مرحلهی بعدی، اظهار تقدم است

موضوع اینکه علامت تا چه اندازه ابتکاری است و جنبه تشخیص و تمایز دارد بسته به نظر مرجع ثبت است مثلاَ در مورد انتخاب اسم عام کالا به زبان های بیگانه مانند کلمه “تی” برای چای باید دید نام مزبور تا چه حد در کشور معروفیت دارد تا بتوان آن را برای علامت انتخاب نمود. مرجع ثبت؛ علائم تجاری کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی در اداره ثبت علائم تجاری که از توابع اداره کل مالکیت صنعتی است، در تهران ثبت میشود. در مقابل انتقال نام تجاری تقریباً غیرممکن است و در صورت امکان نیز انتقال نام تجاری باید همراه با انتقال شرکت یا بخشی از آن باشد که با نام تجاری شناخته میشود. آیا می دانید که شما باید برند یا نام تجاری خود را ثبت کرده باشید، در غیر این صورت دیگران می توانند از برند شما استفاده نمایند و شما نمی توانید قانونا هیچ اقدامی نمائید. چنانچه صاحب علامت بخواهد به استفاده از علامت خویش ادامه دهد باید در سال پایانی، اعتبار علامت خود را تمدید کند در غیر این صورت به نام اشخاص دیگر قابل ثبت است. اسامی و علائمی که غیر اسلامی و مخالف با موازین اجتماعی باشند.

برای انجام این امر تنها کافی است با موسسات نمونه و شایسته با رزومه موفق کاری همکاری کنید . با ارائه پروانه کسب از اتحادیه یا پروانه بهرهبرداری از سازمان صنعت (صنعت، معدن و تجارت) و یا پروانه ساخت سازمان غذا و دارو می توانید برای به ثبت رساندن علامت تجاری اقدام کنید. 5. پس طبق نکات و موارد گفته شده در انتخاب ثبت برند و علامت تجاری بسیار اهمیت بالای به خرج دهید که این امر باعث از دست رفتن زمان شما نشود و به راحتی بتوانید برند خود را ثبت کنید . اما بسیار بعید است نتیجه مثبت باشد و اعلام شود که اشتباهی رخ داده و در نتیجه ثبت علامت تجاری مورد تقاضا بلامانع شود. این مرحله در عین آنکه بسیار بسیار مرحله مهمی است، آسان نیز هست. ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی نیز برای افرادی که قصد ثبت برند لاتین یا غیرفارسی جهت صادرات را داشتند، تبدیل به یک چالش شده بود. به هنگام ثبت برند تجاری، یکی از اساسیترین عوامل قبول یا رد اظهارنامه ثبتی، تفاوت یا اشتراک طبقات کالاها و خدمات است. ۹- در نظر داشته باشید برخی از برند ها حتی پس از ثبت قابلیت ابطال و برگشت پذیری دارند که دارای شرایط متفاوتی می باشند که یکی از آنها اعمال مانور متقلبانه و یا به نوعی ثبت برندی شبیه یا نزدیک به برندی مشهور می باشد.

و پس از سپری شدن مدت معین اقدام به اظهار نظر مبنی بر قابلیت ثبت یا دارا بودن نقص می نمایند. در صورتی که هنوز، در سامانه مالکیت معنوی، ثبت نام نیستید، ابتدا اقدام به ثبت نام خود، در سامانه نمایید. برای ثبت بین المللی ابتدا لازم است در کشور مبدا برند مورد نظر مطابق با قوانین و مقررات آن کشور و به صورت رسمی به ثبت رسانده باشید. ۱- شما برای ثبت برند در انگلستان ابتدا باید برند خود را در کشور مبداء(ایران) طبق ضوابط قانونی ثبت کرده باشید. اما چنانچه شخصی بخواهد نام تجاریاش، علامت تجاری وی هم باشد یا بالعکس، باید هریک را بهطور جداگانه بهعنوان یک علامت و نام تجاری ثبت کند. اما چنانچه برند خود را به ثبت رسانده باشید، هر گونه استفاده یا سو استفاده از نام تجاری شما پیگرد قانونی خواهد داشت. استفاده از برند یعنی استفاده از انحصار یک امتیاز از یک کالا یا خدمات خاص به طوریکه حق سوء استفاده یا کپی و یا حتی اعمال تحریم از آن سلب می شود. نام تجاری تا زمانی که شخص حقوقی منحل نشده و حتی سالها پس از انحلال، اعتبار دارد.

بهنحویکه حتی در بسیاری از موارد، تفاوت طبقات، میتواند انتخاب عین علامت تجاری ثبتشده را در طبقه دیگر مجاز کند. زیرا در این دنیای رقابتی کسب و کارها یکی از عوامل موفقیت شما همین برند شماست. یکی از مزیتهای اقتصادی ثبت برند برای شرکتها بهبود وضعیت ارزش سهام است و می تواند دارایی ارزشمندی برای کسب و کار شما به شمار بیاید. انتخاب علامت و نام تجاری واحد؛ یکی بودن نام تجاری و علامت تجاری ممنوعیت قانونی ندارد. ثبت بینالمللی؛ بهاستثنای علائم و اسامی مشهور، حمایت قانونی از علائم تجاری و نامهای تجاری، محدود به مرزهای کشور ثبتکننده است. البته با توجه به مزایای ثبت علامت تجاری، عقلاً ثبت آن لازم است. البته معادل نویسی الفاظ فارسی به خط بیگانه و استفاده از الفاظ خارجی برای صادرات کالاهای داخلی، مجاز است. ایجاد رقابت ناسالم، زیاد شدن پروندهای قضائی، ضررهای کلان به صاحبان کالای با کیفیت، بی اعتمادی مردم نسبت به محصولات داخلی، و غیره نتیجه اقدام اداره ثبت در تاکید یک برند بهنام چندین نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید