راهنمای مراحل، مدارک و هزینه ثبت نام تجاری

چاپ آگهی مورد نظر در روزنامه رسمی و ارسال آن به آدرس شما ممکن است حدود یک هفته به طول میانجامد. نکته ای که در خصوص الزام به ثبت برند وجود دارند این است که به موجب قانون برخی از کسب و کارها ملزم به ثبت برند و علامت تجاری هستند. البته در صورت رد درخواست، امکان اعتراض در سامانه مذکور وجود دارد. بدون شک داشتن یک نشان تجاری جذاب نقش مهمی در موفقیت شرکت با افزایش مشتریان و فروش خواهد داشت. درواقع برند و یا برندینگ که از آن به عنوان نشان تجاری یاد میشود، خاصیت و ماهیت شرکت را به ثبت میرساند و پس از ثبت آن، هیچ فرد و یا مجموعهای قادر نخواهد بود نشان تجاری ثبت شده را متعلق به خود بداند و یا از آن سوء استفاده کند. پس از تکمیل مشخصات مالک (حقیقی یا حقوقی)، باید مدارک مورد نیاز را اسکن و بارگذاری نمود. در صورتی که متقاضی طبقه بندی مربوط به ثبت برند را با توجه به مجوز فعالیت به صورت صحیح انجام ندهد و یا مراحل مربوط به ثبت نام تجاری را به درستی تکمیل نکند ممکن است با چنین خطایی مواجه شود. لذا متقاضی برای تهیه و تنظیم اظهار نامه ثبت برند، با مراجعه به سامانه اینترنتی مرکز مالکیت معنوی و ثبت درخواست، ثبت نام اولیه، صورت می گیرد؛ در ادامه مراحل ثبت برند ، متقاضی می بایست فرم های درخواست شده را تکمیل کرده و برند مورد نظر شرکت را به ثبت رساند.

بسته به نوع شرکت و علامت تجاری که می خواهید ثبت کنید، مراحل ثبت برند و هزینه محاسبه شده در سیستم می تواند کمی متفاوت باشد. در کنار این موارد لوازم آرایشی و بهداشتی که به طور مستقیم با پوست بدن انسان در تماس هستند برای عرضه شدن در بازار و انجام تبلیغات باید از علامت تجاری ثبت شده و منحصر به فرد خود استفاده نمایند. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به دو بخش افراد حقوقی و افراد حقیقی تقسیم میشود، افراد حقیقی علاوه بر مدارک شناسایی برای انجام ثبت برند باید کپی مجوز فعالیت نظیر جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، مجوز کسب یا کارت بازرگانی را ارائه نمایند. ثبت برند در طبقات مختلف مواد غذایی و صنعتی نیاز به مجوز دارد؟ درخواست ثبت علامت تجاری می تواند به صورت نوشته لاتین یا فارسی باشد جهت ثبت برند لاتین نیاز به کارت بازرگانی یه کارت عضویت اتاق بازرگانی و جهت ثبت برند فارسی نیاز به کارت عضویت یا بازرگانی یا مجوز فعالیت یا بهره برداری می باشد که در جهت دریافت هر کدام از این مجوزها یا کارت ، موسسه نیک پارس می تواند با شما همکاری لازم را داشته باشد. همچنین در صورتی که فردی برای ثبت برند زودتر اقدام کرده باشد حتی یک روز زودتر و در حال طی کردن مراحل ثبت نام تجاری باشد اخطار رد برای ثبت نام تجاری شما پیش می آید.

1- اگر در نظر دارید تا از نام محصول یا خدمات خود از لحاظ معنوی محافظت کنید، بله نیاز است تا آن را ثبت کنید. لازم به ذکر است که هزینه ثبت نام برند در یک طبقه حداقل ۲۴۰۰۰ تومان می باشد و به تعداد طبقات، این عدد بالاتر خواهد رفت. 5-پرداخت قبوض و هزینه های مورد نیاز که در هر یک از مراحل ثبت برند، اخذ می گردد. اگر تمایل دارید با مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری از 0 تا 100 با تمامی جزئیات آن به شکلی مفید، کاربردی و ساده آشنا شوید ((به گونهای که نیاز به مطالعه هیچ مقاله دیگری نداشته باشید))، این نوشته قطعاً شما را به سادگی و در کوتاهترین زمان به اهدافتان میرساند. یعنی اگر لوگوی شما رنگ داشته باشد، آگهی آن حتما باید رنگی باشد. این مساله را می توانیم با یک مثال ساده به شما نشان دهیم، زمانی که اسم اپل می آید ناخودآگاه شکل و شمایل لوگوی آن با سیب گاز گرفته به ذهن شما می رسد، یا این که نام گوگل می آید به همین ترتیب.

و پس از طی مراحل اداری و قانونی گواهی ثبت آن را در اختیار شما قرار می دهند تا تحت آن نام و علامت وارد بازار کسب و کار شوید. پس از گذشت زمان، کارشناسان مربوطه نظر خود را مبنی بر رد یا تایید برند شما اعلام خواهد کرد. رعایت این موارد می تواند روند ثبت برند شما را تسریع نمایند در غیر این صورت ممکن است پرونده مربوطه پس از بررسی توسط کارشناسان قابل ثبت تشخیص داده نشود و شما مجدد مجبور به تکرار مراحل ثبت خواهید بود. نتیجه فقط با استعلام برند مورد نظر و طی کردن روند و مراحل ثبت برند تجاری مشخص می گردد. به عنوان مثال اگر می خواهید نتیجه ثبت برند خود را بدانید، کافیست به قسمتی در سامانه که مربوط به پیگیری ثبت برند است و برای همین کار طراحی شده است، مراجعه کنید. آیا اخذ برند اجبار ی است ؟ قانون گذار در ماده¬ی 2 قانون ثبت علائم و اختراعات، حق استفاده انحصاری برند را فقط برای کسی می داند که علامت خود را ثبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید