مراحل ثبت برند

نام تجاری انتخابی باید یکتا و منحصر به فرد بوده و اجازه استفاده از اسامی تکراری و ممنوع شده از جانب مراجع ذیصلاح را ندارید. 5. برند به هیچ عنوان نباید تکراری باشد . این گفته به معنی محسوب شدن برند به عنوان یک دارای ارزشمند برای شرکت است، دارایی که روز به روز می تواند با تلاش در جهت افزایش کیفیت محصول و خدمات ارزش بیشتر و بیشتری پیدا کند. در واقع فقط یک هزینه بیشتر برای لوگو وجود دارد. لازم است بدانید که در مراحل ثبت امکان تقاضا توسط شخص حقیقی یا حقوقی وجود دارد. ارائه وکالتنامه برای شخص حقوقی. تمامی اسناد مربوط به حوزه کاری خود را به سامانه ارائه دهید. ثبت برند نیازمند طی مراحل و فرایندهای مختلفی در سامانه مالکیت معنوی است. ثبت برند و لوگو نیازمند عبور از مراحلی است که باید به دقت و به ترتیب طی شود. برندهای غیر لاتین یا فارسی برندهایی هستند که به صورت فارسی در اداره مالکیت صنعتی و معنوی طی مراحلی که جزئیات آن در همین سایت موجود است به ثبت می رسند. در این سایت استعلام ثبت برند سابقه ثبتی را به صورت صد در صد بیان نمی کند اما با درصد بالایی میزان مشابهت را نشان می دهد.

ابتدا استعلام بگیرید که شبیه یا عین برند شما وجود نداشته باشد؛ در این صورت اجازه ثبت به شما داده نمی شود. نمی توان به طور دقیق هزینه ها را برآورد کرد. از این رو در ادامه عوامل موثر بر هزینه های ثبت برند را به طور کامل شرح خواهیم داد. در ادامه به نکاتی که باید در هنگام انتخاب نام برند تجاری یک شرکت، دقت شود؛ توضیحاتی داده شده است. اما بدون آن که آن را ثبت کنیم به کار خود ادامه دهیم؟ این هزینه وقتی است که شما خودتان بدون هیچ وکیلی و بدون واگذاری کار به یک موسسه ثبتی خودتان انجام دهید. تخمین دقیق هزینه ثبت برند با توجه به اوضاع اقتصادی و تورم های موجود امکان پذیر نیست برای دریافت راهنمایی در مورد هزینه ها بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید که پیشنهاد ما ارتباط با موسسه ثبت فردا برای دریافت راهنمایی است. لازم به ذکر است اگر در مرحله انتخاب نام تجاری خود با مشکلی روبرو شدید، موسسه ثبت فردا بهترین راهنمایی ها را در مورد نحوه انتخاب نام برند و ثبت آن به شما ارائه می دهد. 4. اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علائم تجاری درایران جهت رؤیت و کپی آن جهت ضبط در پرونده یا ارائه کپی برابراصل گواهی ثبت علامت تجاری .

برند یا مارک یا برند تجاری نشان دیداری است که اشخاص با آن نشان ، خدمات یا محصولات خود را در میان مردم به نمایش می گذارند و مردم با دیدن آن علامت به یاد شرکت مربوطه می افتند. لوگو یا برند باید منحصر به فرد بوده و فعالیت های مربوطه را به خوبی نشان دهد؛ یعنی هر فردی با شنیدن نام یا دیدن تصویر آن متوجه فعالیت و تجارت شرکت یا شخص شود. چاپ دو آگهی که نشان دهد شما برای این برند درخواست داده اید و برند تایید شده است. وقتی شما محصولی تولید می کنید ، محصول خود را با برند و مارک خاصی به بازار عرضه می کنید. اگر این برند یا علامت یا اسم آن را ثبت نکنید ؛ اشخاص و شرکت های دیگر می توانند محصولی مشابه محصول شما تولید کنند و از حسن شهرت آن سوء استفاده کنند. این پیام در صورتی برای شما فرستاده می شود، که هنوز نسبت به پرداخت هزینه لازم در زمینه ثبت آگهی اقدام نکرده اید. اعم از زنجیره ای بودن یا نبودن نیز باید مجوز های لازم را داشت. برای جلوگیری از این امر لازم برند اختصاصی خود را ثبت کنید .

در تصویر لوگو نباید از پرچم کشورها، علائم اقتصادی، سیاسی و نظامی استفاده کنید. قصد داریم برای آشنایی با ریز مراحل ثبت برند و لوگو به شرح موارد گفته شده بپردازیم. از موارد بسیار مهم و اساسی که باید در هنگام انجام امور تجاری و رود به بازار کار برای پیشرفت و متفاوت بودن انجام داد ( ثبت برند ) است. در هنگام ورود اطلاعات به سامانهباید مدارک مورد نیاز اماده و اسکن شده در این سایت اپلود و بارگذاری شوند. در مرحله چهارم باید وارد سایت ثبت علائم تجاری یا اداره مالکیت معنوی شوید. اگر مایل به ارتباط با ما هستید با شماره تلفن موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. در شرایط ثبت برند و ثبت علامت زمانی موثر است که شما دارای روابط عمومی بالا در ارتباط با مشتریان باشید . البته توجه داشته باشید که برخی اوقات هزینه توسط شما پرداخت می شود، اما با مشکلات بانکی مواجه خواهد شد. در این صورت وقت و هزینه ی شخص تلف خواهد شد. این فرد بهعنوان مخاطب تمامی مکاتبات بعدی سازمان ثبت اسناد در زمینهی ثبت این برند در نظر گرفته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید