شرایط راهنمای علامت و مدارک لازم ثبت برند تجاری ۱۴۰۰

و چنانچه مرتکب چنین عملی شوند مالک نام و علامت تجاری می تواند با تکیه بر گواهی ثبت برند اقدام به شکایت در مراجع صالح نماید. کارشناس معینه پرونده را بررسی و در صورت عدم وصول اعتراض نسبت به تقاضای ثبت علامت تجارتی دستور پرداخت حق الثبت علامت تجارتی را صادر و اقدام به تهیه آگهی ثبت علامت تجارتی مینماید و ضمن گواهی مراتب را به نظر مسئول اداره رسانده و مسئول اداره پس از بررسی و امضا به ماشین نویسی ارجاع میدهد. مسئول اداره با وصول روزنامه رسمی حاوی درج آگهی ثبت علامت تجارتی، تصدیق ثبت علامت تجارتی را امضا و دستور تحویل آن را به متقاضی صادر می نماید. ۳ – مدارک ابرازی توسط مسئول اداره مورد بررسی اولیه قرار گرفته و جهت پرداخت حق الثبت اظهارنامه ، متقاضی به حسابداری اداره هدایت می شود و کارشناس تعیین می گردد. ۱۳ – متقاضی با در دست داشتن یک نسخه از روزنامه رسمی منتشره مذکور به اداره مالکیت صنعتی مراجعه و روزنامه رسمی را جهت ضبط در پرونده ارائه میدهد. ۸- پس از اینکه آگهی تقاضای ثبت علامت تجارتی در روزنامه رسمی درج و منتشر گردید متقاضی ۳۰ روز (با احتساب دو روز اضافه) بعد از تاریخ انتشار با در دست داشتن یک نسخه از روزنامه مذکور به اداره مالکیت صنعتی مراجعه نماید و ضمن تقدیم یک برگ تقاضای ثبت علامت (بشرح نمونه) و یک نسخه از روزنامه فوق، تقاضای ثبت علامت تجارتی را بنماید.

۱۴ – تصدیق ثبت علامت تجارتی از تاریخ تسلیم اظهارنامه مربوطه بمدت ده سال اعتبار دارد. تذکر ۲ – در صورت رد تقاضای ثبت علامت تجارتی از ناحیه اداره ، متقاضی می تواند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ از این تصمیم به دادگاه های حقوقی تهران شکایت نماید. طرح صنعتی مربوط به ظاهر شیء است اما احختراع به هر نوع تغییر در اصول فنی اطلاق می شود. زمانی که این مشکل به وجود میآید برای ثبت نام تجاری شما سی روز زمان دارید تا تمامی نواقصی که اعلام شده را برطرف نمایید و در صورتی که در مدت مورد نظر این کار را انجام ندهید اظهارنامه مربوط به ثبت نام تجاری مورد نظر شما به صورت کامل رد می گردد. به منظور ثبت علامت تجاری(ثبت برند)، اولین قدم شناخت کامل کلاس های مندرج می باشد که برند مورد نظر را می توان در هر کدام از آنها ثبت کرد. در این جا به معرفی و کارهای انجام شده جهت این فرآیند کاری می پردازیم پس شما را دعوت به خواندن این مطلب می کنیم.ثبت برند در ایران با سایر کشورها یک تفاوت عمده دارد. ۱۲ – متقاضی به روزنامه رسمی مراجعه و آگهی ثبت علامت تجارتی را جهت درج در روزنامه ارائه می دهد.

مالکیت معنوی ثبت برند جزو مالکیت های صنعتی است و به برندهایی اختصاص می گیرد که به نوعی اختراع یا ایده جدیدی را دربر می گیرند. پرداخت وجه باید در شعبه بانک ملی مستقر در ساختمان ثبت صورت گیرد و پس از پرداخت وجه فیش به حسابداری ارائه گردد. ممکن است برندی در یک طبقه برای کالاهای مختلف ثبت شود که از نظر قانونی امکان پذیر است اما ثبت یک برند برای یک کالای مشابه تخلف است که به وفور در اداره ثبت این اتفاق صورت میگیرد. لیکن تأثیر ثبت اين علائم محدود به کشور يا قلمرو مورد نظر می شود. اولین قدم در ثبت برند،انتخاب یک اسم یا نشان منحصر به فرد یا ترکیبی از این دو می باشد.زیرا این برند، معرف محصول مورد نظر است و قرار بر این است که در تمام تبلیغات و سمینارها و جلسات به طور مداوم تکرار شود.کوچکترین شباهت برند درخواستی با سایر برند های ثبت شده موجب رد اظهارنامه خواهد شد. برند لغتی خارجی است که به معنای نشان و علامت تجاری می باشد و هر شرکتی با نام و نشان مشخص و مختص به خود شناخته می شود. به همین سبب شخصی که برای برندی فعالیت دارد و در آن حیطه کار می کند که شناخته شده تر می باشد و مردم بیشتر به آن علاقه مند می شوند، رضایت و علاقه بیشتری به منظور کار خود دارد.

تذکر ۱- در صورتی که کارشناس در موقع رسیدگی ملاحظه نماید که علامت متقاضی قبلا ثبت شده یا مشابهت با علائم ثبت شده دارد اخطار رد علامت را تهیه و بنظر مسئول ادا می رساند. ۱۱ – متقاضی یک برگ تصدیق ثبت علامت تجارتی را از قسمت فروش اوراق خریداری و به اداره مراجعه و مدارک پرداخت حق الثبت و برگ تصدیق را ارائه و مسئول اداره دستور ضم به پرونده و ادامه عملیات ثبتی را صادر می نماید. برندی قبلا ثبت نشده اما آنقدر شهرت دارد که شما با ثبت آن به نام خود، مشتری را با ارائه کالا و خدمات دچار گمراهی در انتخاب می کنید. از آنجا که برند شما، نماد کل مجموعه تجاری تان خواهد بود، باید در خصوص انتخاب آن، دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید و نامی را انتخاب کنید که به خوبی، معرف فعالیت تجاری شما باشد. مدارک لازم برای ثبت برند چیست؟ برای اطلاع از سایر مدارک و شرایط لازم با کارشناسان ما تماس بگیرید. اگر امکان انجام مراحل فوق و مراجعه حضوری و یا در امور دیگری چون ثبت شرکت و امور مرتبط را ندارید، بهتر است از یک شخص حقوقی کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید