چگونگی ثبت برند فروشگاه ⋆ موسسه حقوقی دادمهر

قبل از ثبت لوگو یا نشان تجاری خود باید بررسی کنید که آیا برندی که انتخاب میکنید قبلا ثبت شده یا خیر؟ پس از آن، این روند در بین تاجران و تولید کنندگان محصولات مختلف در سراسر جهان انجام شد. در صورتی که رد شود ، دلایل رد اظهارنامه به طور کامل توضیح داده خواهد شد و متقاضی باید مجدد و از ابتدا مراحل را دنبال نماید اما اگر با نقص مواجه شود مهلت زمانی به شما داده خواهد شد تا نسبت به رفع نقص اقدام کنید . ما مفتخر به داشتن خانواده بزرگی از کسب و کارهای موفق در ثبتی نو هستیم.. این ویژگی ها باعث می شود که ارزش نهایی محصول بالاتر برود و با شناخت برند شما محصول شما بهتر شناخته شود و همچنین برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده سهام کند و باعث افزایش آورده شرکت شود .یک برند در واقع به شدت متاثر از هویت بصری محصولات / خدمات و محل ارائه و چگونگی ارائه می باشد . شاید برای شما هم این سوال که برای ثبت برند چکار باید کرد پیش آمده باشد، خوب برای این کار باید ابتدا بررسی کنیم که آیا اسمی که کسب و کار ما دارد قابل ثبت اشت یا خیر، بعد از آن باید بررسی کنیم که این نام قابل ثبت است یا خیر، بعد از آن باید مدارک لازم برای ثبت برند درطبقه مورد نظر و کاری خود را آماده کنیم، و پس از آن از طریقه سامانه اقدام به ثبت برند خود کنیم.

این نکته بیانگر آن است که با برند شدن یک شرکت سطح انتظارات نیز بالا می رود و مردم با خرید از یک برند انتظار کیفیت بالا، خطرپذیری کم و سپردن مسئولیت به تولید کننده است. برند خوب باید بتواند برای شما سرمایه ایجاد کند نه اینکه تنها مستلزم صرف هزینه از جانب شما باشد. فعالان اقتصادی سرمایه زیادی را صرف افزایش یا حفظ آن می کنند. یک شرکت را در نظر داشته باشید که تمامی مراحل ثبت شرکت تجاری را به صورت کامل و با ارائه مدارک های معتبر انجام داده است و در حال فعالیت قانونی می باشد . برندی تجاری خوب و قابل اعتماد است که متمایز از سایر برندها بوده و نسبت به آنها برتری داشته باشد. ۲- از اسامی ساده و خاص استفاده شود. بنابراین، برای مثال: سازنده نمیتواند استفاده از یک شکل بطری منحصر به فرد خاص را قفل کند، حتی اگر این شکل برخی از ویژگی های عملکردی را فراهم کند.

10. سند ثبت نام تجاری موجب تمایز شما از رقبا و انحصاری شدن کالا و خدمات شما میگردد. ۴-نام شما نباید شبیه نام های دیگر رقبا باشد و مخاطب را به چالش بکشد چون این موضوع را کارشناسان ثبت بررسی نموده و در این صورت اسم شما مردود اعلام خواهد شد. باید نامی انتخاب کنید که بتوانید با آن سالها فعالیت کرده و بین مشتریان و رقبا معروف شوید. برند شما همانند یک ویترین زیباست و تاثیر به سزایی در جذب مشتریان خواهد داشت. در پایان لازم به ذکر است چنانچه با مطالعه متن فوق همچنان سوالی در رابطه با مراحل ثبت برند ، نحوه تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری ، طبقه بندی علامت تجاری و غیره دارید که بدون پاسخ مانده است و یا در موارد فوق و همچنین در مورد ثبت طرح صنعتی نیاز به راهنمایی و مشاوره دقیق و تخصصی دارید، می توانید به راحتی ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور با کارشناسان خبره ثبتی و وکلای پایه یک باتجربه همکار ما در موسسه مشاوره داشته باشید. ثبت برند تجاری که در ایران با نام های مارک نیز شناخته می شود و در فرهنگ فارسی نام تجاری یا نمانام نیز به آن اطلاق می شود، در واقع نام و لوگوی محصول یا محصولات تولیدی یک شخص یا شرکت می باشد که در مالکیت شخص یا شرکت تولید کننده می باشد و بدون وجود ثبت علامت تجاری قطعا نمی توان به خوبی برای آن بازار یابی نمود و یا به اصل وجودی آن ماهیت بخشید.

مهم است که در میان پرسنل، فرهنگ با ارزش بودن برند تجاریتان رواج داده شود. شما باید یک اسم انتخاب کنید که با توجه به رشته فعالیتتان به محض اینکه مخاطب آن اسم را می بیند خدمات و محصولات شما در ذهنش تداعی کند. لازم است ابتدا نامی که به عنوان برند میخواهید برای محصول ویا خدمت مورد نظرتان انتخاب کنید، را مشخص میکنید. برای برند خود باید نامی انتخاب کنید که به راحتی نشان دهنده نوع فعالیت شما باشد و در ذهن مخاطب بماند. لازم به ذکر است که هزینه ثبت نام برند در یک طبقه حداقل ۲۴۰۰۰ تومان می باشد و به تعداد طبقات، این عدد بالاتر خواهد رفت. در پاسخ این سوال باید بگیم که خیر. برای ثبت برند باید مجوز داشته باشید؟ دارا بودن کارت بازرگانی به عنوان مجوز فعالیت برای برند لاتین، عمل صادرات و واردات کالا و خدمات الزامی است. لازم به ذکر است که برای دریافت گواهی ده ساله برند چند روز دیگر به ۶۰ روز طی شده باید اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید