مشاوره برند و هزینه ثبت برند – ثبت کریم خان

اگر نتیجه استعلام نشان داد که برندتان قبلا ثبت شده است، آن را تغییر دهید و وارد مرحله بعد شوید. پس از پایان یک ماه در صورتی که هیچ اعتراضی از طرف شخص ثالث صورت نگرفته باشد، شما می توانید اصل مدارک را به اداره ثبت برند به صورت فیزیکی تحویل دهید. راهنمای ثبت نشان شامل مراحل و قوانین ثبت نام تجاری است. عين يا تقليد نشان نظامي، پرچم، يا ساير نشانهاي مملكتي يا نام يا نام اختصاري يا حروف اول يك نام يا نشان رسمي متعلق به كشور، سازمانهاي بينالدولي يا سازمان هايي كه تحت كنوانسيون هاي بينالمللي تأسيس شدهاند، بوده يا موارد مذكور يكي از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن كه توسط مقام صلاحيتدار كشور مربوط يا سازمان ذيربط اجازه استفاده از آن صادر شود. عين علامتي باشد كه قبلاً به نام مالك ديگري ثبت شده و يا تاريخ تقاضاي ثبت آن مقدم يا داراي حق تقدم براي همان كالا و خدمات و يا براي كالا و خدماتي است كه بهلحاظ ارتباط و شباهت موجب فريب و گمراهي شود. حالا مسئوله این است چگونه می توانید اقدام به ثبت برند کنید.

در غیر این صورت هر گونه مشکلی که در آینده برای شرکت شما پیش آید و علت آن برند انتخابی باشد را باید به تنهایی حل کنید. بعد از آماده سازی مدارک و اطمینان از عدم وجود برندی مشابه، شما باید به سامانه ثبت برندهای تجاری مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید. اسناد واجب برای ثبت برند شامل مواردی است که هویت صاحب حقیقی برند و سهامداران صاحب حقوقی آن را ثابت می کند. همانطور که در مطالب بالا به این موضوع به طور کامل اشاره کردیم، ثبت یک برند می تواند به صورت حقیقی یا حقوقی باید که هر یک از این موارد مدارک و مراحل خاص خود را دارند. اسناد لازم باید گردآورده شده و در سایت بارگذاری شوند. بخش دوم بررسی برند تجاری: همانطور که در مرحله ثبت نام برند تجاری در ایران مطلع شدید؛ پس از ثبت نام برند الکترونیکی، باید به صورت فیزیکی پرونده ی اسناد ثبت نام برند را تهیه و به اداره مالکیت معنوی تحویل داد. علاوه بر کپی مجوز فعالیت باید تصویر شناسنامه و کارت ملی نیز ارائه شود. 3. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضاء شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شرکت (اشخاص حقوقی) و ارائه کپی برابراصل شناسنامه و کارت ملی (اشخاص حقیقی) و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری .

سپس اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود نمایید و مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (اگر قصد ثبت برند لاتین را دارید) و همچنین نمونه برند خود با اندازه ۶ × ۶ سانتیمتر را در سامانه فوق بارگذاری نمایید. تعداد علائمی که در سطح جهان می توان به ثبت رساند تقریبا نامحدود می باشند و ممکن است از یک یا چند حرف و عدد تشکیل شده باشند. هزینه ثبت برند بین المللی تحت سیستم مادرید با توجه به اینکه برند مورد نظر قرار است در چند طبقه و کشور مختلف به ثبت برسد متغییر می باشد اما باز هم نسبت به ثبت برند به صورت جداگانه باصرفه تر است. • ثبت علامت تجاری بصورت قانونی از هرسوء استفاده احتمالی از خدمات و محصولات شما جلوگیری می کند و بابت علامت تجاری ارزش برند چند برابر می شود. ارزش دارایی شما نیز با ثبت قانونی برند به صورت کامل افزایش پیدا می کند و حتی شما در آینده می توانید برند خود را با قیمت گذاری به فروش برسانید و از سود بالایی برخوردار شوید.

سیستم مادرید در حال حاضر دارای 85 عضو متشکل از کشورها و دفاتر منطقه ها می باشد و ثبت برند بین الملل از طریق دفاتر مالکیت معنوی کشورهای عضو سیستم مادرید امکان پذیر می باشد. پرچمها نشانهای سلطنتی، علائم رسمی دولتی و نشانهای کشورها و سازمانهای بین المللی که نمونهای از آنها به دفتر بینالمللی سازمان جهانی مالکیت معنوی (wipo) اعلام شده است معمولآ قابل ثبت نیستند. بنابراین استعلام برند سبب صرفه جویی در هزینه و زمان ثبت آن خواهد بود. برای مثال، ثبت کلمه تلخ برای تولید شکلات تلخ قابل قبول نخواهد بود چون محصول را توصیف میکند. علائم خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه: به طور کلی کلمات و تصاویر نقض کننده موازین ، هنجارهای اخلاقی ، عرفی و مذهبی جامعه غیر قابل ثبت است. خلاف موازين شرعي يا نظم عمومي يا اخلاق حسنه باشد. علائمی که متضاد با نظم عمومی و اخلاق حسنه هستند. این مدت با درخواست مالک آن برای دورههای متوالی ده ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است. برای مثال، عرضه مارگارین به بازار با علامت تجاری که تصویر یک گاو داشته باشد مردود خواهد شد چون علامت موجب گمراهی مصرف کنندگان خواهد شد و مصرف کنندگان به احتمال، تصور خواهند کرد که این علامت به محصولات لبنی مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید