثبت برند و گردآوری مدارک وجود خواهد داشت. حال در انتهای مقاله، به سوالات متداول که امکان دارد برای شما نیز پیش بیاید، پاسخ خواهیم داد. 2. سپس یک معرفی نامه از خودتان ارائه خواهید داد. دارندگان حق امضا و مدیران شرکت به همراه اشخاص حقوقی باید در این برگه معرفی شوند. برند یا نام تجاری که برای محصولات یا شرکت ها اطلاق می شود،نامی است که محصولات و خدمات و شرکت ها را از سایر شرکت ها متمایز می کند.ثبت برند در تمامی رشته های مشاغل مختلف با کالاهای متفاوت در زمینه های بازرگانی ،تولیدی،فروشگاهی و خدمات قابل اخذ می باشد که میتواند به طور غیر مستقیم بر روی کالای قابل عرضه اعتبار بخشی کند و انحصار و حمایت دولت را پشتیبانی از صاحب برند را همراه دارد.با استفاده از برند برای کالا یا خدمات حق سود استفاده یا کپی و یا حتی اعمال تحریم از آن کالا و یا خدمات سلب می شود.

به عنوان مثال هزینه ثبت برند برای شرکت های سهامی عام، شرکت های سهامی خاص و شرکت های مسئولیت محدود تفاوت هایی دارد که البته این هزینه برای شرکت های سهامی عام بیش از دیگر شرکت ها می باشد، لازم به ذکر است که این موضوع برای برندهای حقوقی کاربرد دارد و هزینه ثبت برند برای شخص حقیقی متفاوت خواهد بود. پس هیچگاه از قدرت و تاثیر ماورایی ثبت لوگو و برند غافل نمانید. مثل طبقه ای که برای ثبت برند انتخاب می نمایید ، حقیقی و حقوقی بودن برند همگی در ثبت برند تاثیر دارند. به طور مثلا برای ثبت برن شرکتی، اساسنامه شرکت در صورتی که موضوع فعالیتتان مرتبط باشد همراه با یک مجوز فعالیت مورد تایید است که این مجوز می تواند جواز تاسیسی باشد که 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد. مدارک لازم جهت ثبت برند تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی بایکدیگر متفاوت است.برای شخص حقیقی تمامی مدارک باید به نام شخص حقیقی و در خصوص فعالیت شغلی مورد نظر باشد.

برند در واقع همان نام تجاری است که شما به کالاهای خود اختصاص می دهید، ثبت برند یا ثبت علامت تجاری به نام خودتان این مزیت را به همراه دارد که تمامی حقوق آن متعلق به خودتان می گردد و افراد سود جو نمی توانند محصولات خود را با نام برند شما به فروش برسانند و در صورت بروز این مشکل این حق را خواهید داشت که به مراجع قضایی شکایت کنید،اما در صورتی که آن را ثبت نکرده باشید و شخصی دیگر د راین امر از شما پیشی گیرد ثابت کردن آن که شما در تولید محصول پیشگام بوده اید مشکل است. ویژگی مهم ثبت برند این است که شما میتوانید تمامی تبلیغات و برنامههای بازاریابی خود را بر اساس آن پیش برده و از آن پس مشتریان و مخاطبان شما با دیدن آن برند شما را به خاطر خواهند آورد. از زمانی که درخواست ثبت لوگو و برند را ارائه می دهیم تا دریافت سند آن چقدر طول می کشد؟ مدت زمان ثبت برند حدودا و در مناسبترین حالت 70 روز است، که 10 الی 30 روز بررسی اولیه پرونده طول می کشد و یک ماه هم نیاز است که آگهی تقاضای ثبت مورد نظر در روزنامه رسمی چاپ شود.

البته نباید فراموش کرد که اظهارنامه ثبت نام برند در نوبت و صف انتظار قرار می گیرد و همین امر موجب افزایش مدت زمان ثبت نام برند می شود. یک لوگو از زمانی که ثبت می شود، تا چه مدت اعتبار خواهد داشت؟ به منظور رفاه حال متقاضیان، شرایطی توسط سازمان فراهم شده تا بتوان قبل از تشکیل پرونده با ثبت اطلاعات، شرایط ثبت برند خود را بررسی کنند. در واقع ثبت یک برند به این منظور است که مشتریان خدمات یا محصولات تحت پوشش آن برند را متمایز از سایر رقبا ببینند و همینطور افزایش قدرت یک برند میتواند مزایایی نظیر افزایش قصد خرید، هزینه های کمتر، افزایش فروش، اولویتبندیهای قیمت و وفاداری و احساس رضایت مشتری در محصولات و خدمات را ایجاد نماید. در کنار اینها از مشاوره های رایگان و تخصصی ما نیز استفاده کنید. 7. رسید پرداخت تعرفه درخواست ثبت بین المللی برند خود را نیز ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید