چگونگی ثبت برند فروشگاه ⋆ موسسه حقوقی دادمهر

ثبت برند به عنوان یکی از مهم ترین خدمات سامانه آنلاین پایدار این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن و البته به صورت کاملاً آنلاین تمامی مراحل و شرایطی که برای برندینگ کردن کسب و کار خود لازم است را انجام دهید. در مراحل بعد از تایید اظهارنامه، اطلاعات دیگری لازم است. اما تصور کنید که نام تجاری خود را ثبت نکرده اید و شخص دیگری که در ارائه چای در بازار رقیب شما به حساب می آید از این موضوع اطلاع پیدا می کند. برای اینکه برند خود را ثبت کنید نیاز به ارائه مدارکی دارید که این مدارک برای اشخاص حقیقی متفاوت از اشخاص حقوقی است . یکی از رایج ترین سوالاتی که صاحبان کسب و کار جهت ثبت نام تجاری اینترنتی تجاری خود از ما می پرسند این است که “چگونه یک نام تجاری مناسبی انتخاب کنیم؟ در تمام کشورهای جهان این روند اتفاق می افتد تا از ایجاد هرگونه هرج و مرج جلوگیری شود.

توجه داشته باشید که شما برای ماندگاری در بازار به مشتری های ثابتی هم نیاز دارید. صدای گوشی های موبایل نوکیا را بخاطر دارید؟ شما باید کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی را به عنوان مجوز فعالیت در حوزه مورد نظر ارائه نمایید. برندی قبلا ثبت نشده اما آنقدر شهرت دارد که شما با ثبت آن به نام خود، مشتری را با ارائه کالا و خدمات دچار گمراهی در انتخاب می کنید. برند ثبت شده قابل فروش است و ارزش گذاری مالی آن بسته به میزان شهرت و سایر معیارها تعیین می شود. صرف شهرت و استفاده مقدم شما از یک برند، نمی تواند دلیل قطعی بر پیروزی شما در دادگاه باشد. پس از طی نمودن و تکمیل مراحل مورد نیاز برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری و پرداخت هزینه مربوطه، در سامانه برای شما برگهای نمایش داده میشود که باید آن را پرینت نموده و با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی اقدام به تایید اطلاعات وارد شده در سامانه نموده و از دفترخانه مذکور گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری دریافت کنید. مجوز فعالیت در حوزه ای که قصد ثبت برند در آن را دارید. هزینه ثبت برند بستگی به مسائل مهمی مانند تعداد طبقات درخواستی، روزنامههای رسمی (۲ نوبت روزنامه)، حق الثبت، حق الوکاله وکیل (در صورت وجود وکیل) و غیره دارد.

برای اینکه از عدم ثبت یک برند اطمینان داشته باشید میتوانید به سایت روزنامه رسمی کشور مراجعه کنید و در آنجا استعلام بگیرید. تصویر مجوز فعالیت در همان حوزه ای که قصد دارید در آن ثبت برند نمایید. هنگامی که پرونده شما در وضعیت ثبت شده، تایید میشود یعنی اینکه هیچگونه مشابهت یا نقصی در آن وجود نداشته است و شما میتوانید به دنبال چاپ آن در روزنامه باشید. بعد از پرداخت هزینه اظهارنامه ثبت نام برند، پس از گذشت حداقل یک هفته و حداکثر ۳۰ روز روزنامه چاپ به آدرس شما ارسال خواهد شد. تصویر روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت. تصویر برند و شرح و توصیف آن. در نتیجه، ما با برندهایی روبرو هستیم که مالکان آن ها شرکت های تجاری هستند. برای شرکت یا شرکت های مشخصی به ثبت می رسد. گام سوم : متقاضیان محترم باید کالاهای خود را برای ثبت با توجه به مجوز خود انتخاب نمایید وجه ثبت را که در سامانه ثبت برند و لوگو مشخص شده به صورت اینترنتی واریز کرده و منتظر بررسی کارشناس اداره مالکیت معنوی بمانید . اگر پروسه و مراحل ثبت برند و علامت تجاری شما توسط موسسه ثبت ونک انجام گیرد نیازی به حضور فیزیکی در اداره نمی باشد و همه ی مراحل توسط موسسه انجام می شود.

اولین مرحله ثبت برند یا نام تجاری تسلیم اظهارنامه ثبت نام و علامت تجاری به اداره ثبت علائم تجاری است که توسط کارشناسان ما در حداقل زمان ممکن صورت می پذیرد. ممکن است یک برند دارای مالکیتی متشکل از اشخاص و شرکت ها باشند. لازم به ذکر است که جهت دریافت گواهی نهایی ثبت برند ( گواهی 10 ساله ثبت نشان تجاری ) می بایست چند روز دیگر به این زمان اضافه نمود هرچند جزو فرآیند احتمالی ثبت برند محسوب نمی گردد. کد شناسایی کدی است که هنگام ثبت اطلاعات در سایت مالکیت معنوی از طریق پیامک برای شخص متقاضی ارسال می شود. پرداخت هزینه های ثبت برند، بر عهده ی متقاضی است و تمامی هزینه ها برای اظهارنامه با مالک ایرانی فقط از طریق همین سامانه قابل پرداخت است. نشانه و علائم تجاری که از آن به عنوان برند و یا لوگو یاد شده و به گونهای معرف نوع خدمات، محصول، کالا در دنیای اقتصادی و بازاریابی خواهد بود و ماحصل آن شناخت متقاضیان نسبت به ماهیت و چگونگی فرایند تجاری کمپانی و یا شرکتی است که لوگو و یا علامت انحصاری بر آن درج شده است، میباشد. بنابراین سازنده فروش کامپیوتر های برند “کامپیوتر” (یا “سیب” برند “اپل” و غیره) هیچ حق انحصاری برای استفاده از این واژه ها در رابطه با آن محصول ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید