مراحل ثبت برند

در این صورت حتی اگر فردی، 5 ماه و 29 روز پیش، درخواست ثبت این برند را داده باشد، در صورت تایید مدارک تقدم شما، برند به نام شما ثبت خواهد شد. ممکن است مدارک دیگری نیز بسته به نوع درخواست علامت شما، مورد نیاز باشد. ثبت علامت تجاری دارای مراحل زیر است و بر اساس این مراحل روند ثبت برند انجام می شود. در هر صورت، تا زمانی که محصول یا خدمتی دارای وجه تمایز مشخص نباشد، نمی توان به سادگی آن را برند نامید. مالک یا مالکین حقیقی باید مبلغ 200 هزار ریال پرداخت کنند که به ازای هر طبقه اضافه، به میزان 20 هزار ریال به آن افزوده میشود. 2: هزینه ثبت برند مالک حقوقی: این هزینه برای مالکین حقوقی دو برابر مالکان حقیقی و به میزان 400 هزار ریال است. همچنین به ازای هر طبقه اضافه، میزان 40 هزار ریال افزوده میشود. 3: هزینه ثبت برند با مالک حقیقی و حقوقی: در چنین مواردی هزینه مورد نظر به میزان 300 هزار ریال بوده که به ازای هر طبقه اضافه، 30 هزار ریال افزوده میشود.

این علامت تجاری هر چند تصویر ایده آلی را در بازار ارائه می دهد اما ممکن است در برابر انتظارات مشتریان آسیب پذیر باشد. اگر فرد درخواستکننده حقیقی باشد به ازای هر طبقه اضافی باید هزینهای معادل 30.000 تومان پرداخت کند. در توضیح این مرحله باید بدانید که اگر قبلا برند خود را در کشور دیگری ثبت کرده باشید، میتوانید زمان ثبت آن در ایران را تا 6 ماه به عقب برگردانید. در نظر داشته باشید که هیچگونه تضمینی برای ثبت برند قبل از اقدام وجود ندارد و اگر شخص یا اشخاصی قول تضمین ثبت برند به شما بدهند این امر به دور از منطق می باشد. 3. ثبت علامت تجاری مورد نظر به نام خود توسط شخص یا اشخاصی (عمداً یا سهواً). ثبت برند و ثبت علامت تجاری از خدمات پر متقاضی و مهمی است که توسط اداره مالکیت معنوی ارائه میشود و از آنجائیکه این اداره فقط در شهر تهران مستقر است، تمامی اظهارنامههای ثبت علامت تجاری که در سامانه اینترنتی این اداره ثبت میشود، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعلام نتیجه میشود. 6 (10 تصویر در یک صفحه) به اداره مالکیت معنوی ببرید و با ارائه رسید، غول مرحله آخر را شکست و سند برند ثبت شده را تحویل بگیرید.

با ثبت برند قطعی فعالیت های شما جنبه قانونی پیدا می کند. یک مجموعه که بشود به آن اعتماد کرد باید ویژگی هایی داشته باشد که مهم ترین آن این است که با شما قرارداد برند معتبر ببندد. هزینه ثبت برند بستگی با انتخاب موسسه خدماتی ثبتی شما متغیر است آشنایی با قوانین ثبت علامت و ویژگی های برند می تواند سبب تسریع درج و تایید علامت و نشان شود.مهم ترین ویژگی های علامتد که در ثبت نشان تجازی باید مد نظر قرار گیرند همواره به این نکته توجه داشته باشید که ثبت لوگو وعلامت به معنای این است که محصول تولیدی شما و خدمات شما از خدمات و محصولات تولیدی توسط رقبایتان متمایز می شود، به همین سبب لوگو شما باید در حوزه ی کسب و کار و محصول تولیدی منحصر به فرد باشد، به عنوان مثال فرض می کنیم که شما تولید کننده ی کفش یا پوشاک هستید، برای ثبت علامت مخصوص خود باید اسمی را انتخاب نمایید که قبلا توسط هیچ تولید کننده ی پوشاک یا کفشی انتخاب نشده باشد.

فتوکپی از شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی(کارت تجاری)، آگهی درج شده شرکت با قید آخرین تغییرات آن در روزنامههای کثیرالانتشار و رسمی، جواز کسب و کار و پروانه بهرهبرداری. با توجه به این موضوع، می توان دریافت، در صورتی که شخص حقیقی یا حقوقی، اقدام به ثبت برند خود و فعالیت بر اساس آن نماید، دیگر فعالیت های مشابه و حتی غیر مشابه، به هیچ وجه، حق انتخاب برند انتخابی وی را نخواهند داشت مگر اینکه به طور رسمی، از شخص حقیقی یا نماینده حقوقی مالک برند، کسب اجازه نموده باشند. لازم به یادآوری است مطابق قانون، ثبت برند اختیاری است، مگر در مواردی که دولت آن را اجباری نماید. در صورتی که هیچ اعتراضی نسبت به برند شما وجود نداشته باشد فرایند ثبت رسمی 10 ساله و اقدامات لازم برای اخذ تصدیق نامه علامت تجاری را میتوانید انجام دهید. بعد از انجام این کار یک دوره 30 الی 60 روز کاری لازم است تا کارشناس اداره مالکیت صنعتی بررسی های لازم را انجام داده و نظر خود را اعلام نماید. پس از بررسی اظهارنامه شما در مدت 10 الی 15 روز، در صورتی که ثبت برند شما بلامانع تشخیص داده شود، درخواست ثبت برند شما به روزنامه رسمی ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید