مراحل ثبت برند چگونه است ؟

2. مدت زمان مرتبط با تشکیل پرونده فیزیکی علامت، پرداخت هزینه های رسمی نوبت و چاپ آن و الزاما سپری شدن 30 روز از تاریخ انتشار آن، پرداخت هزینه روزنامه رسمی کشور دوم و چاپ آن، پرداخت حق الثبت، مراجعه حضوری به اداره مالکیت معنوی و دریافت سند برند حداقل به 45 روز زمان نیاز دارد. سپس تعرفه درخواست خود را به فرانک سوئیس پرداخت کنید. شما برای تشکیل پرونده فیزیکی و پرداخت هزینه روزنامه رسمی حداکثر 30 روز فرصت دارید. برای همین با ما در پارماتیک همراه باشید تا صفر تا صد آن را به شما بگوییم. ما در موسسه کاج صدها برند را برای مشتریان خود ثبت رسانده ایم، افتخار می کنیم که بتوانیم در مسیر برندسازی کسب و کارتان در کنارتان باشیم. پس اولین گام برای ثبت بین المللی لوگو و برند این است که شما اظهارنامه علامت تجاری را تکمیل و به اداره مالکیت صنعتی ارائه دهید.

در این قسمت راهنمایی جامع و دستورالعملی به صورت تصویری برای آموزش ثبت لوگو برای شما عزیزان ارائه شده است که می توانند پس از گذراندن این مراحل و تکمیل فرم های درخواست شده، اقدام به ثبت علامت تجاری یا لوگوی خود کنند. چنانچه برای ثبت برند و یا لوگو دو متقاضی وجود داشته باشد کدامیک بر دیگری ارجحیت داده می شود؟ ثبت لوگو و برند به پیش نیازها، مراحل و مدارک خاصی نیاز دارد که باید حتما بدانید. نکته ای که برای ثبت برند بین المللی حائز اهمیت است، این است که برندی را می توانید به ثبت جهانی برسانید که مراحل اولیه ی ثبت در کشور خود را انجام داده باشید. همانطور که گفته شد، ثبت برند بین المللی کار زیاد سختی نیست و به راحتی می توانید با گذراندن مراحل ثبت لوگو در داخل کشور، آن را به ثبت جهانی نیز برسانید. برند یا لوگو همان نشان تجاری و علامت معرفی شما در بازار و در میان مشتری ها و در عرصه ی ملی و جهانی خواهد بود. شما برای ثبت برند و لوگوی خود دو را کلی پیش رو دارید، اینکه آیا در ایران ثبت کنید با ثبت برند بین المللی(مادرید) انجام دهید.

در مرحله دوم به مدارک ذکر شده برای ثبت برند آپلود می گردد و در سامانه قرار می گیرد. گاهی اوقات امکان دارد یک برند را مختص کالا یا خدمتی ویژه بدانیم و قصد داشته باشیم که از همان نام در کالا یا سایر خدمات استفاده نمائیم. یعنی اگر قصد دارید در زمینه پزشکی، واردات و مواردی از این دست کسب و کاری را راه اندازی کنید، وجود مدارکی که این موضوع را نشان دهد لازم خواهد بود. پاسخ: در هنگامی که نظر کارشناسان و یا رئیس اداره بر رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما باشد، مطابق قانون ۳۰ روز فرصت دارید تا از طریق سامانه اداره مالکیت نسبت به رد اظهارنامه خود اعتراض نمایید. بعد از سپری شدن مراحل ثبت برند در ایران، می توانید یک اظهارنامه بین المللی را از طریق سامانه مالکیت به وایپو بفرستید. سامانه ثبت برند و شرکت ، شما در این سامانه می توانید درخواست ثبت برند و لوگو ، تمدید برند ، خرید برند و فروش آن ، ثبت شرکت و برند و کلیه امور مربوطه را انجام دهید ، امور مذکور توسط کارشناسان و وکلای معتبر از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بطور کاملا قانونی و مجاز به قیمت مصوب زمان بسیار کوتاه انجام می شود.

لازم به ذکر است هر یک از فعالیت ها در گستره خاصی در 45 طبقه برند قرار گرفته اند و متناسب با تعداد طبقات درخواستی هزینه ثبت برند نیز متغیر است . ثبت برند مزیتهای فراوانی دارد و باعث میشود شما با آن در ذهن مخاطب ماندگار شوید. آیا در هنگام ساخت لوگو رایگان باید دقت کنیم که لوگوی تجاری فقط باید به فارسی باشد تا ثبت شود؟ متقاضیانی که می خواهند لوگوی خود را به لاتین به ثبت برسانند باید کارت بازرگانی نیز داشته باشند. برای این کار بهتر است از کارشناسان مربوط به این حوزه کمک بگیرید زیرا هم سابقه همکاری و ثبت برندهای مختلف را دارند و هم همه وقت به سامانه استعلام برند دسترسی دارند. برای مثال برخی از شرکت های بزرگ در ابتدا کار خود را فقط با چند محصول شروع کرده اند و بعد از معروف شدن حوزه فعالیت خود را گسترش دادند. مثلا اگر می خواهید برندی را در حوزه مواد غذایی ثبت کنید، میبایست جواز کسب یا جواز تاسیس کارخانه مواد غذایی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید