مشاوره رایگان و تخصصی

ثبت برند می بایست برای کالاها یا خدمات مشخص درخواست شود این بدان معناست که متقاضی با توجه به رشته فعالیت خود باید در درخواست ثبت برند مشخصأ به کالاها یا خدمات مورد نیاز خود اشاره نماید و از طبقات موجود در سامانه طبقات و کالاهای مورد نیاز خود را با توجه به موازین و قوانین مربوطه انتخاب و در درخواست خود درج نماید. در ادامه به نکات مهمی در خصوص علامت تجاری و همچنین استعلام ثبت برند اشاره خواهیم کرد. ثبت لوگو و ثبت برند به دغدغه ای بزرگ برای صاحبان کسب و کار ها تبدیل شده است؛ زیرا لازم است تا برای جلوگیری از سو استفاده از یک برند، در ابتدا لوگو یا علامت تجاری آن برند به ثبت برسد. امروزه یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی، دنیای مجازی بر بستر وب و شبکه های اجتماعی گوشی های همراه است که کمک شایانی به رونق کسب و کار می نماید. برای این که مدارک مختلفی مورد نیاز می باشد همچنین باید طی مراحل مختلفی انجام شود در این قسمت تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز را به طور دقیق برای شما آورده ایم. بعد از طی مراحل بالا و پرداخت حق الثبت برند در سامانه این برند به شما تعلق می گیرد، اما نیاز است این موضوع به اطلاع عموم برسد.

چنانچه مراحل ثبت برند را بصورت کامل و دقیق مطابق با مواردی که در بالا ذکر نمودیم طی کرده باشید و تمامی مواردی که برای تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز، تنظیم صحیح و دقیق اظهارنامه ثبت علامت تجاری و ارسال آن و همچنین طبقه بندی علامت تجاری و موارد مهم دیگری که مورد نیاز است را بخوبی انجام داده باشید، با صدور ابلاغیه پذیرش مواجه میشوید که در این زمان باید گام ۵ الی ۷ از مراحل ثبت برند که در بالا مشاهده مینمایید را در اسرع وقت انجام دهید. آنچه در ثبت علامت تجاری مهم است این است که طبق قانون،ثبت علائم تجاری اختیاری بوده مگر اینکه دولت خود آن را اجباری نماید و این به دلیل حساسیتی است که این مباحث دارند و مستقیماً با جان انسانها سروکار دارند و باید با نظارت دقیق دولت همراه باشد. ثبت لوگو یکی از مهم ترین کارهایی است که یک کسب و کار باید انجام دهد. برای جلوگیری از سوءاستفاده های رقبا از اعتبار یک کسب و کار، سفارش طراحی لوگو باید انجام شده و سریعاً ثبت شود. در صورتی که برند شما در روزنامه ها درج شود و کسی با عنوان جعل نام از شرکت دیگری شکایتی به دادگاه ببرد، باید با اعتبار خود در آینده کاری به طور کامل خداحافظی کنید.

هر گونه برندی که برای فریب دادن عموم مردم باشد ثبت آن لغو و باطل می شود. تفاوت عملی بین ادراک و واقعیت وجود ندارد و چیزی که ما درک می کنیم همان چیزی است که در واقع برای ما وجود دارد. شما اگر یک اتصال شخصی یا کاری به یکی از سیستم ها داشته باشید می توانید از سیستم مادرید استفاده کنید به این معنا که شما باید اقامت داشته باشید ، یک بنگاه صنعتی یا تجاری داشته باشید یا شهروندی یکی از 118 کشور تحت پوشش 102 عضو سیستم مادرید باشید حتما لازم است قبل از ثبت مدارک را تکمیل نموده و از برند مورد نظر خود استعلام بگیرید تا جایی ثبت نشده باشد. به عنوان مثال اگر محصول یا خدماتی که یک شرکت ارائه می کند از کیفیت بالایی برخوردار باشد، به دلیل جلب رضایت مخاطب، آن لوگو در ذهن او باقی خواهد ماند. لازم است یکی از سه فرم MM3, MM2, MM1، که از سایت WIPO دردسترس است، با توجه به تقاضای ثبت در کشورهای عضو موافقتنامه، پروتکل یا هر دو، در سه نسخه تکمیل شود.

6. پس از ثبت برند بین المللی و با قراردادن علامت مخصوص بالای نام تجاری خود، اعتبار بین المللی به دست خواهید آورد. مدت اعتبار ثبت علامت ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن میباشد. مواردی چون پیگیری اظهارنامه، خلاصه پرونده ثبت، انواع در خواست هایی مثل پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال رفع نقص و مواردی از این دست نیز در همین سایت قابل انجام است. برند از ابتدا در پروسه طراحی و حتی برای تحویل و ارائه به جهت بازرسی در اداره ثبت علائم تجاری شما را با پرداخت هزینه هایی همراه خواهد کرد. هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی حداقل ۲۳۸ هزار تومان می باشد. برای اشخاص حقوقی لازم است یک معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت یا وکالتنامه رسمی وکیل ارائه شود. 2. معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت همراه با امضاء مدیران و دارندگان حق امضاء همراه با مهر شرکت (اشخاص حقوقی) و درصورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری. برای اشخاص حقیقی، مراجعه مالک برند یا وکیل ایشان با ارائه وکالتنامه رسمی در نظر گرفته شده است. 3. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضاء شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شرکت (اشخاص حقوقی) و ارائه کپی برابراصل شناسنامه و کارت ملی (اشخاص حقیقی) و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری .

دیدگاهتان را بنویسید